recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scandyna højttalere - Minpod og Bigpod
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Scandyna højttalere - Minpod og Bigpod

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Callbeck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2018
Sted: Kerteminde
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Callbeck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Scandyna højttalere - Minpod og Bigpod
    Sendt: 13-Juli-2024 kl. 13:27
Ved ikke helt om det er den rette gruppe.
Men er der nogle her der har Scandyna højttalere i mat sort med mørk gul enheder. Jeg har et sæt Bigpod + center + Minpod. Problemet er at de er blevet klisteret i overfladen. Specielt Minipod men også Bigpod er begyndt.
Jeg har kontaktet Scandyna men de har aldrig hørt om problemet.
Nogle her der kender til problemet. De er ca. 8 år gamle. Jeg har set det på mange andre "plastik" ting så som keyboard og andet IT udstyr.
Nogle der ved hvordan man skiller højttalerne ad hvis jeg vil have dem renset og lakeret eller måske belagt med folie lige som på biler. 
Mvh og på forhånd tak for input.

// Karsten BEck Andersen
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2024 kl. 20:17
Det er sket for alle de produkter vi har ejet, fra kamera til ekstern diskettedrev og skåle. Og vi har haft en del andre ting med denne bløde silikoneoverfladebehandling. Det hele er dog smidt til genbrug da det enten bliver grimt eller irriterende at bruge, selv efter klistersnasken er fjernet så pænt som muligt. Vores erfaring er at man skal prøve at holde fingrene fra det, altså undgå at påføre naturlige olier (og unaturlige for den sags skyld). Og så tror jeg, at uv-stråler gør noget mindre godt for det (blot en teori uden at have forstand på det. Det skete typisk efter 5 til 10 års ejerskab. Nogle produkter som vi brugte ofte, og dermed rørte ofte ved, f.eks. skåle, som også blev fyldt med olieholdige ting, blev trælse efter 1-2 år.

Mit råd… køb ikke flere produkter med denne overfladebehandling. Vi køber i hver fald ikke flere produktet med denne behandling. Prøv at tjekke YouTube, der er massere af videoer med råd til hvordan det kan fjernes. Smile


Redigeret af HessiDude - 14-Juli-2024 kl. 20:20
Til top
Callbeck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2018
Sted: Kerteminde
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Callbeck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2024 kl. 21:32
Tak for input. Højttalerne er kun blevet berørt de e gange jeg har flyttet og de er blevet sat op. Og er kun blevet støvet af uden rengøringsmiddel.
Så den med UV stråler er nok rigtig. 
Havde ikke tænkt over det med silicone overflade.
Så det bare som mat markering.

Jeg vil kikke på YouTube og se om jeg kan rense dem. Og evt få dem folie-belagt så de holder sig pæne.

Mvh.


// Karsten BEck Andersen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu