|
SD kanaler på mux 4 forsvundet hjælp? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1184 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Maj-2012 kl. 21:32 |
|
Hejsa
Vi har 2 tv med indbygget tuner dvb-t for boxer som har kørt upå klagelig i 1/2 år. Pludselig for ca en uge siden skete det at de ikke kan tage discovery m.m. flere kanaler. De ligger vist på MUX 5 mener jeg.. Har boxer ændret på noget nu igen??? Jeg bor i Holstebro til orientering. Redigeret af tyros1 - 31-Maj-2012 kl. 10:16 |
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mener mux5 er til HD kanaler .
Discovery på Mux4 Herer en liste. http://www.boxertv.dk/Global/Danish/PDF-filer/Serviceliste_020412.pdf |
||
![]() |
||
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1184 |
|
Ja du har ret det mux 4 jeg ikke kan modtage!!!!!! Dr og tv 2 er ikke noget problem.... ![]() |
||
![]() |
||
tashda ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2011 Status: Offline Point: 55 |
|
Hej Tyros..
Hvis du laver en ny kanalsøgning, kommer nogle af kanalerne så frem fra MUX4? Hvis du bruger en retningsbestemt antenne, så sørg for at den peger mod nærmeste sendemast, og at signalbærende kabler (værende kabelføring mellem antenne og TV) er intakt - og at der ikke er en mus eller rotte der lige har gnavet lidt nogle steder ;) Hvis kanalerne kommer frem ved kanalsøgning, så prøv at tjek hvor meget signalstyrke der kommer igennem ved dem... Signalstyrken skal helst ligge over 70%, for at signalet er kraftigt nok til at kanalerne kan blive afkodet.. Vend gerne tilbage med hvad du finder ud af :-)
|
||
![]() |
||
|
Hej Tashda
Nej jeg prøvede naturligvis flere søgninger.......
Min terori er at Boxer har ændret på signal styrke på mux4 på Videbæk sender - men har talt med dem og siger de ikke har - men de oplyser nok ikke alle detaljer.... ....
Nu har jeg rettet antenne ind mod Viborg sender som ligger 15 km længere væk end Videbæk og kan fange et svagt signal på Mux 4 på mit ene tv - nok til der kommer billede - men ikke på mit ældre Sony. Den kræver åbenbart lidt mere signal
![]() Så jeg har ikke løst problemmet og ved faktisk ikke hvordan jeg løser det og har ikke lyst til at lave ny installationer da det kun er 1 år gammelt. Og jeg kan stadig ikke forstå hvordan signalet fra Videbæk kan forsvinde af sig selv efter at have kørt uden problemmer i ½ år.....
|
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Hej.
Jeg modtager også fra Videbæk,og har ingen problemer med at modtage signal på mux4. Du har vel ikke noget der der kan skygge for signalet,foreksempel et træ? Mvh. |
||
![]() |
||
|
Kan blade på træer have indflydelse?
|
||
![]() |
||
|
Det vil jeg tro. Jeg har langt til Videbæk senderen,og oplevede på et tidspunkt problemer. Fjernede et par grene i toppen på et træ,og flyttede antennen lidt op,og det hjalp. Det skal lige smed,jeg har antennen indendørs oppe på loftet. Mvh. |
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |