|
Scaler til kabel tv? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Januar-2012 kl. 07:36 |
Jeg har et spørgsmål vedr. en scaler som DVDO Edge eller DVDO Duo.
Jeg har for nyeligt købt en Clint DVB-C modtager. I denne modtager er der flere muligheder for output bl.a. 720p og 1080i. Men så vidt jeg har forstået laver mit TV signalet om til 1080p uanset hvad jeg fodrer det med, det betyder som jeg forstår det at det ville være bedre med en boks der laver signalet til 1080p med det samme, så skal signalet ikke behandles 2 gange, er det korrekt forstået?
Der er ikke mange af disse bokse med 1080p output endnu, så alternativt tænkte jeg på at anskaffe en scaler som f.eks DVDO Edge. Vil jeg vinde noget ved sådan efter min Clint boks?
Eller vil det være bedre at skaffe en 1080p boks, så signalet kun behandles 1 gang (muligvis middelmådigt)?
Det hele kommer sig af at nogen kanaler står forholdsvist dårligt og jeg har læst at f.eks DVDO'en kan rette noget på det...
Alle input er velkomne
![]() Jeg tænker det ville være super med en DVB-C modtager det havde billed pass through, så det kun var scaler eller tv der behandlede billedet, men det findes vist ikke? (Vil gerne høre hvis nogen kender til en?)
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det vil det bestemt. Triax boksene har, men der er så ikke kortlæser. Nogle af Dreambox modtagerne kan vist også, de ligger i den tunge ende prismæssigt og jeg ved ikke hvordan det ligger med kortlæser i dem. DVDO scalerne kan godt forbedre lidt på billederne, også fra 1080i signaler, men du skal ikke forvente mirakler hvis ikke modtagerboksen kan sende native opløsning ud.
|
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
[/QUOTE]
Det vil det bestemt. Triax boksene har, men der er så ikke kortlæser. Nogle af Dreambox modtagerne kan vist også, de ligger i den tunge ende prismæssigt og jeg ved ikke hvordan det ligger med kortlæser i dem.
DVDO scalerne kan godt forbedre lidt på billederne, også fra 1080i signaler, men du skal ikke forvente mirakler hvis ikke modtagerboksen kan sende native opløsning ud. [/QUOTE]
Triax boksene kan sende billedet direkte videre forståes
![]() |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Som sagt, du skal ikke forvente mirakler. Det giver et løft, men det er ikke sikkert det giver et løft dér hvor du savner ét. En scaler giver en helt specifik forbedring, som primært ligger på de-interlacing, dvs. du får mindre fejl på f.eks. skrå kanter og linier, der bliver mindre "hakkede". Men scaleren gør ikke noget mærkbart ved pixelleringer og utydeligheder der skyldes kanalernes lave bitrate. Når det er sagt, så er en Triax eller lignende der kan sende native opløsning ud, plus en ABT baseret scaler som en Edge, det bedste du kan gøre for signalet, så du kan sige til dig selv at når du har sådan et setup, så kan du ikke gøre mere.
|
|
![]() |
|
Ok ingen mirakler |
|
![]() |
|
Kanaler der udsendes i sløj kvalitet vil være sløje at se på, uanset hvor meget man så slår kolbøtter og står på hovedet... Det du så kan glæde dig over er at en scaler forbedrer kvaliteten generelt, også på de gode kanaler. Interlace-fejl er uafhængige af indholdets billedkvalitet, de er der også på de gode kanaler.
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
I kan købe min EDGE for 2000,-
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Jeg har købt den omtalte Triax modtager og lader nu min Integra stå for billedbehandlingen. Jeg har lige sat Triax'en op her til aften, og det har sådan set givet det jeg var ude efter. Jeg har læst mig til den HQV Reon-VX chip der er i Integra'en næsten skulle være på niveau med den i Edge'en, så jeg tror jeg holder mig til denne løsning og springer scaleren over. Det er i hvert fald min umiddelbare fornemmelse efter de første par timer foran tv'et
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |