recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SD kanaler kan se underlige ud.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SD kanaler kan se underlige ud.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SD kanaler kan se underlige ud.
    Sendt: 06-September-2014 kl. 18:36
Jeg skriver her fordi jeg ser tv via HTPC (DVBViewer). Jeg holder meget af engelske serier og dem er der mange af på tv2 Charlie. Jeg har et spørgsmål til jer som måske ser det samme som jeg gør. Hvis man eks. ser på logoet for tv2 Charlie er der en skrå streg igennem det. Mange af jer er måske ikke gamle nok til at vide hvad konvergens fejl er, men det er sådan jeg oplever det. Det er kun på SD kanaler jeg ser fænomenet og ofte ved gule/grønne farver. Er der nogen der kender det / har set det samme, eller har jeg en eller anden filter indstilling jeg ikke har fået foretaget. Jeg ser mange afsnit af Casualty / Holby Hospital, og der optræder det ofte, også i reklameblokken.
Jeg har også haft tanken, er Charlie en discount udgave som bliver udsendt via gammelt forældet udstyr.
Jeg ser det via CMore/Canal+ satellit.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 19:16
Hvis det er det her du mener, så er det fuldstændig identisk med det som vises, når man har en entertainboks fra Canal Digital, så det er Canal Digital der udsender det
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 20:27
Nu kan jeg ikke se billedet ordentligt. Men er det ikke som om stregen skulle være gul, og der er røde og grønne plamager uden om ?.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 20:31
Nu så jeg lige på TV2 news, på en reklame, hvid baggrund, gule cirkler, men det starter med et par grønne pixels som så fader over i gul, og sådan er det ikke i HD i samme reklame. Syntes altså ikke det er noget jeg har set på andre SD kanaler som er non TV2.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 23:24
Har du ikke mulighed for at sende et screendump?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 09:26
Der er vist ikke noget som er yngre end 10 år af det der bliver sendt på charlie - det skal jo passe til målgruppen. Og det er nu engang pensionister. Og dermed er en stor del af materialet også fra den analoge tidsalder. Det billede ændres ikke meget når det konverteres til digitalt format. Så du vil finde de samme fejl som hvis du sad med et helt analogt setup.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 11:57
Yep claus, fint for mig, men den holder jo ikke rigtig for logoet er jo ikke brændt ned på stumfilm rullerne....Reklamerne er jo ej heller 10 år gamle. Jeg skal prøve det med screenshoot når der er ro i huser.

MVH
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 15:50
logoet er stadig "påsat" efterfølgende. - Det er jo ikke en del af det gamle materiale. Og den del er selvfølgelig helt digital.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 22:35

Det sidste billede kan man se en gul firkant, det er en ny reklame. Den grønne "ude af konvergens" ses tydeligt.

MVH
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 22:57
Jeg har nu prøvet forskelligt. Jeg tror fejlen ligger som der står i tidligere indlæg,hos CD. Har lige haft en Viasat adgang fra en radiomand-ven der er på besøg. Bitrate fra CD er ca. 6.4, Viasat det halve ca. 3.2, men Viasat streamet har ikke dette udsplat. Så tror I det er CD der har får et lorte signal de bare smider videre, burde de to udbydere ikke få samme stream fra TV2-Charlie til videre distribution ?.

MVH

Redigeret af rasmuzzen - 07-September-2014 kl. 23:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 13:00
Jaaa, i denne uge er der sket noget, Charlie har ikke længere grønne skygger efter alt hvad der er rødt, det samme med TV2 news. Det var de ikke længe om, kun vel ca. 3 år. Jeg har IKKE opdateret noget på mit HTPC, og automatiske opdateringer er slået fra, så det er i den anden ende de har lavet et eller andet om.

Dejligt....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu