recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Screen Research tab-tension lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketScreen Research tab-tension lærred

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenCombat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Emne: Screen Research tab-tension lærred
    Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:43
Er der nogen der har erfaringer med Screen Research lærreder, herunder specielt deres tab-tension modeller (standard, Classic 2 kalder de dem vist)?

Jeg har købt et Lissau tab-tension demo lærred til en rigtig fin pris, men desværre er den sorte ramme omkring lærredet ikke helt rektangulær, idet de lodrette kanter buer ind ad (lærredet hænger helt plant) med op til ca. 1 cm. Derudover kan jeg se, at der er nogle vandrette striber på lærredet når det har været rullet op i længere tid (vel 3-5+ dage) som forekommer med ca. 20 cm mellemrum ned over lærredet. Sidstnævnte er ikke noget jeg endnu har bemærket når jeg ser film på det, men det forstærker ikke ligefrem kvalitetsindtrykket.

Jeg er derfor i samarbejde med forhandleren ved at finde ud af, hvad jeg skal have istedet, og er i den forbindelse blevet foreslået et Screen Research.

Er der nogen der har oplevet noget lignende det jeg beskriver på mit Lissau lærred?

Mit Lissau lærred er med True Colour ISF dug, og hvis jeg vælger Screen Research, bliver det sandsynligvis med en SolidPix dug.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af MortenCombat MortenCombat skrev:

Derudover kan jeg se, at der er nogle vandrette striber på lærredet når det har været rullet op i længere tid (vel 3-5+ dage) som forekommer med ca. 20 cm mellemrum ned over lærredet. Sidstnævnte er ikke noget jeg endnu har bemærket når jeg ser film på det, men det forstærker ikke ligefrem kvalitetsindtrykket.

Jeg har ikke erfaring med Lissau, men lige det problem troede jeg kun eksisterede på billige lowcost lærreder!

Det skyldes måden lærredet er fastgjort til rullen på. Hvis enden af lærredet er limet ovenpå rullen, kommer der en forhøjning, som med tiden vil give vandrette fordybninger i lærredet når det er rullet op.

Det kan ofte ses når billedet er lyst og der panoreres op/ned.

Desværre er det svært at finde ud af - inden man køber et lærred - hvordan det er opbygget.
Til top
MortenCombat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg har ikke erfaring med Lissau, men lige det problem troede jeg kun eksisterede på billige lowcost lærreder!

Det skyldes måden lærredet er fastgjort til rullen på. Hvis enden af lærredet er limet ovenpå rullen, kommer der en forhøjning, som med tiden vil give vandrette fordybninger i lærredet når det er rullet op.

Ja det var også min teori, at det er årsagen.

Jeg var dog mest overrasket over at de lodrette kanter ikke er helt rette, umiddelbart skulle man ikke synes at det skulle være specielt vanskeligt at lave dem lige, og slet ikke til den vejl. pris som lærredet står til.

Redigeret af MortenCombat - 26-Januar-2011 kl. 11:44
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu