recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scaleo E - problemer med opløsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketScaleo E - problemer med opløsning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Emne: Scaleo E - problemer med opløsning
    Sendt: 10-April-2006 kl. 14:35

Jeg er en efterhånden ret fustreret ung mand som har investeret i en Scaleo E fra Fujitsu-Siemens. Jeg har i godt en uge forsøgt af få en opløsning ud af DVI porten via et DVI-til-HDMI kabel som skulle være 1366x768 - uden held. Jeg har derimod ingen problemer med at få VGA udgangen til at levere 1366x768, hvilket undre mig meget, da det er det samme kort som viser opløsningen.

Jeg har prøvet at opdatere driverne på grafikkortet, som er et Intel 82915G/GV/910GL Express chipset uden forbedret resultat. Jeg har snakket med Fujitsu-Siemens helpdesk som med glæde kunne fortælle mig at de havde hunrede vis af kunder som brugte samme opløsning fra DVI porten uden problemer.

nogen forslag?

Til top
mooens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2005
Sted: Denmark
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 14:43
Desværre, ingen hjælp fra mig.

Fik du ingen hjælp fra Fujitsu-Siemens helpdesk?

Jeg er lidt nysgerrig fordi jeg overvejer køb af et media center.

Jeg har også kigge på en Scaleo E, og vil derfor gerne høre om dine øvrige erfaringer.
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 14:49

Det eneste forslag de havde var at jeg kunne forsøge at fjerne fluebenet i "skjul tilstande, som ikke kan vises korrekt på denne skærm"

Det havde jeg selvfølgelig allerede forsøgt, så det var ikke den store hjælp det var at hente.

umiddelbart vil jeg mene at Scaleo'en er en af de bedre mediacentre, og jeg har da heller ikke andet og klage over, men hele den her episode ødelægger hele oplevelsen bag den, og jeg er efterhånden ved at nå til den konklusion at jeg sælger den igen, hvis det ikke kan løses på en fornuftig måde

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 15:43
lav den i PowerStrip, husk den skal være 1360*768 ikke 1366*768.
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 15:53

Jeg har forsøgt mig lidt frem med powerstrip, men jeg har desværre ikke den nødvendige ekspertise for at kunne sætte det korrekt op - kan du guide mig igennem opsætningen?

EDIT: tager jeg helt fejl, hvis jeg siger at powerstrip ikke kan lave custom opløsninger på Intel kort?

Redigeret af Chromax - 10-April-2006 kl. 16:17
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 16:11

Eftersom at jeg er ved at blive lidt desperat, har jeg overvejet at smide det her kort i maskinen.

http://www.totalcomputer.dk/scripts/prodView.asp?idProduct=1 088

inden at jeg bestiller, vil jeg lige høre om nogen har noget erfaring med kortet? evt. nogen som ud fra de specs kan sige noget godt/dårlig om mit valg?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu