Uden at vide alt omkring mobilproduktion og branding osv. Så er jeg ret sikker på at et firma som Nokia med deres ca. 15 faciliteter rundt om i verden, ikke får lavet særligt meget andre steder, end på deres egne fabrikker. Og med Nokias gevaldige produktionskapacitet er det nok snarere andre brands der får produceret telefoner på Nokias fabrikker.
Nokias design og udviklingshovedsæde ligger som bekendt i Finland, hvor de udvikler software og designer telefonerne. og deres Symbian software er designet og udviklet til nokias egne telefoner.
Mig bekendt har jeg ihvertfald aldrig set andre end Nokiatelefoner med samme software.
OPPO kan jo have betalt en licens til nokia for at bruge deres software/menudesign i sin egen mobil telefon, det skal jeg ikke kunne sige.
Men det kan jo være et modelbillede som slet ikke er representativt for udseendet på det endelige menu-design. Og der kan jo også være noget smart ved at presentere et billede af telefonen med nogle menuer som milioner og atter milioner af mennesker over hele verden genkender med det samme.
Når det er sagt så er det da spændende med en ny touchtlf.