recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se film fra NAS eller anden mulighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se film fra NAS eller anden mulighed

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JimmyS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JimmyS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Se film fra NAS eller anden mulighed
    Sendt: 29-April-2012 kl. 11:55
Hej

Inden den lille får ridset alle bamse og kylling filmene, kunne jeg godt tænke mig at finde en anden måde at se filmene på...

Jeg har prøvet at rippe en film til wmw format, men det kan mit panasonic fjernsyn (VT50) ikke afspille...

Er der en der kan forklare en novice som mig hvad jeg skal gøre ?

Er der et bedre alternativ - eksempelvis at gemme filmene på en PS3 ?

Mvh Jimmy

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 12:27
Prøv MKV eller AVI. Det burde dit TV understøtte. Kik i manualen - under teknisk information - her står hvilke formater dit TV understøtter.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 13:57
Der findes et gratis program (til rip af DVD i hvert fald), som ripper i lossless MKV-format. Det hedder MakeMKV og er ret brugervenligt. Ellers kan DVDshrink rippe til ISO-formatet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JimmyS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JimmyS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 14:17
Ok tak for input. Jeg prøver igen :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 14:41
Begge de programmer jeg henviser til burde kunne producere filer, som dit TV kan æde. Jeg har brugt MakeMKV til at lave lidt Thomas Tog til afspilning på mine forældres D8005 fra Samsung (som dog generelt understøtter lidt flere formater end gennemsnittet) og der var ingen problemer. ISO-filerne er jeg lidt mere usikker på. Vær dog OBS på, at undertekster godt kan være et problem. Jeg måtte ty til .srt-filer gemt ved siden af, men til Bamse og Kylling er det næppe et problem
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 15:19
Har prøvet at lave en MKV fil,kan godt afspille i WMP,men kan ikke overføre den til TV ( Sony EX 723) hvad skylles det?
Undskyld jeg blander mig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 17:05
Det er desværre ikke givet at kompatibiliteten er den samme fra TV til TV. Du må prøve et andet format. Hvilket program har du brugt til konverteringen?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 17:13
MakeMKV
Kan også fint afspille den i WMP efter instalering af en codexs pakke,men Tv`ét vil ikke afspille den.

Har nu fundet en liste,og der erKKV ikke med

http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-40EX723/tips-and-solutions

Redigeret af nesager - 29-April-2012 kl. 17:24
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 17:46
Til gengæld står der mp4, så du kan prøve Handbrake i stedet (også gratis). Du skal muligvis rippe filmen til en ISO-fil og først hvis den er kopibeskyttet.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2012 kl. 18:36
Har lige lavet en mp4 med denne.

http://www.formatoz.com/

Så må vi se om det virker,ellers vil jeg prøve den du henviser til.
Tak for hjælpen.
Mvh.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 08:39
Har nu prøvet med Handbrake,men den vil ikke rigtig gøre noget på grund af kopibeskyttelse.
Men jeg har fundet denne lille program,så kan jeg godt afspille til mit Tv.
http://www.serviio.org/
Ved dog ikke hvor sikkert det er at bruge,er der nogen der har erfaring med det.
Mvg.

Redigeret af nesager - 30-April-2012 kl. 08:40
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joensson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

http://www.serviio.org/
Ved dog ikke hvor sikkert det er at bruge,er der nogen der har erfaring med det.

Serviio er helt fint hvad det angår. Det er kun på dint hjemmenetværk den serverer data. Så med mindre du aktivt gør noget for at dele data med andre udenfor dit hjemmenetværk, så kan jeg ikke se noget problem i det. På nogen NAS'er kan man også køre serviio, så hvis du har en sådan på matriklen, så behøver du ikke have en PC tændt mens de ser Bamse og Kylling.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu