Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 21:03 |
Det er kun hvis serveren skal tilgåes fra internettet. Så lang tid han er på sit eget lokale net er det kun XP's firewall der kan give problemer og de porte som SC behøver åbner den selv ved installationen.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
RuneR
Bruger
Oprettet: 11-Oktober-2005
Point: 65
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 21:19 |
ahh måske mig som havde misforstået det, sikkert nok da der er blevet snakket fjernskrivebord osv.. men ja over INTERnettet port i router LOKALnettet "sæt igang"
|
 |
Nicoleif
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 23:59 |
Er det egenligt muligt at have et setup med pc og SB3 hvor pc'en IKKE er på nettet? Altså hvor SB3 er forbundet til pc'en vi LAN!
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 21:24 |
Mener du at SB3 og server er forbundet til hinanden via LAN, men der er ikke forbindelse til internettet? For så er svaret ja, men du kan selvfølgelig ikke afspille netradio Men afspilning af dine rippede cd'er vil fungere uden problemer.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 17:48 |
Kurt Poulsen skrev:
Mener du at SB3 og server er forbundet til hinanden via LAN, men der er ikke forbindelse til internettet? For så er svaret ja, men du kan selvfølgelig ikke afspille netradio Men afspilning af dine rippede cd'er vil fungere uden problemer. |
MEN så kan jeg selvfølgelig heller ikke oprette spillelister via SC's webinterface! Jeg kan ikke rigtig vurdere om der er fordel i at kører med en server der IKKE er på nettet?!
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 19:41 |
Du vil altid fra en pc der er på dit lokalnet kunne tilgå webinterfacet på SC uanset om SC-serveren er på internettet eller ej. MEN hvis du ønsker at benytte en pc som ikke tilhører dit lokalnet men står på internettet skal der sikkert laves om i din router og så skal du også have noget sikkerhed på din SC. For ellers kan alle og enhver rette i din SCs opsætning. SlimDevices fraråder at man laver adgang til SC fra internettet da der ikke er nogen form for sikkerhed indbygget i SC.
|
Mvh Kurt
|
 |
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 20:52 |
Kurt : du har ikke helt forstået mit dilemma. Jeg overvejer om der til være fordel i at lade SB være helt uafhængig af hvorvidt netværket fungere (både lokalnettet og internettet) ved at forbinde SB med kabel til Asus (med SC installeret) med deaktiveret LAN&WLAN?!
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 20:59 |
Øh ok. Det var dog - ja undskyld jeg siger det - en mærkværdig ide. Så vil du jo slet ikke kunne komme til serveren med mindre du sætter en skærm på den og sætter dig rent fysisk foran den. Og hvis du ripper ny musik skal det ske på serveren, hvilken Asus E slet ikke er gearet til. Hvilke begrundelser har du for at det skulle være en god ide??
|
Mvh Kurt
|
 |
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 23:13 |
Det har aldrig været planen at rippe med Asus'en. Min begrundelse ville være at blive uafhængig af netværk. Det mest irriterende ville være hvis at jeg pludselig ville lytte til noget musik og at netværket af den end eller anden grund var nede!
Redigeret af Nicoleif - 12-Oktober-2008 kl. 23:14
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 02:08 |
Nicoleif skrev:
Det mest irriterende ville være hvis at jeg pludselig ville lytte til noget musik og at netværket af den end eller anden grund var nede! |
Den eneste fejlkilde du eliminerer med den løsning du skitserer er hvis et af netværkskablerne eller routeren dør - jeg vil ikke umiddelbart mene, at det er en hyppigt forekommende fejl. Jeg vil slet ikke mene, at de mange ulemper du får står mål med risikoen for en død router og de (begrænsede) ulemper du vil opleve i forhold til musikken på dén konto.
|
 |
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 07:42 |
Ok. Jamen så går jeg bort fra at overveje den løsning.
|
 |