recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scaleo E og Blue Ray?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketScaleo E og Blue Ray?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 16:02
Still way off topic:
MCenterfreak, det er ellers lidt religion for mig

Ét er, at jeg synes, at Firefox er en bedre browser, den er hurtigere, og den kan udvides og tilpasses bedre. Det andet er, at jeg er imod den dominans, som MS har opnået, og som de har brugt til fx. at lave applikationer, som kun de kan understøtte.
Netop, fordi fx. IE har opnået en meget dominerende stilling på markedet, vil mange udviklere tage IE som standarden, hvilket er meget langt fra sandheden, eftersom IE er den ringeste af alle browserne til at understøtte html-standarden (Her er Opera faktisk bedst)
Denne uheldige egenskab bliver tydelig i mange sammenhænge. recordere.dk er en af dem med indsætning af links. Siden kan dog godt køre i de andre browsere - bedre i Firefox egentlig, fordi et tryk på Enter kun giver mig ét linieskift - du får to og skal trykke shift+Enter for at opnå det samme. Samtidig kan jeg trykke på et link i sidevinduet og stadig scrolle op og ned på den nye side med rulleknappen. Du skal klikke i vinduet en gang, for at opnå det samme.
Alt dette er småting, som kun har noget at gøre med look-and-feel -> smag og behag.

Det er ikke smag og behag, når det offentlige fx. skal bruge KMD Webbetaling, som kun understøttes af IE - eller at min leverandør af webGIS hverken understøtter Opera eller Firefox - og her står mange private MAC-brugere så af

Det er ikke godt nok!

Venligst
Søren
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 00:21

#Breddam

Du har ret, 100.000 milliarder fluer kan ikke tage fejl: Lort er godt! Og der sidder vi (fluerne) med Internet Explorer
Hvad jeg ikke fatter er at dine elskede browsere ikke understøtter den De Facto standard der rent faktisk eksisterer (dårlig eller god). Det ville give dem en væsentlig fordel, når de skal overbevise os andre om at de er fantastiske. Hvis nu Opera og FireFox kunne fungere med alle Websider, så var der jo intet der diskvlificerede dem og dermed ingen undskyldning for at bruge IE

Helt ærligt det er sgu da op a bakke at overbevise mig om Opera's herligheder, hvis jeg ikke kan komme ind på min netbank.

Du skriver "Det er ikke smag og behag, når det offentlige fx. skal bruge KMD Webbetaling, som kun understøttes af IE - eller at min leverandør af webGIS hverken understøtter Opera eller Firefox - og her står mange private MAC-brugere så af"

Så er det jeg spørger hvorfor er Opera og Firefox så dårlige, hvorfor fungerer de ikke?

Man kan sammeligne det med følgende spørgsmål:

Har netop købt en dyttelitdyt bil. De lover den kan køre 245 km/l men hvorfor virker den ikke med 95 oktan fra den lokale tank?

Redigeret af MCenterFreak - 28-Oktober-2007 kl. 01:21
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 01:19

#Sonnydk

Og så må du forøvrigt undskylde at jeg afsporede din tråd, beklager

Angående Blu Ray, så ville jeg personligt nok købe http://dk.playstation.com/ps3/hardware/

2 fluer med et smæk!

Mvh. McenterFreak

Redigeret af MCenterFreak - 28-Oktober-2007 kl. 01:22
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu