recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se det digitale signal med mit TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSe det digitale signal med mit TV?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Emne: Se det digitale signal med mit TV?
    Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 14:24

Hej

Jeg har et sharp lc-46xd1e som jeg købte i 2007, er lidt i tvivl om jeg kan modtage det digitale signal med dette TV uden en boks fra Yousee? Eller skal jeg ringe ind og få en boks før jeg kan se digitalt tv samt HD opløsning på de kanaler der nu engang tilbyder det?

Kan det være rigtigt at de TV der KAN modtage digitalt tv IKKE skal betale et afdrag pr måned? For jeg skal betale 30-40 kr hver måned med en boks fra yousee og det synes jeg egentlig ik jeg har lyst til når man kan få det gratis hvis tuneren sidder i dit TV

På forhånd tak!

Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 14:34

Hvis dit Tv har indbygget DVB-C tuner kan du også se den digitale udgave af  yousee's grund/mellem/fuldpakke hvad du nu end har med dit TV.

Ellers må du købe en ekstern DVB-C tuner.

Se iøvrigt denne: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=3089&zoneid=5

mvh Christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 14:35
jamen det er det jeg er i tvivl om, jeg ved ikke om mit tv har DVB-C tuner?
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
SURROUND -
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 14:44

Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

Jeg har et sharp lc-46xd1e som jeg købte i 2007, er lidt i tvivl om jeg kan modtage det digitale signal med dette TV uden en boks fra Yousee?

Det kan du ikke, da det kun har DVB-T tuner og ikke DVB-C.

Kan det være rigtigt at de TV der KAN modtage digitalt tv IKKE skal betale et afdrag pr måned? 

Du skal naturligvis ikke betale leje for en tuner, som du selv har købt :-)
Men vil du se de ekstra HD-kanaler og eventuelt tegne ekstra abonnementer, så skal du betale kortafgift på 30,- pr. måned.

For jeg skal betale 30-40 kr hver måned med en boks fra yousee og det synes jeg egentlig ik jeg har lyst til når man kan få det gratis hvis tuneren sidder i dit TV

Du kan vælge at købe YouSee-boksen. Så skal du ikke betale 59,- om måneden i leje.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 14:48
okay takker, jeg vil lige ringe til yousee og høre om diverse bokse :)
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
SURROUND -
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 14:56
Ifølge flatpanels på dette sted  har dit tv en DVB-T tuner (formentlig kun MPEG2) og kan derfor modtage (nogle) digitale tv-kanaler via egen antenne. Men efter det oplyste er der ingen DVB-C tuner som skal bruges for at se digitalt kabel-tv.

Du får derfor brug for en DVB-C digital modtagerboks for at se digitalt tv fra YouSee. Den skal kunne klare komprimeringsformatet MPEG4 for at kunne se HD-kanaler, og det vil jeg under alle omstændigheder anbefale til dit store og gode HD Ready-tv.

Du behøver ikke et programkort (YouSee Kort) for at se den digitale version af de analoge kanaler  i din abonnementspakke, når du ejer den digitale boks. Ja, med en digital boks får du enddan nogle ekstra digitale kanaler, bl.a. DR HD som begynder 1. nov.

Hos YouSee og deres forhandlere kan du købe 3 bokse, og jeg anbefaler enten Samsung 3106 (som er en HD-boks uden harddisk, og som er på tilbud til 995 kr. indtil 15. nov.) eller Samsung 3126 som er en HD-boks med harddisk, og som koster næsten 2700 kr. Denne sidste kan lejes for 89 kr. pr. måned inklusive programkort - det er det YouSee kalder YouSee Plus. Der findes en billig Sagem 60 boks til knap 500 kr., men den kan ikke modtage HD-kanaler, fx DR HD.

Jeg har skrevet meget udførligt om dine muligheder i denne vejledning

Redigeret af Vilhelm - 28-Oktober-2009 kl. 14:57
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 15:05

Hej Vilhelm

Har dette øjeblik lige bestilt den omtalte boks du snakker om som er på tilbud til 995 kr indtil 15 nov

Jeg har ikke bestilt kort til 30 kr pr måned endnu så jeg kan se 11 kanaler i HD, jeg venter lige med det, manden sagde som du også siger at jeg kan se DR i HD gratis, så glæder mig til boksen ankommer og om man kan se stor forskel på ANALOG VS DIGITALT

er der stor forskel egentlig? Regner med at bestille kort hvis jeg ellers er tilfreds med boksen, er bare ikke meget for at betale div beløb hver måned.

Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
SURROUND -
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 15:34
Et fladskærms-tv og ikke mindst en stor skærm som din vil have godt af at få et digitalt signal. Held og lykke med det.

Du taler om 11 HD-kanaler. Bemærk at ud over DR HD der kan modtages uden YouSee Kort, er der 3 HD-bonuskanaler hvis du har Fuldpakken, og som kun kræver YouSee Kort. Dertil kan du købe op til 7 HD-kanaler - enten ved at abonnere på HD-pakken eller ved at vælge HD-kanaler til en Favoritpakke. (Bortset fra Eurosport HD kan alle HD-pakkens kanaler vælges enkeltvis til Favorit).
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu