|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Draco ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() Sendt: 16-September-2006 kl. 22:54 |
Jeg leder efter scart kabel (minium dobbelt skærmet) som kan købes i meter mål..
Der må ikke være stik på, det er kun kablet jeg er interesseret i. Leger med iden om at montere et Hun scart stik i en 1,5Modul fuga, som så har forbindelse til en anden 1,5Modul fuga med Hun (må den måde lave skjult forlænger scart mellem TV og teknik) Derfor skal skærmningen jo være iorden, da røret vil ligge i hul muren. har ledt på, brinck og av-connection uden held som en lille ekstra ting, kunne HDMI, S-VHS og optisk (ikke coax) også være interessant at lave i Fuga moduler. |
|
![]() |
|
Draco ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() |
Læste lige på av-connection at HDMI ikke er mulig at eftermontere stik på, så stikket skal trækkes igennem det 20mm rør
|
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
Lyder som en god idé, smid lige et billede eller to hvis du får det lavt. Held og lykke med jagten på kabel. www.aarhus-radio-lager.dk nu www.elfa.se kan hjælpe dig. Elfa har kablet i metermål (Stock number: 55-862-35) , men det er dyrt. /MichaelS Redigeret af MichaelS - 16-September-2006 kl. 23:10 |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
![]() |
tak for svar..
regner ikke med at lave en færdig løsning snaret, måske mere en "produtype/Demo" Det er som sagt på ide basis lige PT.. Jeg arbejder som elektrikker og på den måde ser hvad der sker inden for hvad folk vil have af Hjemmebio, kabler til højtalere, ect.. Meget normalt at lave forbindelse fra gulv op til TV højde også have rørne i hulmuren så de er skjult.. Har dog set at en kunde bad om et 150mm flex rør fra hvor TV'et skal sidde hen til "teknikken", og det rør ligger en over en dør med mere.. og man vil aldrig kunne skjule det, kunden ville have det pga. så kunne der trækkes scart stik (aka færdig købt kabel med stik monteret) Så tænkte jeg hvis man nu kunne montre scart, ect. i 1,5Modul fuga dåser, så ville man jo kunne levere en pæn måde at overføre fra et sted til et andet, så kan man jo bare købe korte kabler fra fuga dåsen op til TV'et så det ikke bliver synligt.. men skal nok smide et par billeder op, hvis/når produtypen/demo'en er lavet. |
|
![]() |
|
![]() |
en lille update:
Har fået blinddæksel 1,5Modul, og har bestil scart stik, men tager tid for det at komme hjem, da jeg ville have et hvor benene bagpå peger lige bagud, og ikke er vinklet til montage på print.. overvejde at købe sådanne et alm. pålodnings scart sik, men der er ingen mulighed for at montere stikke på blinddækslet, hvilket der er på det som jeg har bestilt (der er skruehuller) |
|
![]() |
|
avminarm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-September-2006 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
draco - hvordan går projektet? Jeg tænkte at denne side måske kunne være af interesse for dig? http://www.el-supply.dk/?Gid=557&Vid=6989 - dette er et link til chasis scartstik |
|
![]() |
|
![]() |
Avminarm = Projektet droppet, grundet jeg nu har ventet i over halvanden måned på det scart stik, og gidder ikke vente på det mere..
ang. El-supply, så synes jeg de er dyrt at betale 50kr for at få sendt en ting til 10kr, ellers må jeg vente til jeg skal til Bornholm igen (nok først om et par måneder) Plejer at skulle have et par ting der når jeg er hjemme på Ø'en ;) Men har prøvet med et 90 grader vinkelt stik, dette vil kunne sidde i et 1,5modul blindæksel, det er bare benene der skal rettes ud også har det chasis stik også huller til montering hvilket det 90 graders stik ikke har.. en anden ting til det er droppe er prisen på kabel, kender den ikke men ved kun det er dyrt og vil ikke kunne betale sig, så heller HDMI eller andet.. |
|
![]() |
|
avminarm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-September-2006 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
ok - skriv her igen hvis du optager projektet - det er et spændende projekt. Med hensyn til el-supply - tja 50 kr, men til gengæld er deres dele meget billige? Jeg selv er nødt til at "nøjes med" superVHS kabel (det gule) + audio, men vil montere de 3 stik en en fuga 1,5 blændæksel - det skal der gerne gang i i weekenden |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |