recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SB Duet & Sumoh - hvilke højtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSB Duet & Sumoh - hvilke højtalere?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
a4b6 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juni-2007
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: SB Duet & Sumoh - hvilke højtalere?
    Sendt: 18-Januar-2009 kl. 16:49

Jeg er ret uerfaring angående hifi, og har brug for lidt grundlæggende viden og anbefalinger.

Jeg vil gerne have lyd i køkken og badeværelse. Interfacet ønsker jeg i stil med Logitech Squeezebox Duet.

I begge rum har jeg forestillet mig at skjule Squeezebox Receiver og forstærker på loftet. Derved er det eneste synlige i rummet højtalerne og controlleren til Squeeze Box'en. Jeg er nået frem til at Sumoh TinyAmp S30 er et rigtig godt bud til Squeeze Box'en.

Mit spørgsmål er nu ganske enkelt hvad jeg skal se på, når jeg vælger højtalere. Sumoh'en har 2x30W i 4 Ohm.

Jeg ønsker at væghøjtalere i køkkenet skal være i pænt design, ikke for store, men samtidig give okay lyd til et rum på 30 kvm.

Mine spørgsmål er:

  • Skal højtalerne have samme Ohm? Eller kan man vælge højtalere med eks. 6 ell. 8 Ohm?
  • Hvor mange watt kan forstærkeren "trække"
  • Jeg har overvejet følgende højtalere:

    Køkken
  • Jamo A510
  • Argon 7022 (designet er super - men lyden er måske ikke god nok?)
  • B&W LM1
  • B&W VM1

    Badeværelse
  • B&W CCM616
  • B&W CCM618

Vil nogen af ovenstående give god lyd med Squeeze Box Duet og Sumoh TinyAmp S30? - eller har I andre forslag?

Mvh. Per

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu