|
Scart vs scart RGB |
Besvar |
Forfatter | |
kasperkopping
Bruger Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
Emne: Scart vs scart RGB Sendt: 17-Januar-2006 kl. 10:06 |
Jeg er absolut ingen nørd hvad tilbehør angår. Jeg er dog udmærket klar over, at ordentlige kabler mv giver en forbedring i billedkvalitet.
Min spørgsmål går ud på, hvad forskellen reelt er på et almindeligt scart kabel og et scart RGB - som f.eks hifi-klubben fører - altså et kabel der er væsentligt dyrere. Jeg har lige nu et forholdsvist billigt scartkabel fra min selector over i mit TV., Vil der være væsentligg forskel hvis jeg udskifter kablet med et scart RGB ?? (undskyld fejlene - mit MAC tastatur skaber sig) |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Sendt: 17-Januar-2006 kl. 11:02 |
Et fuldmonteret Scartkabel kan altid overføre RGB signaler, så det kan dit nuværende kabel sikkert også. Et dyrere kabel er ikke nødvendigvis bedre end et billigt, men som regel er det i kraft af bedre afskærmning, lodninger og måske renere kobber. Flemming |
|
Phille
Junior bruger Oprettet: 18-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
Sendt: 18-Januar-2006 kl. 00:17 |
Ordentlige kabler må vel altid prioteres højt i samhænge med billed/lyd. Der er ingen tvivl om, at du vil få bedre billed og lyd med "ordentlige" kabler, der er der 1000vis af eksempler på. Tag bare på TV siden, har jeg fået betydeligt bedre billed på min antenne, bare ved at skifte til et ordenligt antenne kabel og ordentlig fordelerbox, fremfor et 5.-kr/meter kabel nams og en fordelerbox til 99.-kr i plastic med skrueterminaler. skifter du dit scart ud, som ikke behøver koste 500.-kr, men ex et T-hansen Scart som er guldbelagt, vil du få bedre billed !. Men men !, såfremt kun jo, hvis resten af dine kabler, og udstyr rent faktisk er i stand til at vise den forbedret kvalitet. Men lad være med at bruge et 29.-kr´s Scart kabel, det er jo fremstillet af gamle rustne øl-kapsler og udtjente ubåde med tvivlsomme lodninger samt elendigt plastic der knækker ved første udtrækning af stikket :-) Har du LCD, eller Plasma, er det et MUST med gode kabler....
|
|
Mvh.
\\Phille ________________________________________________________ |
|
Prasmus
Guld medlem Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
Sendt: 18-Januar-2006 kl. 06:03 |
Hejsa Jeg er på linie med de andre der har svaret, og så måske alligevel ikke. Du skal ikke være sikker på du vil kunne se en forskel. Er dit kabel kort (0,75 til 1m), og har du ikke problemer med indstråling (signaler der forstyrer), samt hvis dit nuværende kabel er af en rimelig kvalitet, så kan du næppe se forskel, men mindre du har et super og meget afslørende HD ready tv. Billige kabler, og her snakker vi 20-50kr, kan være det rene skod, men også være en rimelig kvalitet til almindeligt brug, hvor det blot skal sættes til en gang, og så bruges. Det er lidt som lotteriet, man kan være heldig og man kan være uheldig. Jeg ofre selv noget mere, dels fordi jeg er mere sikker på at få noget der virker optimalt, dels fordi det er mere mekanisk stabilt, og dels fordi jeg også synes det ser bedre ud (også selvom det nok ikke er det folk i almidelighed ser efter). Når jeg har ofret 1600kr på en selector og 5500kr på en recorder, så vil jeg ikke sætte noget hong-kong plast kabler på, der ser ud som........ Det skal se og "føles" godt. Jeg købte dem fra HiFi Klubben, men jeg har kun hørt godt om dem fra T-Hansen, og Aldi har også efter sigende haft nogle gode på tilbud, måske har de stadig. Mvh Peter |
|
Don Pedro
Bruger Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Sendt: 18-Januar-2006 kl. 17:24 |
Nu vil jeg også være med. Jeg har noget Philips der hjemme tv 32PW8818 som er et alm. tv med flad skærm og DVD731. Jeg var bare træt af menu tekst fra DVDén der var som om den blå skærm flyd sammen med den hvide tekst. Så satte jeg denne fætter i: http://shop.klik1stik.dk//product.asp?product=411&sub=0& amp;page=1 Og nu er der ingen problemer, dejligt |
|
Hilsen Don P.
|
|
BeatlesFan
Junior bruger Oprettet: 13-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
Sendt: 18-Januar-2006 kl. 17:55 |
Scart kup !!!! Var i Elgiganten (Fields) lørdag. De holder tilsyneladende oprydningssalg på scart kabler fra tech+link, der er kastet en ordenlig r..fuld kabler op i en stor kasse, flere steder i butikken i længden 0,5 + 1,5 meter. Købte et fedt 0,5m med kraftige ledere og forgyldte stik til 99,- (normalpris 279,-), virkelig kvalitet. Dem på 1,5 meter koster 199,- Hilsen til Prasmus, rart at høre fra dig igen! mvh. Jan |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |