recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se film/video på PS3, men kun på max 4GB?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSe film/video på PS3, men kun på max 4GB?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Emne: Se film/video på PS3, men kun på max 4GB?
    Sendt: 02-Marts-2009 kl. 12:33

Hey folkens!

Jeg har besluttet mig for, at bruge min PS3, som Media Center, hvilket rigtig mange mennesker gør, da den har så mange muligheder i sig.

Tilsynladende så er min nuværende PC ikke kraftig nok til at streame HD-content til min PS3. Derfor bruger jeg en USB stick.

Men det ser ud til, at den kun kan se video' på max 4GB (Pga. FAT system filer). Dvs. når man har en HD-video på fx 7GB, så skal man splitte den op i to. Det vidste jeg ikke før, jeg besluttede mig for at bruge PS3 som Media Center. Det er rigtig irriterende synes jeg.

Kan man  ikke se større filer end 4GB på en eller anden måde?

Jeg har læst lidt rundt omkring på nettet, og der er nogle rygter om, at der vil komme en update til PS3, som gør at den understøtter NTFS filer, så man kan komme over de 4GB. Men det er bare et rygte.

Hvad er alternativet lige pt.?

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 12:50
Hvis du har en medie server sat op på din PC vil jeg formode at du kan kopiere (i stedet for at streame) filen over til den interne hard disk i din PS3 (marker videon, tryk på trekant og så skulle der gerne være en mulighed for at kopiere filen over netværket).
Det er kun eksterne hard diske og USB sticks til PS3'en som skal være i Fat32 (som begrænser filstørrelse til 4 GB), den interne hard disk bruger vist et eller andet proprietært filsystem baseret på Linux/Unix Ext2 el. lign., hvilket betyder at den ikke skulle have samme begrænsning.

Redigeret af Miths - 02-Marts-2009 kl. 12:52
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 13:22

Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Hvis du har en medie server sat op på din PC vil jeg formode at du kan kopiere (i stedet for at streame) filen over til den interne hard disk i din PS3 (marker videon, tryk på trekant og så skulle der gerne være en mulighed for at kopiere filen over netværket).
Det er kun eksterne hard diske og USB sticks til PS3'en som skal være i Fat32 (som begrænser filstørrelse til 4 GB), den interne hard disk bruger vist et eller andet proprietært filsystem baseret på Linux/Unix Ext2 el. lign., hvilket betyder at den ikke skulle have samme begrænsning.

Hm, okay. Jeg har ikke sat nogen media server op på min PC. Jeg ved heller ikke, hvordan man gør endnu.

Men det er vel det bedste alternativ.

Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 14:49
har du et link til de rygter vedr NTFS? Ville være kæmpe nice.... tror det dog ikke da piraterne så ville være et skridt nærmere at afvikle spil fra en ekstern....

Redigeret af detlef - 02-Marts-2009 kl. 14:49
Til top
broeman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 15:08
Ja, Playstation 3 kan kun aflæse USB via FAT32 (som har 4GB begrænsning), imens du sagtens kan have større filer på dens egen harddisk eller via en mediaserver.

Jeg har ikke hørt noget om NTFS på PS3, og hvis der kommer et nyt filsystem-undersøttelse, bliver det sikkert JFS med DES-kryptering, som XMB bruger (også et rygte, dog )
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 17:35
Når man sætter en Media Server op via Windows Media Player 11, kan man så kopier video'/musik/filerne over på PS3? Eller skal man heletiden have PC'en tændt?
Til top
broeman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 18:46
En mediaserver skal være tændt hele tiden for at det vil virke, men du kan bruge en http-server på din computer, hvor du så kan hente filer via browseren i PS3.

Lidt kedeligt at de har gjort det så besværligt at overføre filer via netværk, men det skulle være gjort for at begrænse "brud på ophavsret".

Edit: Du skal dog ikke regne med at PS3 vil afspille alle typer filer.

Redigeret af broeman - 02-Marts-2009 kl. 18:47
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 21:49
Hvor lang tid bruger I på at overfører filer? Bare nævn nogle forskellige eksempler?
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 00:52
Jeg har ikke selv gjort brug af det de sidste mange måneder, da jeg aldrig har haft video filer så store at jeg ikke kunne bruge en USB stick, men hvis du har både PC'en og PS3'en på en kablet forbindelse til routeren, så skulle det ikke tage mange minutter at overføre selv store filer - Wired LAN er jo typisk en 100 Mbit forbindelse.
Hvis du bruger trådløst netværk vil det tage lidt længere.

Og som broeman nævnte, så skal du også lige være opmærksom på at PS3'en ikke understøtter alle video formater. DivX/Xvid, WMV er som regel i orden, og Mpeg-4/H.264 fungerer også som codec - dog skal du være opmærksom på hvilken "container" der benyttes. Du nævnte i dit oprindelige indlæg HD video, og til det benyttes der på internettet nu temmelig ofte en .MKV container, hvilket PS3'en ikke vil afspille.
Du skal så først køre filen igennem et program som MKV2VOB eller tsMuxeR på din PC for at konvertere den.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 09:39

Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Jeg har ikke selv gjort brug af det de sidste mange måneder, da jeg aldrig har haft video filer så store at jeg ikke kunne bruge en USB stick, men hvis du har både PC'en og PS3'en på en kablet forbindelse til routeren, så skulle det ikke tage mange minutter at overføre selv store filer - Wired LAN er jo typisk en 100 Mbit forbindelse.
Hvis du bruger trådløst netværk vil det tage lidt længere.

Og som broeman nævnte, så skal du også lige være opmærksom på at PS3'en ikke understøtter alle video formater. DivX/Xvid, WMV er som regel i orden, og Mpeg-4/H.264 fungerer også som codec - dog skal du være opmærksom på hvilken "container" der benyttes. Du nævnte i dit oprindelige indlæg HD video, og til det benyttes der på internettet nu temmelig ofte en .MKV container, hvilket PS3'en ikke vil afspille.
Du skal så først køre filen igennem et program som MKV2VOB eller tsMuxeR på din PC for at konvertere den.

Jeps, I know. Jeg har styr på hvilke filer PS3 understøtter, og hvordan man konveterer dem. Det har jeg vidst længe, men vidste bare ikke det med at man behøvede at sætte en Media Server op. Det ved jeg tilgengæld nu. Troede nemlig at det kunne gøres med et eksternt medie, hvilket det selvfølgelig ikke kan pga. FAT32.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 09:39
Mange tak for hjælpen alle sammen.
Til top
Bredvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2006
Point: 188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 13:05

PS3 mediaserver er rigtig godt! Den lader dig afspille filtyper PS3 ikke understøtter via USB. Som f.eks MKV eller ISO filer. Den understøtter også undertekster som srt de bare hedde det samme som videofilen og ligge i samme mappe.

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu