|
SD-kort optagelse på VT50 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Eco2001 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 09:19 |
Hej,
Jeg vil købe et SD kort til at optage på mit VT50. Derfor har jeg brug for lidt inputs fra genierne her på recordere? Er der nogen der ved hvor meget optagelser fylder (pr minut eller time) i MB eller GB? Er der nogle kort - og kortstørrelser (fx 32 eller 64GB) der kan anbefales? Og til sidst, hvilket format ligger filerne i bagefter (hvis man vil læse det fra sin Mac)? På forhånd tak. By the way, en stor tak til alle de folk der hjælper os "knap-så-hardcore-eksperter" her på sitet med at gøre de rigtige køb - og gøre de rigtige overvejelser. Jeg har trailet along de sidste 10 år, og har nydt godt af jeres hjælp ved mine sporadiske indkøb. Takker!!
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mener at det skal være en HDD af min 160GB. Tvivler stærkt på at den understøtter SD kort/USB pen drive.
Og ligegyldigt hvilken løsning så bliver optagelserne krypteret og bundet til _DIT_ TV. Dvs. optagelsen kan ikke afspilles på andre TV (et problem hvis dit TV engang skulle gå i stykker og du får en bytter)
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Eco2001 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
Mangler argumentationen for at det skal være HDD og 160GB? Overvejer denne: http://www.proshop.dk/Hukommelseskort-og-USB-pen/SanDisk-Ultra-SDXC-UHS-I-64-GB-Class-2330928.html Ud fra følgende beskrivelse på Panasonics website: • Analogue TV programme cannot be recorded to the USB HDD / SD Card. • Not all the programmes can be recorded depending on the broadcaster and service provider. • When the TV is repaired due to a malfunction, you may have to format the USB HDD / SD Card again with this TV to use it. (All data will be erased when formatting.) • In order to use the USB HDD with your PC after recording with this TV, format it again on your PC. (Special operations or tools may be necessary to format on your PC. For details, refer to the manual of the USB HDD.) • You may use the SD Card with other equipment after recording with this TV. However, you have to format again with this TV for recording after using with the equipment. • The data recorded to the USB HDD / SD Card with this TV can only be played back on this TV. You cannot playback its contents with another TV (including the TV of the same model number) or any equipment. • Use the SD Card of the SD Speed Class 10 or higher in order to record and play back properly. It is recommended to use the Panasonic SDXC Card. • Check the recommended USB HDD that have been tested for the performance with this TV at the following website. (English only) |
|
![]() |
|
Det sorte får ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
Jeg har lige fået et VT50, og har både prøvet at optage på en USB harddisk og et SD kort. Begge dele fungerer fint, men mener at der var noget med at man ikke kunne se optagelserne fra SD-kortet når man brugte TV'ets DLNA server.
Købte mig en 1Tb usb disk og tilsluttede, og det fungerer rigtig fint.
![]() |
|
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
|
|
![]() |
|
Tak for svar. Har du fornemmelsen af hvor meget optagelse man får pr. GB?
|
|
![]() |
|
Det sorte får ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
Såvidt jeg husker fyldte en times optagelse omkring 1,7 Gb.
|
|
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
|
|
![]() |
|
Super. Tak for det. Tror ikke jeg vil have et katalog af optagelser til at ligge, så det passer mig fint med 32 eller 64GB - som jeg så er 20-40 timers optagelser.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
HD optagelser kan fylde op til 6-7 GB pr. time.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
speed six ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Lidt off topic men er der stadig begrænsning på, hvor længe man kan optage i træk?
I starten kunne man vist kun optage maksimalt to timer ad gangen.
|
|
Impossibilia nulla est obligatio
|
|
![]() |
|
KasperHogh ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 61 |
Jeg har optaget 6 timer i træk på mit ST50 og der ramt jeg ikke et maks. Det ville undre mig hvis det var anderledes på VT50
|
|
![]() |
|
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
Er der en god grund til at du vil anvende SD kort ?
By the way, en stor tak til alle de folk der hjælper os "knap-så-hardcore-eksperter" her på sitet med at gøre de rigtige køb - og gøre de rigtige overvejelser. Jeg har trailet along de sidste 10 år, og har nydt godt af jeres hjælp ved mine sporadiske indkøb. Takker!! Redigeret af Henrik B. - 02-Oktober-2012 kl. 23:17 |
|
erl
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |