recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scart ind og ud problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketScart ind og ud problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NHCM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-November-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Scart ind og ud problemer
    Sendt: 28-November-2004 kl. 11:32

Jeg har netop anskaffet mig en JVC DR-M10 dvd recorder og har forbundet den til mit tv og video båndoptager med scart kabler på den måde som anbefaldes i manuelen. Der er dog det problem at når jeg optager noget fra min video over på dvd via disse a/v forbindelser så kan man svagt høre på optagelsen hvis jeg samtidig har set tv, det er som om at den amindelige tv lyd bliver smit tilbage via scart stikket til dvd`en. Jeg har forbundet det på følgende måde.

Med scart fra video maskinen til indgang 2 på dvd

Med scart fra indgang ind/ud 1 på dvd til indgang Ind/ud på tv

Jeg har tænkt på om det kunne være bedre at forbinde mit tv med min dvd via super vhs udgangen på min dvd i stedet for at bruge scart ind og ud forbindelsen, det er jo kun en udgang og kan vel derfor ikke blive påvirket af hvilken tv kanal mit tv står på.

Er det nogen der har været ude for dette problem og ved hvad man kan gøre ved det?. 

Hilsen NHCM
Til top
John G J Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2004
Sted: Denmark
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2004 kl. 13:44
Prøv at bruge scartkabler der er "fuldt skærmet" så burde du være over problemet.
john

Pioneer PDP-435fde

Pioneer DVR-440H-K

Pioneer VSX LX51

PS-3

JAMO SW 303E

JAMO 8 Series

APPLE TV
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2004 kl. 23:32

Hej NHCM

Jep, John har allerede svaret mht. udskiftning af SCART kablerne. Som jeg skriver i det andet emne du spurgte i (Scart ind og ud problemer) så kan du i første omgang prøve at adskilde SCART kablerne så de ikke rør hinanden. Måske det hjælper, og så ved du ihvertfald med sikkerhed at det er dem der driller.

/Lars

PS. Vi læser lidt med overalt, så ingen grund til at stille samme spørgsmål flere steder

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
NHCM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-November-2004
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2004 kl. 11:43
Tak for de gode råd som jeg har forsøgt mig med, med det hjalp først på lyden da jeg fjernede scart kablet mellem dvd og tv og brugte den lille super VHS udgang i stedet for. Problemet opstår åbenbart når en scart indgang kan lede signalet begge veje altså ind/ud når man kun bruger udgangen på dvd optageren, som jeg nu har gjort, forsvinder problemet. Det er dog nok ikke noget man vil lægge mærke til normalt hvis man hørere lyden i gennem højttalerne på ens tv, men hvis man bruger et hi fi anlæg som lydkilde kan man svagt høre baggrundsstøj fra fjernsynet når der feks. er pause i musikken. Så jeg kan kun anbefale til andre, at bruge super VHS udgangen i stedet for Scart ind/ud udgangen på en JVC DR-M10 når man tilslutter den til sit tv, altså hvis man går op i det der med ren lyd, hvis man forbinder på denne måde mister man så dog muligheden for at downloade kanal indstilingerne fra fjernsynet og ned til dvd optageren det man kalder link forbindelsen. Med hensyn til at skrive om det samme problem to steder i dette forum kan jeg kun undskylde mig med, at jeg er en ny bruger.
Hilsen NHCM
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2004 kl. 21:32

Oprindeligt skrevet af NHCM NHCM skrev:

Problemet opstår åbenbart når en scart indgang kan lede signalet begge veje altså ind/ud når man kun bruger udgangen på dvd optageren, som jeg nu har gjort, forsvinder problemet.

Så jeg kan kun anbefale til andre, at bruge super VHS udgangen i stedet for Scart ind/ud udgangen på en JVC DR-M10 når man tilslutter den til sit tv

Så er der også den "frække" metode hvis man vil bruge RGB out, og ikke er øm over sit (lavpris - fuldt monteret) SCART kabel: Klip retur ledninger fra TV til DVD - både lyd og RGB signaler væk, så det bliver et envejs kabel. Som så selvfølgelig mister andre funktioner.

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu