Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 22:32 |
Ambii skrev:
Hvilke muligheder er der for at se fjernsyn uden at skulle have en TV-boks stående? Gider ikke have en you-see boks stående eller lignende. Skærmen hænger på væg og er kun forbundet med ledninger. Der er ikke nogen reol under fjernsynet. Lige nu ser jeg fjernsyn fra egen stue antenne, men da 427XD er med gammel DVB-T boks kan jeg ikke se fjernsyn efter januar 2012. Den eneste mulighed jeg kan se er at købe en ny skærm med den nyeste tuner også købe et kort fra boxer for at se tv2. Er der nogen der har nogle løsningsforslag?
|
Ikke at jeg som sådan vil anbefale det, men udover de nævnte muligheder så kan du jo få Yousee og modtage signalerne analogt.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 22:32 |
Ambii skrev:
Jeg vil jo ikke have en box stående. Jeg vil se fjernsyn fra en skærm der hænger alene på væggen og bruge fjernsynets fjernbetjening.
|
Ja, det er der ikke noget problem i. Køb en god boks og en "fjernbetjeningsoversætter". Din remote kan styre en række "bokse" ved at skifte til STB nede på select knappen. Nu kan du sende kommandoer ud fra din fjernbetjening til at styre en boks, herefter er det op til "fjernbetjeningsoversætteren" at sende de rigtige signaler til din boks der står gemt inde i et skab. Klaus
|
|
 |
Ambii
Bruger
Oprettet: 17-September-2006
Point: 100
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 22:48 |
KlausDM skrev:
Ambii skrev:
Jeg vil jo ikke have en box stående. Jeg vil se fjernsyn fra en skærm der hænger alene på væggen og bruge fjernsynets fjernbetjening.
|
Ja, det er der ikke noget problem i.
Køb en god boks og en "fjernbetjeningsoversætter". Din remote kan styre en række "bokse" ved at skifte til STB nede på select knappen. Nu kan du sende kommandoer ud fra din fjernbetjening til at styre en boks, herefter er det op til "fjernbetjeningsoversætteren" at sende de rigtige signaler til din boks der står gemt inde i et skab.
Klaus
|
Hvilken boks vil du anbefale? Det skal vel være en der kan sættes et tv2 kort ind i 2012. Kan fjernbetjeneren fra XD427 styrer disse bokse? Hvor køber man en "fjernbetjeningsoversætteren"? Løsningen lyder tiltalende, men vil gerne have det skåret ud i pap hvad der skal tilkøbes til denne løsning. Sæt gerne links ind.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 23:01 |
Ambii skrev:
Hvilken boks vil du anbefale? Det skal vel være en der kan sættes et tv2 kort ind i 2012. |
Da jeg selv har et 427 er jeg også på jagt efter "den perfekte boks". Min favorit til en kommende boks er lige nu Triax 409.
Ambii skrev:
Kan fjernbetjeneren fra XD427 styrer disse bokse? |
Desværre nej
Ambii skrev:
Hvor køber man en "fjernbetjeningsoversætteren"? |
Lintronic.dk
Ambii skrev:
Løsningen lyder tiltalende, men vil gerne have det skåret ud i pap hvad der skal tilkøbes til denne løsning. Sæt gerne links ind.
|
Hvor mange kroner er du villig til at kaste efter projektet, frem for at købe nyt tv? Klaus
|
|
 |
Ambii
Bruger
Oprettet: 17-September-2006
Point: 100
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 23:09 |
Så det vil sige at denne løsning er heller ikke mulig for mig? Kun hvis jeg så også går ud og køber en universal fjernbetjener. Så begynder det jo at løbe op. Kan se at boksen fra Lintronic heller ikke er billig. Man kan vel købe en box, en universal fjernbetjener og et eksternt IR-øje, så kan man vel nøjes med en fjernbetjener og samtidig gemme boxen væk.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 23:21 |
Ambii skrev:
Så det vil sige at denne løsning er heller ikke mulig for mig?
|
Jo, men det koster.......
Ambii skrev:
Kan se at boksen fra Lintronic heller ikke er billig.
|
Jeps, men den er "feeej". Styrer alt mit udstyr gennem en sådan boks - med en Beo4 remote.
Ambii skrev:
Man kan vel købe en box, en universal fjernbetjener og et eksternt IR-øje, så kan man vel nøjes med en fjernbetjener og samtidig gemme boxen væk.
|
Korrekt. Men der er ikke mange universalremotes der er så lækre som remoten til et 427.... Klaus
|
|
 |