recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se dette er også en Oppo !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSe dette er også en Oppo !

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

At det er to forskellige virksomheder?

Det er samme virksomheder, med to forskelig afd.

Så en mobil telefon der står OPPO på, er en ligeså meget en rigtig OPPO som hvis det var tale om en Blu-ray afspiller der står OPPO på.

Redigeret af Startrek - 21-Januar-2010 kl. 21:49
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 21:52
Og pointen er ?  Godt nok en spøjs tråd

Hvis de laver lige så gode telefoner, som deres afspillere, så er det jo god fin Smile

Redigeret af Sploink - 21-Januar-2010 kl. 21:58
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

At det er to forskellige virksomheder?
Det er samme virksomheder, med to forskelig afd.Så en mobil telefon der står OPPO på, er en ligeså meget en rigtig OPPO som hvis det var tale om en Blu-ray afspiller der står OPPO på.

I dette tilfælde er det to separate virksomheder - den ene ligger i Kina, og den anden i USA. Derudover hedder de ikke det samme; der er et Digital bag virksomheden der laver afspillere.

I det daglige har de sikkert ikke en dyt med hinanden at gøre.
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 10:11
Moderselskabet er Oppo i Kina, og Oppo Digital i USA er et datterselskab til Oppo i Kina... Så fik vi vist det på plads Wink
Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2005
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 13:53
Er det bare mig eller minder menuen på den OPPO mobil, mistænkeligt meget om Nokias menuer på f.eks. Nokia 5800 (medmindre det blot er et modelbillede)
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Hi Fi Dwarf Hi Fi Dwarf skrev:

Er det bare mig eller minder menuen på den OPPO mobil, mistænkeligt meget om Nokias menuer på f.eks. Nokia 5800 (medmindre det blot er et modelbillede)

Det er jo ikke umulige at Nokia få laves deres mobiltelefon hos Oppo i Kina, mene at der står på alle Nokia mobiltelefon (og for den sag skyld på alle mobiltelefoner, ja selv Apple's iPhone). at de er samlet i Kina.

Oppo skulle hvis være en meget stor mobile prod. i Kina.

Blive spænde hvilken Dansk mobile telefonselskab, der komme først med Oppo mobiltelefoner her i landet Question 

Redigeret af Startrek - 28-Februar-2010 kl. 14:31
Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2005
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 16:40
Uden at vide alt omkring mobilproduktion og branding osv. Så er jeg ret sikker på at et firma som Nokia med deres ca. 15 faciliteter rundt om i verden, ikke får lavet særligt meget andre steder, end på deres egne fabrikker. Og med Nokias gevaldige produktionskapacitet er det nok snarere andre brands der får produceret telefoner på Nokias fabrikker. 
Nokias design og udviklingshovedsæde ligger som bekendt i Finland, hvor de udvikler software og designer telefonerne. og deres Symbian software er designet og udviklet til nokias egne telefoner.
 Mig bekendt har jeg ihvertfald aldrig set andre end Nokiatelefoner med samme software.

OPPO kan jo have betalt en licens til nokia for at bruge deres software/menudesign i sin egen mobil telefon, det skal jeg ikke kunne sige.

Men det kan jo være et modelbillede som slet ikke er representativt for udseendet på det endelige menu-design.  Og der kan jo også være noget smart ved at presentere et billede af telefonen med nogle menuer som milioner og atter milioner af mennesker over hele verden genkender med det samme.

Når det er sagt så er det da spændende med en ny touchtlf.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu