recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se DR og TV2 live via apps (uden antennekabel)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se DR og TV2 live via apps (uden antennekabel)

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af massai massai skrev:

@KlausDM Det er et QE43Q60R (QLED) fra 2019 til 4.999 kr jeg har kig på. 

Okay, har læst lidt om det tv, men ikke fundet noget om mulighed for DR via wifi.

Men, det må de kunne fortælle om, hvor de sælger fjernsynet.




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 13:59
personligt ville jeg droppe enhver app på et tv. Det er noget der ikke er fokus hos DR, da de skal levere til "masserne" så med mindre det er på en android platform eller ios (altså android TV eller tvos/ios), så glem det. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 14:06

 DR har underligt nok endnu ikke en App til Android TV OS, men der er en til iOS (ATV platformen).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 06:20
Oprindeligt skrevet af massai massai skrev:

Er der nogen der ved om DR og TV2’s apps til Samsung tv tillader at man ser live tv uden antennekabel (via wifi)?

Jeg har nemlig ikke noget antennestik og vil hellere bruge pengene på et nyt tv end at købe Apple TV til mit gamle 
 

DRs "app" til Smart TV har ikke live-tv. Det skyldes, at det blot er en hjemmeside (HbbTV-hjemmesiden), som er pakket ind i et ikon.

DRTV har pt. kun live-tv på Apple TV, Chromecast, PlayStation 4 og i mobil-apps.

DRTV relanceres snart, så om det ændrer på sagen, ved jeg ikke.
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 06:24
Hej alle sammen
 
Tusind tak for jeres tips og råd. Jeg er blevet lidt forvirret undervejs, men det har været en stor hjælp til at sætte mine forventninger.
 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 07:21
Drop smart tv.

Det bliver kun opdateret i en kort periode.

Apple tv og Chromecast er der hvor der er flest apps og her bliver der opdateret løbende.

At spare 1200,- på apple tv er som at tisse i bukserne. Det varmer i kort tid og så bliver det koldt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 07:53
En ting jeg oplever med streaming versus antenne er at streaming er i lavere kvalitet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 08:22
Det er også den eneste grund til at jeg ikke klipper antennekablet.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

En ting jeg oplever med streaming versus antenne er at streaming er i lavere kvalitet.


Klaus

Det er korrekt. Dog synes jeg ikke det er noget der generer til almindelig TV-kigning (på et 65").

Skal jeg se film (og have bedste billedkvalitet) så er det alligevel altid via blu-ray/UHD.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Det er korrekt. Dog synes jeg ikke det er noget der generer til almindelig TV-kigning (på et 65").


Jeg ser det stort set hver gang.......
Mit forbrug er oftest live tv, så hver gang vi ser et eller andet via DR app, så noterer jeg mig den lavere opløsning/bitrate.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Det er korrekt. Dog synes jeg ikke det er noget der generer til almindelig TV-kigning (på et 65").


Jeg ser det stort set hver gang.......
Mit forbrug er oftest live tv, så hver gang vi ser et eller andet via DR app, så noterer jeg mig den lavere opløsning/bitrate.


Klaus

Ja, det ér et problem. Særlig bitrates når man ser Sport. Det er dog blevet bedre, og der er nogen der kan finde ud af det. DR og TV2 er ikke de bedste, selvom Tv2play har skruet lidt op for det. 
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Det er korrekt. Dog synes jeg ikke det er noget der generer til almindelig TV-kigning (på et 65").


Jeg ser det stort set hver gang.......
Mit forbrug er oftest live tv, så hver gang vi ser et eller andet via DR app, så noterer jeg mig den lavere opløsning/bitrate.


Klaus

Fair nok.., mit live TV forbrug er stort set kun nyheder og de ser fine ud Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu