recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scart tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketScart tuner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Emne: Scart tuner
    Sendt: 24-November-2006 kl. 22:14

Hej alle I skarpe hoveder

Jeg har erhvervet et billigt 42" plasma fra Acer. Det har en mindre defekt: når den indbyggede tuner modtager et stereo signal skratter lyden. Skiftes til mono, så er lyden fin (dog flad mono ). Alt anden stereo, dvs fra div scartstik etc fungerer fint. Derfor ville jeg høre, om der nogen, der kender til, om man kan erhverve en tuner til scart? Og det skal ikke være DVB-T (Har TDC kabeltv). Nogen bud?

Pft

/Martin

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 22:26

 

 Så ville det da være helt oplagt at anskaffe en Sagem 60. Eller hvis du ønsker HD en 81er.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 22:29

Hej Martin

Hvad med en Selector ?

Så får du også samtidig kanalerne ind i en bedre kvalitet.

Alternativt en DVD-optager som tuner, så kan du også optage kanalerne imens. Evt. en med harddisk, så der er fuld tidsforskydning af programmerne (timeshift).

Der findes enkelte små løse tunere, men kvaliteten er svingende. En Selector vil være et meget bedre valg for dig, med recorderen som en sikker nr. 2.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 22:37

Ja, en Selector ville nok i sagens natur være oplagt  Sådan er det, når man ikke lige tænker i de baner. Har dog haft en HD81'er. Har også fået en fin check  Sendte den retur. (Altså Selectoren)

Men det ender jo nok med en Selector 60 dims... For det der Acer er ikke lige det skarpeste i skuffen, så HD kan det ikk  Men jeg fik det smidt i nakken

Har faktisk også fundet, at Acer selv laver en der hedder Acer AX120, ved dog ikk, om den er noget værd...

Takker for indsparkene, til en mand, der sad og sov

/Martin



Redigeret af ZkiiFreak - 24-November-2006 kl. 22:40
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu