|
Savner lidt tips&tricks ifm. etabl. af TV Ant-løsn |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nike ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2012 Sted: Charlottenlund, Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-April-2012 kl. 16:57 |
Hej i Forum,
Jeg er på jagt efter en bare nogenlunde anvendelig (ikke alt for dyr) DVB-T antenneløsning i en østvendt stuelejlighed med yderst begrænset "sigte" fra Charl. (nord for Kbh) mod især vest (Gladsaxe).
Er der mon derfor nogen her, der måske kender til en sådan rimelig OK (nok indendørs?) antenneløsning, der vil fungere bare nogenlunde med en Samsung BDD-8500 maskine? - Det kan self. aldrig blive optimalt, meen det kan måske bringes til at fungere bare sådan nogenlunde?
Jeg kan dog muligvis etablere en "flytbar" udendørs antenne (incl. et vist antal ant.-elementer?) på min østvendte (relativt lavtbeliggende) altan (ca. 3km fra øresund - dog uden frit sigte mod øst, pga. dels den lave beliggnhed, og dels "skyggende huse" mv.)
Antennen skal dog hurtigt kunne gemmes af vejen, da det vist ej er tilladt at have "synlige" antenner mv. på vore altaner i ejendommen - såå det bliver vist desv. nok lidt vanskeligt at løse, da man desv. ej kan skabe enighed om omlægning af ejendommens eksist. (analoge) tagantenne, som pt. derfor blot står og samler støv på husets tag
![]() Findes der dog stadig her i år 2012 virkelig ikke GODE indendørs TV (UHF) antenner der fungerer GODT / tilfredsstillende ifm. DVB-T2??? - (Det er nemlig IKKE det indtryk, jeg har fået, ved at læse om emnet rundt omkring!?)
Jeg fandt denne (sikkert udemærkede) udendørs antenne:
Tjaa, nok lidt af et "skrummel", som jo nok er lidt for voldsom til indendørs brug, da jeg desv. ej har noget rum / skab mv., hvor den evt. kunne gemmes af vejen - Meen måske kunne den dog være anvendelig som flytbar antenne på min altan!? - (Kender pt. ej antal elementer, der mon skal til for at løse opgaven OK, meen man siger jo: "Jo flere jo bedre")!
Jeg har et stykke tid forsøgt mig med en gl. primitiv indendørs teleskopantenne (skubbet helt sammen) sammen med en lille billig BlueTinum DVB-T Tuner, men det kører altså ret ustabilt, og man skal ofte justere ant. vinklen (sommetider blot 1/2 cm., for at det fungerer igen)
Hvis jeg både vil kunne se (gratis) Danske samt Svenske TV Programmer, er jeg vel derfor egentlig nød til, BÅDE at have en separat Vestvendt antenne (rettet mod Gladsaxe) samt en Østvendt ditto (rettet mod en sender i Sverrige - Hvilken mon?) - Ikke sandt!?
Så skal disse to selvstændige antenner vel køres ind i en eller anden form for "Samleforstærker" etc., så alle de modtagelige TV Stationer derved kan føres ind til tuneren via blot ET kabel - Meen så begynder det hele jo at blive lidt af et større både dyrt og ret komplekst projekt, som jeg nok har lidt svært ved at overskue lige pt. - Det kræver vel næsten en "fagmand" til at løse - Mon ikke!?
Alernativet er self. at jeg (som nu) simpethen SELV "drejer" min NYE (Gode/Bedre?) indendørs eller (flytbare) udendørs antenne mod den station, jeg ønsker at se - case by case!? - Dette bliver nok det nemmeste / billigste, meen sikkert langtfra nogen optimal løsning!?
Har dog set, at der findes nogen (selv mindre) udendørs TV antenner med integreret Motorstyring + indb. Forstærker til priser helt ned til ca. 250 Kr. (bl.a. H. Nyborg) (Om disse så fungerer godt, ved jeg dog ikke!?)
Såå, er der mon derfor nogen her, der måske kan hjælpe med lidt tips & tricks mht. hvad jeg mon kan/bør gøre for at få en bare nogenlunde velfungerende DVB-T2 TV modtage løsning under de givne forhold - UDEN at det ender op med en eller anden kæmpestor og dyr løsning, i stil med det man f.eks. bruger til fællesantenne systemer etc.
PÅ forhånd mange tak, hvis nogen her evt. kan hjælpe lidt med det!
|
|
/Nike
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der fællesantanneanlæg i lejligheden?
Klaus |
|
![]() |
|
Nike ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2012 Sted: Charlottenlund, Status: Offline Point: 17 |
Hej Klaus,
Nej desværre - Det er faktisk det, som er problemet ved det hele...
Se evt. min kommentar her
mvh.:
|
|
/Nike
|
|
![]() |
|
/Nike
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |