|
Se hvad HDMI 2.1 / eARC betyder for AV systemer. |
Besvar | Side <1234 12> |
Forfatter | |||
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Her lidt flere system oplysninger.
Redigeret af Peter Pan - 27-Marts-2019 kl. 05:56 |
|||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|||
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
||
What is the HDMI 2.1 eARC Feature ?Med denne tråd har jeg videre givet de oplysninger om det nye HDMI 2.1 / eARC system Redigeret af Peter Pan - 24-Juni-2019 kl. 19:48 |
|||
|
|||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1680 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det ser ud til at der endelig er nogen der er ved at vågne op. Som bemærker i den engelske tekst oven for så har den drypvise introduktion af 4k betydet at der er bunker af "4k kompatible" apparater på markedet, der reelt ikke virker eller kun virker i begrænset omfang. Mit eget "4k kompatible" udstyr er på nuværende tidspunkt udelukkende istand til at spille hjemmevideo eller piratkopier (!) ... Alt kommercielt indhold kan enten slet ikke spille eller er begrænset i både billede og lyd. Nu kan jeg så rende ud og købe en ny AVR og et nyt TV med eARC og håbe på de ikke tager mig bag i igen ...
|
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det eneste tidspunkt jeg umiddelbart kan se et behov for eARC hos mig og sikkert også hos mange flere, vil være vis flow tv begynder at sende med ukomprimeret lyd"DTS X Atmos etc". som modtages via tv's indbygget tuner, men det sker nok aldrig. Eller hvis man har alle sine enheder f.eks. Apple tv - 4K BD afspiller etc. koblet direkte ind i tv-et, fremfor at have enhederne tilsluttede til sin receiver og så nøjes med et enkel kabel til tv-et. Bruger/ benytter man tv-et apps herunder Netflix - Prime - HBO etc. så er det da fint med eARC.
Redigeret af Potter - 27-Marts-2019 kl. 15:41 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1680 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis "de" finder på en ny kryptering (HDCP) eller nye måder at levere billedet på, kan du også rende ind i problemer, hvis du både vil have lyd og billede igennem din AVR. Det er det der er sket for os andre. Både HDCP og HDR skaber problemer i forhold til de tidlige generationer af "4k kompatibelt" udstyr.
|
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det kan jo også være til folk der vil bruge TV'ets indbyggede smart TV. Både Plex og Kodi understøtter lossless af dine egne rippede blu-ray. Så til det formål er det jo også rigtig brugbart allerede nu. Apps som Netflix, Prime og HBO som du selv nævner har ikke noget at bruge eARC til, da de ikke sender lossless lyd alligevel.
|
|||
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
||
HDMI 2.1.- eARC. På dette link får du det forklaret. - Tryk her.
|
|||
|
|||
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
||
Receivere opdateret med eARC - Læs her.
|
|||
|
|||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mit Sony AF9 fra 2018 har eARC. Modsat PeterP, så ser jeg det så måske ikke i helt så høj grad som det fedeste siden hjulet blev opfundet... Det virker lidt som om, at forventningen er lidt af en revolution, hvor man i virkeligheden nok ikke vil bemærke det med mindre man har en UHD-disc-afspiller koblet til sit TV og har et Atmos-system. Redigeret af Torben Rasmussen - 14-April-2019 kl. 13:27 |
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
Peter Pan
Funktioner
Tak(0)
|
||
@Torben. Tiden vil vise os takt med integrationen om eARC er et stort skridt fremad for teknologisk. Jeg tror på det. |
|||
|
|||
Granly
Bruger Oprettet: 17-December-2018 Status: Offline Point: 68 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
PP?
Hvad er det for et teknologisk skridt, du tror på? Har læst de links du henviser til men hvad er det helt konkret du tror ud over det beskrevne, at det vil ske?
|
|||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men hvad er det du vil bruge eARC til sammen med Harmony og hvad er det for et problem det vil løse? Jeg er med på, at nyere teknologi er rart at have, men hvad mener du med, at det reducerer behovet for kabler? Er det fordi du ikke ønsker at koble udstyr til SoundCenter? B&O har jo ikke Atmos-understøttelse uanset hvad, så jeg har altså ret svært ved at se, hvad eARC kan bringe til bordet her. Lipsync vil kun være et issue hvis det opstår mellem TV og lydkilde - ikke hvis det eks. opstår fra afspiller til TV. Jeg har prøvet to TV-modeller med eARC nu, hvor det ene havde forsinkelse fra en PS4, koblet til TV og videre til en Atmos soundbar via eARC, så problemet er i hvert fald ikke væk bare fordi man får eARC. |
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
Besvar | Side <1234 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |