recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se DVD filer (recorded tv) fra net share?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSe DVD filer (recorded tv) fra net share?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JesperDJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: Se DVD filer (recorded tv) fra net share?
    Sendt: 11-December-2006 kl. 09:15
Hej

Jeg har MCE 2005 og har pga. af pladsmangel, smidt mine filer over på et netshare (windows server), det er virker fint nok med musik og alt det der, men jeg kan åbenbart ikke få mit mediacenter til at vise mit recorded tv, selvom jeg angiver folderen hvor de ligger.

Jeg har prøvet følgende ud fra diverse guider på nettet:

- skrive folderen som mapped share (t:\recorded tv)
- skrive som UNC (\\server\share)
- prøvet nogle tools.. (Som egentlig bare skriver det samme som jeg gør i regedit)

Det skal siges at jeg absolut ikke er nybegynder indenfor PC, tværtimod, jeg er heller ikke nybegynder indenfor MCE, men lige netop det kan jeg sq ik magte..

Jeg har fundet ud af at det iflg. MS ikke er muligt, men det kan jeg ikke få til at passe, eftersom der er mange på nettet der skriver at det er muligt..
Og ydermere sælger amitech selv samme løsning (mediacenter+ net share) og de kan få det til at virke..

Nogen der har nogle forslag?

en anden løsning kunne også være et tool der fik windows til at tro at net shared var et lokalt drev..
- hvis det findes?

På forhånd tak

Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 10:02

Jeg er ikke sikkert, men er det ikke i sådanne tilfælde, at man skal bruge windows media connect? (såvidt jeg forstår er det et lille klient program).

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 10:27

Umiddelbart er windows media connect, et værktøj til at streame digital media ud på lokalnettet med (til XBox360).

Det kan ikke bruges i min sammenhæng da jeg ikke skal bruge streamed media.

Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 10:55

Umiddelbart ville jeg også tro, det bør virke ved ganske almindelig mapped share.
Nu er det vel ikke fordi at din maskine ikke har "nået" at lave mappet, inden mce starter op? Har du prøvet at lade være med at starte mce, og så se om du har almindelig adgang den vej igennem? (evt. højreklik på en af filerne og bed den om at afspille via mce?).

Jeg håber ikke det er et problem i mce, for så ryger jeg også ind i det, når jeg engang får lavet min NAS (filserver). Jeg synes dog, nu jeg tænker over det, at jeg faktisk havde samme problem på et tidspunkt, lige da jeg testede mce i starten på min bærebar, at jeg heller ikke kunne få fat i mine mappede drev. Det var dog ikke for recorded-tv, men derimod ganske almindelige video filer.

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 21:36

Jeg har ikke prøvet denne løsning... men den må da "snyde" mce til at tro det er korrekt..

Det går kort sagt ud på at flytte hele dokumentmappen over på dit netshare.. det er jo også deri at den gemmer de optaget film.. så burde det virke.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 08:01

"Har du prøvet at lade være med at starte mce, og så se om du har almindelig adgang den vej igennem? (evt. højreklik på en af filerne og bed den om at afspille via mce?)."

Du læser ikke helt hvad jeg skriver, eller også er jeg ikke så god til at forklare mig ;)
Det er slet ikke et problem at tilgå et netshare, al min musik, billeder osv. ligger også på det share, det er et problem at få MCE til at vise recorded tv under den dertilhørende menu, den viser ganske enkelt ikke filerne, på trods af at jeg faktisk fint kan afspille dem via video menu´en, hvis jeg tilføjer dem der som media..
- det er dog ikke det jeg ønsker, de skal gerne dukke op under recorded tv menu´en, da  beskivelserne og optage tidspunkter ellers ikke vises..

@kenp, det vil heller ikke hjælpe, da det ikke er et problem at flytte recorded tv mappen til andre lokationer, sålænge det er på et lokalt drev..

Men tak for jeres svar :)

Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 08:42

Hej,

Det vil du ikke få til at virke, desværre...

MCE understøtter ikke at recorded TV pejer på et netværksdrev (mapped drive letter) Så hvis du skal have det til at virke til din server, skal du finde en måde så MCE tror det er et lokalt drev.

Grunden til at det virker med Amitech NetShare er at denne ses af MCE, som et lokalt drev 

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 08:45

Det er også den konklusion jeg er ved at komme til, det undrer mig bare at jeg kan finde 20 steder på nettet hvor folk har fået det til at virke, på 20 forskellige måder.. men ingen af dem har virket for mig.. :(

Og ja, det tool der kommer med Amitech netshare disken, snyder windows til at tro det er et lokalt drev..
- men det kunne være sjovt at se om det tool ville virke op mod et windows share.. (sikkert ik.. )

Jeg finder lige links til de mennesker der "har" fået det til at virke.. endda fået den til at optage direkte på netshared

Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 08:55

Du får ikke amitech's tool til at virke op mod et SMB share..

Har du prøvet bare ændre path direkte i regdb? om det skulle ændre noget? (Tror det nu ikke)

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\Recording\RecordPath

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Service\Recording\WatchedFolders

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 08:58
Har du prøvet netdrive fra novell. Da det skulle kunne mappe et drev så det ser ud som om det er et lokalt drev (kan ikke lige teste det herfra hvor jeg er nu)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 09:03

"- prøvet nogle tools.. (Som egentlig bare skriver det samme som jeg gør i regedit) "

Så ja, det har jeg.. uden held :(

Jeg kender intet til netdrive fra novel, men undersøger da lige sagen..

Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Hej,

Det vil du ikke få til at virke, desværre...

MCE understøtter ikke at recorded TV pejer på et netværksdrev (mapped drive letter) Så hvis du skal have det til at virke til din server, skal du finde en måde så MCE tror det er et lokalt drev.

Grunden til at det virker med Amitech NetShare er at denne ses af MCE, som et lokalt drev 

Gælder det kun recorded tv?? (så er jeg mere rolig. har en 300GB disk udelukkende til recorded tv lokalt på min maskine).

Jeg synes bestemt jeg også havde problemer med at få fat i mit netværksdrev, da jeg skulle afspille film.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu