|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tekfa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 24-Marts-2008 kl. 00:51 |
Hej Jeg har læst utroligt meget herinde om sb duet, sonos, nas etc. Været nede i hifi klubben et par gange og nu har jeg altså brug for jeres hjælp til at vælge mellem sb duet og sonos. Jeg har i dag ca. 4800 mp3 filer liggende på en Buffalo link station HD-H 250 lan. herfra streamer jeg til mit mediecenter med vista og til min drengs værelse som afspiller via computer med medie monkey. Min netværks hd fungerer samtidig som print server på min netværk. Alt dette fungerer perfekt. Jeg har længe ønsket at udvide med 3 zoner hvoraf de 2 skal være aktive og 1 passiv samt 2 controllere. Hvis jeg har forstået dette korrekt så skal jeg ved sb duet købe ny nas, 2 sb duet ekstra sb reciver samt 2 forstærkere. 2 x sb duet = 6398,- 1 sb reciver = 1099,- 2 x SUMOH TinyAmp S30 = 2738,- Qnap TS 209 pro = 2510,- 500 gb WD HD = 639,- Ialt = 13384,-
Ved Sonos kan jeg vel beholde min nuværende netværks harddisk og skal så "bare" købe. Sonos startpakke med 1 x zp80 + 1 x zp100 samt controller = 7999,- 1 x zp 100 = 3999,- 1 cr 100 controller = 3199,- 2 x cc 100 cradle = 698,- Ialt = 15895,- Jeg hører faktisk ikke så meget musik fra min hd men det meste af tiden lytter jeg bare til dr p3. Er der en af dem som er bedre til dette en den anden ? Har jeg glemt eller misforstået noget eller hvad ville I vælge ??????
Redigeret af tekfa - 24-Marts-2008 kl. 09:06 |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Jeg skal ikke kunne sige om du har glemt noget men ud fra min egne erfaringer med Sonos vil jeg varmt kunne anbefale denne løsning. Det spiller og det er MEGET nemt at finde den musik man vil høre... Med det kæmpe antal musiknumre du har frygter jeg lidt at scroll-løsningen (beskrevet i anmeldelsen herinde) vil genere dig for meget, men som sagt, kan kun tale ud fra mine egne oplevelser med Sonos. Mvh Casper |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
tekfa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Hej Casper Jeg har lige været inde og redigere antallet af mp3 filer. Der havde desværre indsneget sig et 0 for meget Det kunne ellers være fedt med så stor en samling Men det meste af tiden hører jeg alligevel bare DR P3. Ændrer det noget ved valget ? er den ene bedre til dette end den anden ? Men mange tak for svaret.
|
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Synes nok det var et ufattelig stort antal numre, men ved ikke om det ændrer svaret :) Jeg vil mene at du er bedre stillet med Sonos nu når prisen samlet set bliver "ens" ... Sonos fungerer perfekt og deres controller-enhed er sublim. Har ikke haft SB i hånden men den på udseendet virker den ikke nær så cool... Du kan sagtens høre radio via Sonos. Den er jo tilsluttet dit trådsløse netværk, så om du vil høre P3 eller TV2 radio er intet problem. Men det er klart at 4800 numre nok gør det mindre betydende om hvilken scroll hastighed du har.
Redigeret af Kief - 24-Marts-2008 kl. 11:01 |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
![]() |
En lille ekstra ting. Jeg kender ikke SB's service og opdateringer men ved at Sonos går meget højt op i hurtig service og løbende software-opdateringer til deres systemer. De har bruger-forums hvor folk kan brainstorme på forbedringer og igennem der forbedre deres produkter. Tidligere var der ikke noget egentligt søgesystem men igennem opfordringer fra brugerne blev det implementeret efterfølgende. (det var dog tilbage i Sonos' spæde start) Så det er også rart at vide de vil opdatere løbende så man ikke ender ud med noget som kun virker halvt. |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Casper Mange tak for dine svar. Har jeg ikke ret i at jeg ikke behøver at købe ny nas hvis jeg køber sonos ? men hvis jeg skifter til SB duet så skal jeg have ny nas ?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Jo, Sonas kan læse direkte fra en share - og kræver ikke andet software end det som ligger i selve boksen. Duet kræver en server hvor SqueezeCente kører, og her kræver der kræfter af en NAS, og det er ikke alle NAS som kan trække det. Men har du læst Hummelmose's kommentarer (pro/con) her - han har jo et Sonos system og har lånt et Duet så det kunne blive anmeldt. |
|
![]() |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() |
Jeg vil gerne lige tilføje, at jeg ville anbefale dig at købe en Zone Bridge BR100, hvis du napper sonos'en.
|
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Hummelmose Du har jo haft begge systemer "i hånden" og prøvet dem begge. Med det setup som jeg skal bruge er prisen jo stort set den samme. SÅ HVIS DET VAR DIG SOM SKULLE VÆLGE, HVILKET SYSTEM MENER DU SÅ ER DET BEDSTE OG MEST LÆKRE ???? ps. jeg har ingen problem med at kable. Så er der da ingen grund til at købe en zone bridge vel. |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
![]() |
Well. Det lækreste og mest stabile er KLART Sonos'en.
Det du skal gøre op med dig selv, er om du kan undvære RSS læsning og Podcast surfing. Kan du det, så er der NADA tvivl, så er det SONOS'en. Jeg tror at Duet'en bliver et hit med tiden, og jeg var selv meget i tvivl men jeg må sige at SONOS'en vinder på alle områder på nær open source, og muligheden for at knalde en masse add'ons på. Hvis du ikke har problemer med at cable, så er Bridgen som du selv skriver unødvendig. SONOS'ens indeksering er hurtigere og kræver ikke særskilt software. Det ligger simpelthen i systemet selv. |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svaret. Det er er god anmeldelse af sb I har lavet. også en fin + - liste i anden tråd. Tak for et super forum. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |