|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
NHCM ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-November-2004 Status: Offline Point: 35 |
![]() Sendt: 28-November-2004 kl. 11:32 |
Jeg har netop anskaffet mig en JVC DR-M10 dvd recorder og har forbundet den til mit tv og video båndoptager med scart kabler på den måde som anbefaldes i manuelen. Der er dog det problem at når jeg optager noget fra min video over på dvd via disse a/v forbindelser så kan man svagt høre på optagelsen hvis jeg samtidig har set tv, det er som om at den amindelige tv lyd bliver smit tilbage via scart stikket til dvd`en. Jeg har forbundet det på følgende måde. Med scart fra video maskinen til indgang 2 på dvd Med scart fra indgang ind/ud 1 på dvd til indgang Ind/ud på tv Jeg har tænkt på om det kunne være bedre at forbinde mit tv med min dvd via super vhs udgangen på min dvd i stedet for at bruge scart ind og ud forbindelsen, det er jo kun en udgang og kan vel derfor ikke blive påvirket af hvilken tv kanal mit tv står på. Er det nogen der har været ude for dette problem og ved hvad man kan gøre ved det?. |
|
Hilsen NHCM
|
|
![]() |
|
John G J ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
Prøv at bruge scartkabler der er "fuldt skærmet" så burde du være over problemet.
|
|
john
Pioneer PDP-435fde Pioneer DVR-440H-K Pioneer VSX LX51 PS-3 JAMO SW 303E JAMO 8 Series APPLE TV |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej NHCM Jep, John har allerede svaret mht. udskiftning af SCART kablerne. Som jeg skriver i det andet emne du spurgte i (Scart ind og ud problemer) så kan du i første omgang prøve at adskilde SCART kablerne så de ikke rør hinanden. Måske det hjælper, og så ved du ihvertfald med sikkerhed at det er dem der driller. /Lars PS. Vi læser lidt med overalt, så ingen grund til at stille samme spørgsmål flere steder |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
NHCM ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-November-2004 Status: Offline Point: 35 |
![]() |
Tak for de gode råd som jeg har forsøgt mig med, med det hjalp først på lyden da jeg fjernede scart kablet mellem dvd og tv og brugte den lille super VHS udgang i stedet for. Problemet opstår åbenbart når en scart indgang kan lede signalet begge veje altså ind/ud når man kun bruger udgangen på dvd optageren, som jeg nu har gjort, forsvinder problemet. Det er dog nok ikke noget man vil lægge mærke til normalt hvis man hørere lyden i gennem højttalerne på ens tv, men hvis man bruger et hi fi anlæg som lydkilde kan man svagt høre baggrundsstøj fra fjernsynet når der feks. er pause i musikken. Så jeg kan kun anbefale til andre, at bruge super VHS udgangen i stedet for Scart ind/ud udgangen på en JVC DR-M10 når man tilslutter den til sit tv, altså hvis man går op i det der med ren lyd, hvis man forbinder på denne måde mister man så dog muligheden for at downloade kanal indstilingerne fra fjernsynet og ned til dvd optageren det man kalder link forbindelsen. Med hensyn til at skrive om det samme problem to steder i dette forum kan jeg kun undskylde mig med, at jeg er en ny bruger.
|
|
Hilsen NHCM
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() |
Så er der også den "frække" metode hvis man vil bruge RGB out, og ikke er øm over sit (lavpris - fuldt monteret) SCART kabel: Klip retur ledninger fra TV til DVD - både lyd og RGB signaler væk, så det bliver et envejs kabel. Som så selvfølgelig mister andre funktioner. Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |