recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SC, QNAP og fast IP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSC, QNAP og fast IP?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: SC, QNAP og fast IP?
    Sendt: 01-April-2009 kl. 09:12
Når man skal kører SC på QNAP er det så smart at vælge "Få automatisk TCP/IP-indstillinger via DHCP eller at prædefinere IP, maske og gateway?

Redigeret af Nicoleif - 01-April-2009 kl. 09:27
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 10:34

Jeg syntes det virkede lidt ustabilt for mig i starten med automatisk DHCP, så jeg valgte mellemvejen og fik min router (d-link 655) til via mac adressen at tildele de samme IP adresser til Squeezeenhederne hver gang.

..og siden har det spillet 100%

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 11:15
Ok. Prøver med automatisk IP først og ser om det virker. Qnap'en opretter standardfoldere, er det smart at lægge musikfiler (som SC skal bruge) i disse eller er det smart at oprette ny folder?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 11:30

Jeg oprettede en folder som hedder Music under den standardfolder som QNAP laver som hedder Qmultimedie.

..men du definerer selv placeringen af musikken i SC, så den kunne ligge hvorsomhelst du ønsker det.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 13:59
Nogen der ved hvordan man finder frem til QPKG til TS-119?
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 10:41

er det svært at tilføje fatse Ip'er til remote & Box'en........??

og er der en new-bie guide et sted, er ikke stærk i computer sprog.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 21:57
Det er vist lidt speget, mener det står i manualen til duet'en (eller på squeezeforum), men som jeg skriver ovenover så virker det perfekt for mig at få min router til at tildele de samme ip-adressen altid. 
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af SSvenSSon SSvenSSon skrev:

Det er vist lidt speget, mener det står i manualen til duet'en (eller på squeezeforum), men som jeg skriver ovenover så virker det perfekt for mig at få min router til at tildele de samme ip-adressen altid. 

Statiske DHCP leases vil selvfølgelig tildele den samme IP adresse hele tiden.

Hvis NAS'en er tændt 24x7, kan jeg heller ikke forestille mig en situation hvor IP adressen vil skifte. Specifikationerne for DHCP siger at serveren skal tildele den samme adresse ved fornyelse, og at den samme adresse så vidt muligt også skal tildeles når klienten har været væk (slukket).

Hvis routeren altid tildeler IP adresser fortløbende, skal man nok passe på med at have NAS'en slukket, men det er også en dårlig strategi for DHCP serveren. Gode DHCP servere som dnsmasq (kører på DD-WRT, OpenWrt, m.v.) tildeler IP adresser ud fra et hash af MAC adressen. Umiddelbart ser det ud som at IP adresserne tildeles tilfældigt, men det sikrer at klienterne så vidt muligt får de samme IP adresser, også efter at router og klienter har været slukket.

Needless to say, hvis routeren kan lave statiske DHCP leases, bør man selvfølgelig gøre det...

Redigeret af JesperLund - 04-April-2009 kl. 00:44
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 20:00
Jeg har netop installeret SC på min nye Qnap TS-119 og installationen gik umiddelbart ok. Efterfølgende har Sb afspilleren så ikke kunne forbinde til Qnap'en. Her skal det nævnes at jeg har været nødsaget til at kører med fast IP til Qnap'en for at kunne anvende web-interface't via Qnap Finder (samt det mappede Public drev i explorer) til TS-119'eren. Jeg prøvede så efterfølgende at skifte over til automatisk IP til nas'en og efter dette så kunne SB afspilleren pludselig godt forbinde til Qnap'en (men så mangler jeg så her web-interface og drev tilgang)! Hvad gør jeg? Skal jeg ind og kigge i router setup'et??   
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu