recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scroll slider i Excel, indehold vises ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Scroll slider i Excel, indehold vises ikke

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meyhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Scroll slider i Excel, indehold vises ikke
    Sendt: 14-December-2020 kl. 14:37
Hej Excel eksperter.

Når jeg i Excel har store arbejdsark, kan jeg på min egen PC hjemme tage fat i slideren med musen for at scrolle, og samtidig se alle linjer i arket flytte sig op og ned.
Når jeg gør det samme på min arbejds-PC, så flytter linjerne i arket sig ikke, først i det øjeblik jeg slipper slideren igen med musen vises de linjer jeg har scrollet ned til.
Har jeg f.eks. mange linjer med numre i en kolonne som er sorteret i nummerorden, er det nemt at finde ned til f.eks. numre som begynder med 888.
Vores IT folk ved ikke hvordan dette ændres, og jeg har søgt i Google i timevis, håber nogen herinde ved det.

Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 15:35
Man ruller da på hjulet på musen for at scrolle.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 20:19
og det er ikke fordi du har sorteret på en kolonne?
Til top
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meyhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 20:19
ja,ved mindre regneark, men med flere hundrede tusinde linje bliver det hårdt for pegefingeren
Jan


Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meyhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 20:20
nix, har ikke noget med det at gøre, har testet!

Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Man ruller da på hjulet på musen for at scrolle.


Det bestemmer man da selv.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 20:25
Samme version af Office og Windows?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Man ruller da på hjulet på musen for at scrolle.


Det bestemmer man da selv.
Præcis! Det er derfor jeg skrev det.
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Samme version af Office og Windows?
Hvad mener du?
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 21:29
Har du prøvet at trykke på hjulet i musen medens cursoren står i arket?

Det er en anden måde at scrolle på, idet man scroller ved at flytte musen op eller ned eller til venstre/højre, alt efter den retning man vil.

Der vises et symbol og en pil i arket og jo længere man flytter musen, desto hurtigere scroller man. Scrollning kan blive meget hurtig, så man skal lige få fornemmelsen for det, men man kan hurtigt komme langt ned eller til siden i et ark med mange rækker/kolonner.

Man stopper scrollning ved at trykke enten på hjulet igen eller venstre musetaste.

Når du gør det, virker det lidt lige som at bruge slider, men man behøver ikke flytte cursoren over på sliderne for at køre op/ned eller højre/venstre.

Det er nemmere og hurtigere end at bruge slideren og jeg vil tro, at det også vil virke på din arbejds-pc.


Redigeret af Erik K - 14-December-2020 kl. 21:35
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 21:37
Måske noget med Hardware acceleration af grafik?



Måske det ene grafikkort ikke kan følge med? 

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 22:00
Tænkte lidt det samme som BlueFox.
Der findes rigtig mange pc på arbejdspladser, hvor der er sparet på sådan noget

MEN

Hvis du cirka ved, hvilken celle du vil ned til er den hurtigste og nemmeste løsning, at lade cursoren stå et tilfældigt sted i arket og så trykke Ctrl og G samtidig - du kan godt bruge et lille G.

Så åbnes en dialogboks, hvor du bare skriver f.eks. a885 og klikker OK. Så ryger du direkte ned i celle A 885.

Den metode belaster ikke pc-en på nogen måde Smile


Redigeret af Erik K - 14-December-2020 kl. 22:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu