|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jochi ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() Sendt: 20-September-2007 kl. 17:08 |
Hej
Jeg har lige et spørgsmål ang Hdmi/scart.. Jeg savner lidt den auto funktion der er i scart stik.. Det vil sige at når jeg feks smider en film på video-en så springer den selv over på den aktive scart port... hvordan virker hdmi i forhold til scart (ud over bedre lyd,billede)..Jeg syntes det er belastenden at skal skifte via AV funktion hvergang man skal bruge en Hdmi enhed.. Jeg har to hdmi enheder. Kiss boks fra Tdc og surrond anlæg.. Håber jeg I forstår mit spørgsmål.. Jochi Panasonic TH-42PX700E Samsung HT-XQ100 |
|
![]() |
|
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
Der er først produkter på vej nu, med det såkaldte HDMI CEC, hvor de sidstnævnte bogstaver er ensbetydende med én fjernbetjening, og autoskift til rigtige kanal, øjeblikkelig optagelse af hvad der er på skærmen og indstilling af kanaler på eventuel optagerenhed, ved download fra TV. Sony kalder det Bravia Theatre Sync, Panasonic mener jeg kalder det for Viera link. Hos JVC kalder vi det for den standard som det er HDMI CEC. Læs eventuelt mere her www.hdmi.org
|
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Helt grundlæggende, om ret mig lige hvis jeg tager fejl, så er det fordi at HDMI kun kan sende EEN vej, dvs. ingen kommunikation mellem de to apparater der er tilsluttet med HDMI.
![]() Der er to-vejs kom. mellem apparaterne ved brug af scart. Har bl.a. været oppe og vende ang. Panas HDD recordere, hvorfor de skal tilsluttes med HDMI OG scart før det spiller rigtigt. ![]() /Simon |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
jochi ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Vil de ik modarb hinanden. Eller vil Hdmi ik blive tilsidesæt |
|
JOCHI
Panasonic TH-42PX700E Samsung HT-XQ100 Kiss hd optager |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Nu ved jeg ikke hvordan det fungerer med Samsung HT-XQ100 og din KISS.
Men med min HDMR-EH57, så fungerer kommunikatioenen over SCART, men al andet bliver gjort gennem HDMI porten, så den tænker selv! ![]() Men om det også er sådan på dine produkter ved jeg ikke... Men det kunne da godt tænkes at det også var sådan! ![]() /Simon |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Det må prøves.. |
|
JOCHI
Panasonic TH-42PX700E Samsung HT-XQ100 Kiss hd optager |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |