recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se DVD filer (recorded tv) fra net share?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSe DVD filer (recorded tv) fra net share?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JesperDJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 09:35

Det gælder kun recorded TV, alt andet er på alment windows share niveau.. så hvis du har haft bøvl der har det været på share niveau, ikke pga. af mediacenter

Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 10:08
Hmm, okay kommer nok til at bøvle med det igen, når jeg engang får købt og sat den ski** NAS server op.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 15:23

Jeg har haft et tilsvarende problem: Selvom man mapper et drev til en UNC og sætter MCE op til at bruge dette drev til f.eks. videoer, så virker det ikke efter reboot - heller ikke, hvis man bruger f.eks. NET USE V: \\mcenas\video /PERSISTENT:YES når man mapper det.

Det ser ud til, at selvom drev-mapningen blev husket, var drevet ikke aktivt.

Løsningen var at lave en batch-fil der kører under opstart (f.eks. fra startup eller start mappen), der nedlægger og genopretter laver drev-mapningen, f.eks. noget i stil med:

NET USE V: /D

NET USE V: \\mcenas\video /PERSISTENT:YES

Jeg brugte på daværende tidspunkt en USB Wireless LAN adapter, som jeg efterfølgende har fjernet pga. andre stabilitetsproblemer. Jeg har ikke testet om problemet kan genskabes med wired LAN, som jeg bruger nu.

Løsningen fungerer for mig også med S3-standby.

Det påstaås, at man kan hacke registreringsdatabasen, således at "Recorded TV" kan ligge på en NAS - men det virker efter sigende ikke tilfredsstillende på f.eks. en overclocked Linksys NSLU2, da der både skal skrives og læses over nettet samt både læsning og skrivning skal håndteres af NAS'en "samtidigt".

/lars
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 15:31
Jeg har så ingen problemer med selve mapningen, den er 100% persistent og virker 100% ved alt andet end recorded tv
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2005
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 16:06

http://thegreenbutton.com/files/15/utilities/entry113308.asp x

Klippet fra readme til ovenstående program:

Doug's XP MCE 2005 - Share Recorded TV
Copyright 2006 - Doug Knox

This utility will allow you to:

1)  Make your Shared folders that contain Recorded TV content (DVR-MS files) available to other Media Center 2005 PC's.

2)  Change the path for Recorded TV.  This is where your actual recorded shows are stored. (local folders only)

3)  Specify the temporary folder used for Recorded TV recording.

3)  Change the folders that are "Watched" for Recorded TV content.  This setting can include shares on other Media Center PC's on your network.

NOTES:

1)  You cannot manually enter a path in the Recorded TV Folder or Temporary Recording Folder text boxes. This is by design.

2)  Only folders that are currently shared on the Local PC will appear in the Sharing Recorded TV tab.

3)  For "Watched Folders", if you specify a folder on another machine on your network, you must run this utility on that computer and enable the setting for "Allow other Media Center PC's to access your Recorded TV content."

SECURITY:

1)  This utility allows Media Center 2005 PC's to share their Recorded TV content by setting the "everyoneincludesanonymous" value in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa and by adding the shared folders you specify to the NullSessionShares value in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmans erver\parameters.  If your computer is behind a hardware firewall, such as a router, this shouldn't be an issue.  If you're not behind a hardware firewall, this could create a security hole.  You should use a software firewall and configure it to allow the necessary ports for File and Print Sharing, and restrict access to computer's on your own LAN.

UNINSTALL:

1) This program can be removed from Add/Remove Programs

KNOWN ISSUES:

1) The "Watched Folders" selection does not work with mapped drives.  You must use the UNC path for shared folders on another computer.

2) After you reboot the Local computer, and open Media Center, the Recorded TV listing may take a while to populate, as Media Center scans any shared folders on other computers.  This is normal.

3) If you're accessing Recorded TV content on another Media Center PC, and that content was "copy protected", you will probably not be able to watch it.  This is due to the restrictions of DRM (Digital Rights Management).

FEEDBACK:

1) Use the Help, Feedback menu item to send feedback about this utility.

Efter at have fulgt denne metode virker det hos mig...

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 18:50

Ok.. hmm mystisk.. det var en af de første jeg prøvede, det virkede ikke.. giver det lige en omgang igen..

Hvilken version af MCE har du?

Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 19:05

Ved ikke om du har prøvet den fremgangsmåde som er vist på denne side :

http://thegreenbutton.com/forums/thread/116276.aspx

Men det virker som om det er en lidt mere sikker måde at gøre det på...

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 19:39

Den virkede egentlig heller ik, men nu virker det, jeg gjorde følgende:

Mit mediacenter kører med autologon:

xxuserxx
xxpaswdxx

Jeg oprettede et share på min server og oprettede bruger xxuserxx med password xxpaswdxx på serveren og gav denne fuld adgang til dette share (husk også at kontrollere NTFS perm.)

Nu er det sådan at der er 4 MCE services som overvåger MCE, disse kører i almen bruger tilstand, men dette er ikke godtnok hvis de skal have adgang til det share på serveren, så disse skal startes med samme bruger som MCE logger på med (også den som shared tilgåes med), services hedder:

Media Center Extender Service
Media Center Monitor Service
Media Center Receiver Service
Media Center Scheduler Service

Disse startes så med xxuserxx og xxpaswdxx. (Gå ind i services og ændre logon as/log ind som ved hver enkelt service)

Nu er det så bare at gå ind i regedit og ændre følgende key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion \Media Center\Service\Recording\WatchedFolders

Der skal så stå de mapper man ønsker at den skal kikke i: (husk det SKAL være UNC navn)

c:\recorded tv
\\server1\rec_tv
\\server2\rec_tv

osv...

Så er det blot at genstarte, så virker det..

Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2006
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 20:47

Hej

Det lyder underligt at du har så meget besvær med det.

Jeg har 2 mce05 pc'ere, en til jordbaseret antenne og en til parabol.

Den ene er sat til i stuen, og den anden i soveværelset.

Jeg har bare delt den mappe jeg optager i "D:\recorded_tv" på mit lokale netværk på begge computere, og derefter i "my videos" oprettet de mapper som kilder...det virker fint med optaget tv fra begge computere uden videre

-Jacob-

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 20:51

Du har sikkert ikke password på nogle af brugerne?

Eller også er det fordi jeg kører op imod Windows 2003 Server...

Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2006
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af JesperDJ JesperDJ skrev:

Du har sikkert ikke password på nogle af brugerne?

Jo, jeg har pw på den den ene, ellers kan jeg ikke bruge fjernstyring på den, når jeg ikke er hjemme.

Men mapperne er delt så brugerne kan ændre i filerne (så jeg kan slette når jeg har set det) jeg ved ikke om det gør nogen forskel

-Jacob-

Til top
MichaelMCE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Serup Serup skrev:

Jeg har bare delt den mappe jeg optager i "D:\recorded_tv" på mit lokale netværk på begge computere, og derefter i "my videos" oprettet de mapper som kilder...det virker fint med optaget tv fra begge computere uden videre

-Jacob-

Ja men det er heller ikke i My Videos problemet ligger, som jeg har forstået det... Det der er ideen er at få de optagede udsendelser til at fremkomme i My TV.

Men det ser ud til at Jesper har fået løst det nu. Ved at oprette en bruger på begge systemer med samme brugernavn og samme password. Og herefter få tjenesterne til at logge på som denne bruger på MCE maskinen.

Redigeret af MichaelMCE - 12-December-2006 kl. 21:46
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu