recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SD-kort optagelse på VT50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SD-kort optagelse på VT50

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eco2001 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eco2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SD-kort optagelse på VT50
    Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:19
Hej,

Jeg vil købe et SD kort til at optage på mit VT50. Derfor har jeg brug for lidt inputs fra genierne her på recordere?

Er der nogen der ved hvor meget optagelser fylder (pr minut eller time) i MB eller GB?

Er der nogle kort - og kortstørrelser (fx 32 eller 64GB) der kan anbefales?

Og til sidst, hvilket format ligger filerne i bagefter (hvis man vil læse det fra sin Mac)?

På forhånd tak.

By the way, en stor tak til alle de folk der hjælper os "knap-så-hardcore-eksperter" her på sitet med at gøre de rigtige køb - og gøre de rigtige overvejelser. Jeg har trailet along de sidste 10 år, og har nydt godt af jeres hjælp ved mine sporadiske indkøb. Takker!!
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:31
Mener at det skal være en HDD af min 160GB. Tvivler stærkt på at den understøtter SD kort/USB pen drive.
Og ligegyldigt hvilken løsning så bliver optagelserne krypteret og bundet til _DIT_ TV. Dvs. optagelsen kan ikke afspilles på andre TV (et problem hvis dit TV engang skulle gå i stykker og du får en bytter)
Til top
Eco2001 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eco2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Mener at det skal være en HDD af min 160GB. Tvivler stærkt på at den understøtter SD kort/USB pen drive.
Og ligegyldigt hvilken løsning så bliver optagelserne krypteret og bundet til _DIT_ TV. Dvs. optagelsen kan ikke afspilles på andre TV (et problem hvis dit TV engang skulle gå i stykker og du får en bytter)

Mangler argumentationen for at det skal være HDD og 160GB?

Overvejer denne:
http://www.proshop.dk/Hukommelseskort-og-USB-pen/SanDisk-Ultra-SDXC-UHS-I-64-GB-Class-2330928.html

Ud fra følgende beskrivelse på Panasonics website:

• Analogue TV programme cannot be recorded to the USB HDD / SD Card.

• Not all the programmes can be recorded depending on the broadcaster and service provider.

• When the TV is repaired due to a malfunction, you may have to format the USB HDD / SD Card again with this TV to use it. (All data will be erased when formatting.)

• In order to use the USB HDD with your PC after recording with this TV, format it again on your PC. (Special operations or tools may be necessary to format on your PC. For details, refer to the manual of the USB HDD.)

• You may use the SD Card with other equipment after recording with this TV. However, you have to format again with this TV for recording after using with the equipment.

• The data recorded to the USB HDD / SD Card with this TV can only be played back on this TV. You cannot playback its contents with another TV (including the TV of the same model number) or any equipment.

Use the SD Card of the SD Speed Class 10 or higher in order to record and play back properly. It is recommended to use the Panasonic SDXC Card.

• Check the recommended USB HDD that have been tested for the performance with this TV at the following website. (English only)
http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/

Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2004
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Det sorte får Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 10:43
Jeg har lige fået et VT50, og har både prøvet at optage på en USB harddisk og et SD kort. Begge dele fungerer fint, men mener at der var noget med at man ikke kunne se optagelserne fra SD-kortet når man brugte TV'ets DLNA server.
Købte mig en 1Tb usb disk og tilsluttede, og det fungerer rigtig fint. Smile
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
Eco2001 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eco2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Jeg har lige fået et VT50, og har både prøvet at optage på en USB harddisk og et SD kort. Begge dele fungerer fint, men mener at der var noget med at man ikke kunne se optagelserne fra SD-kortet når man brugte TV'ets DLNA server.
Købte mig en 1Tb usb disk og tilsluttede, og det fungerer rigtig fint. Smile

Tak for svar.

Har du fornemmelsen af hvor meget optagelse man får pr. GB?
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2004
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Det sorte får Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 11:11
Såvidt jeg husker fyldte en times optagelse omkring 1,7 Gb.
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
Eco2001 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eco2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Såvidt jeg husker fyldte en times optagelse omkring 1,7 Gb.

Super. Tak for det.

Tror ikke jeg vil have et katalog af optagelser til at ligge, så det passer mig fint med 32 eller 64GB - som jeg så er 20-40 timers optagelser.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Eco2001 Eco2001 skrev:

Har du fornemmelsen af hvor meget optagelse man får pr. GB?

HD optagelser kan fylde op til 6-7 GB pr. time.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
speed six Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Oktober-2009
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speed six Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 15:09
Lidt off topic men er der stadig begrænsning på, hvor længe man kan optage i træk?

I starten kunne man vist kun optage maksimalt to timer ad gangen.
Impossibilia nulla est obligatio
Til top
KasperHogh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2012
Sted: Århus
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KasperHogh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 17:08
Jeg har optaget 6 timer i træk på mit ST50 og der ramt jeg ikke et maks. Det ville undre mig hvis det var anderledes  på VT50
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Eco2001 Eco2001 skrev:

Hej,

Jeg vil købe et SD kort til at optage på mit VT50. Derfor har jeg brug for lidt inputs fra genierne her på recordere?

Er der nogen der ved hvor meget optagelser fylder (pr minut eller time) i MB eller GB?

Er der nogle kort - og kortstørrelser (fx 32 eller 64GB) der kan anbefales?

Og til sidst, hvilket format ligger filerne i bagefter (hvis man vil læse det fra sin Mac)?

På forhånd tak.

Er der en god grund til at du vil anvende SD kort ?

By the way, en stor tak til alle de folk der hjælper os "knap-så-hardcore-eksperter" her på sitet med at gøre de rigtige køb - og gøre de rigtige overvejelser. Jeg har trailet along de sidste 10 år, og har nydt godt af jeres hjælp ved mine sporadiske indkøb. Takker!!

Redigeret af Henrik B. - 02-Oktober-2012 kl. 23:17
erl
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu