recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se DR og TV2 live via apps (uden antennekabel)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se DR og TV2 live via apps (uden antennekabel)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Se DR og TV2 live via apps (uden antennekabel)
    Sendt: 25-Maj-2019 kl. 20:38
Er der nogen der ved om DR og TV2’s apps til Samsung tv tillader at man ser live tv uden antennekabel (via wifi)?

Jeg har nemlig ikke noget antennestik og vil hellere bruge pengene på et nyt tv end at købe Apple TV til mit gamle 
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 23:39

  Streaming kræver jo ikke andet en Wi-Fi, det er jo precis sådan en ATV eller Shield TV virker, det gælder jo også App's på et TV. Hvad enten det er D Play, Viaplay, TV2 Play, Blockbuster, Netflix eller andre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 23:45
DR's ios/tvos apps fungerer særdeles fremragende, ikke kun til live tv. Den eneste app jeg har på mit tv er sådan set netflix, men det var fordi den blev brugt længe inden jeg fik et appleTV.

Redigeret af claus_jac - 25-Maj-2019 kl. 23:45
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 00:18
DR TV og TV2 PLAY apps virker men er ikke uden problemer.
Har klippet kablet og bruger kun streaming, og DR TV er OK, men TV2 PLAY er stadig fyldt med fejl.
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 04:32
Tusind tak for jeres svar. Fedt at det kan lade sig gøre. Jeg havde læst her om hbbtv og som jeg forstod det krævedes det engang for dr’s App and man havde antennesignal også. Så jeg blev lidt forvirret. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 07:44
Men for at streame TV2 skal du tegne abonnement hos tv2play
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 08:22
@PerW. Yes det er jeg med på men tak alligevel. 🙂
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 08:42
Findes der DR TV app på tv, der virker uden antennesignal?
Det er jeg næsten sikker på, der ikke gør.

Jeg tror du skal have Apple TV før det virker.
Venlig hilsen
KB
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Findes der DR TV app på tv, der virker uden antennesignal?
Det er jeg næsten sikker på, der ikke gør.

Jeg tror du skal have Apple TV før det virker.

Hej.

Vi ser dagligt DR TV på et LG OLED55B6V 55" via en af de fem bookmarks i den indbyggede browser.

Før havde vi et Panasonic TX-50CX725, hvor jeg kan huske at browseren IKKE kunne bruges til DR. Så jeg er næsten sikker på, at vi da så DR TV via en Panasonic App.

Hilsen Carsten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af massai massai skrev:

Tusind tak for jeres svar. Fedt at det kan lade sig gøre. Jeg havde læst her om hbbtv og som jeg forstod det krævedes det engang for dr’s App and man havde antennesignal også. Så jeg blev lidt forvirret. 

Hbbtv kræver antennesignal.

Om dit påtænkte nye Samsung tv kan streame DR og TV2 vides ikke med sikkerhed før du har fortalt hvilket tv det er.
Jeg bruger selv DRTV app på appletv og har dermed frihed til at vælge det tv jeg gerne vil have, uden at skulle tænke over hvilke streamingtilbud der virker på det ene og det andet tv. Og chancen for at det også virker om 5 år er højere med ATV, end med noget indbygget i et tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 10:17
@KlausDM Det er et QE43Q60R (QLED) fra 2019 til 4.999 kr jeg har kig på. 
Du har selvfølgelig en pointe ift. fremtidssikring. Jeg synes bare det er sjovere at få for ca. 1.200 kr bedre fladskærm ift. at købe et AppleTV.
Mit alternativ er at købe et UE40NU7125 til 3.500 kr og så evt. et Apple TV oveni. 
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 10:17
Der er en DR TV app på Samsung tv, der virker uden antenne signal (Tidligere var det kun via hbbtv man kunne se DR, men hbbtv kræver antenne signal.)

Samsung TV fra 2018 og nyere (fra Serie 6 og opad) har Apple TV app og Airplay 2, det betyder at du kan streame direkte fra iPhone/iPad/Mac til TV (uden at behøve AppleTV), du kan også leje/købe film på iTunes - Det virker rigtigt godt på mit Samsung 7 serie fra 2018


Redigeret af orm08 - 26-Maj-2019 kl. 10:18
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu