recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se OL fra ZDF og andre med gratis Windscribe VPN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se OL fra ZDF og andre med gratis Windscribe VPN

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Se OL fra ZDF og andre med gratis Windscribe VPN
    Sendt: 18-Juni-2021 kl. 08:28
Hej.

I slutningen af 2019 købte jeg en H96 Max rk3318 Android Boks på tilbud til 20$ incl forsendelse. Den bruger et Android Styresystem lige som en Tablet eller Mobil.
Det giver mange fordele. En er muligheden for at bruge det Gratis Windscribe VPN.

Jeg har selv i de sidste par uger kommet med nogle anbefalinger:

'Emne: Sådan kan I se Danmark fra Fodbold EM.'

Og et link til den tråd, hvor jeg i den sidste post, skriver om Windscribe og hvordan man kunne få fordoblet sin månedlige gratis grænse fra 10GB pr måned til 20GB pr måned:

I går skulle mine egen anbefalinger prøves af, da vi skulle se EM med nogle venner.

Det virkede, og det virkede hele tiden. Når jeg i de forrige dage har set EM fra DR, har jeg set nogle meget lækre transmisioner, med billeder som har været mættet med farver. Billederne vi modtog via VPN, have mere afdæmpede farver?

Ved afslutningen af 1. halvleg prøvede jeg at tænde får DR Lyd på en mobil. Her fandt jeg ud af at det streamede signal var ca 40 sekunder forsinket.

Ved at tilmelde mig til SharewareOnSale's tilbud får jeg det næste år 20 GB VPN hver måned. Til at se kampen fra national sangene til afslutningen af kampen ( minus pausen ), brugte jeg 2,17 GB. 

Jeg syntes at det var en god oplevelse, som jeg sagtens kan anbefale andre. Eventuelt også som backup, hvis man næste gang også vælger, at købe en meget populær sports transmision hos ViaPlay.

Til sidst et skærmdump, hvor man kan se hvor nemt at det er at bruge Windscribe på Android. On / Off knappen sidder i øverste højre hjørne. Og man taste kun en gang sit bruger navn og password ind i konto indstillinger. Det ligger under de 3 streger.

Hilsen Carsten.  

Redigeret af csell - 21-Juli-2021 kl. 08:20
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2021 kl. 10:41
Hej.

Windscribe er en Canadisk VPN udbyder, der som reklame giver mulighed for at brugerne kan prøve det af, inden man forhåbentligt køber et abonnemet.

Der findes 3 forskellige gratis versioner af Windscribe VPN:

1. Op til 2 GB VPN data pr løbende måned. Man skal bare downloade deres Android App og begynde at bruge den.
2. Op til 10 GB VPN data pr løbende måned. Man skal registrere sig med en email og verificere den. Den sidste måned har jeg modtaget 4 reklame email fra dem.
3. SharewareOnSale tilbud om 20 GB VPN data pr løbende måned i et år, som nu er udløbet. Den sidste måned har jeg modtaget 92 reklame email fra SharewareOnSale. Når EM er overstået vil jeg prøve at clicke på 'Unsubscribe' på en af SharewareOnSale reklame emails for at stoppe dem.

Her er et link til Windscribe priser:

Citat: 'Build a plan
Billed $ 1.00 per location per month
And another $ 1.00 for unlimited per month'

Og her kan man Registrere sig til Gratis 10 GB VPN data om Måneden:

Til sidst spørges der om at Enable R.O.B.E.R.T.?
R.O.B.E.R.T. er nogle ekstra features der 'block ads and trackers' og som KUN virker i Windows. Så Android brugere kan sagtens disable R.O.B.E.R.T.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 21-Juni-2021 kl. 10:51
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Point: 876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2021 kl. 12:52
Er du ansat af 'Windscribe'?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2021 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Er du ansat af 'Windscribe'?

Hej.

Nej, jeg er ikke ansat eller har andre relationer til Windscribe. Jeg er bare en normal bruger.
Det jeg prøver at vise er, at der er andre Gratis og Bedre muligheder for at se EM i Fodbold og det kommende OL på.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 21-Juni-2021 kl. 13:26
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2021 kl. 11:21

Hej.

Den EM kamp som DR ikke viste, Belgien - Danmark er overstået og nu kigger vi mod De Olympiske Lege som, kan følges fra 23. juli til 8. august. Så jeg har tilrettet trådens oveskrift.

Citat:'
Dicsovery: Landevejsløb, banecykling, håndbold (alle kampe uden dansk deltagelse frem til semifinalen), golf, tennis, svømning, herrefodbold, udspring, beach volleyball, roning, klatring, basketball, basketball 3x3, mountainbike, skateboard, kano – slalom, hockey, taekwondo, trampolin, surfing, rugby, fægtning, military, judo, brydning.

DR: Ceremonier, atletik, håndbold (danske kampe + semifinaler og finale), badminton, kvindefodbold, sejlsport, dressur, gymnastik, skydning, bordtennis, bueskydning, kano/kajak, volleyball, boksning, synkron svømning, BMX, brydning – græsk/romersk, vægtløftning, karate, triathlon, baseball/softball, vandpolo, ridesport – spring, rytmisk gymnastisk, moderne femkamp.'

Og her er et link der viser hvilke TV Stationer der sender OL i de enkelte lande:

Hvis man kigger efter en billig Android Box til streaming af OL via VPN, kan efterfølgeren til min H96 Max rk3318 være en oplagt mulighed.

Den kommer med Android 11 og har både en USB 3.0 og en USB 2.0 port. Her er et link:

'H96 MAX RK3318 Smart TV Box Android 11 til US $27.53 sendt fra Frankrig for US $0.53'

Her er et link til H96 fabrikkens hjemmeside:

2 GB RAM er nok til streaming, men hvis man nu, eller senere ønsker at bruge den til Gaming, anbefales en version med 4 GB RAM. 

Hvis man ønsker at bruge en af de gratis versioner af Windscribe VPN. Må jeg hellere skrive at Windscribe APP'en er skrevet til en Android Tablet eller Mobil med en touch skærm, og at den medfølgende fjernbetjening til H96 Android Boksen, derfor IKKE kan betjene Windscribe App'en.

I dette tilfælde vil jeg enten anbefale en 'G30 IR Learning air mouse' eller et 'i8 mini keyboard'. Her er to links til hver:

Den har indbygget Gyro, og man kan pege med den. Ved at vippe eller dreje den.
Og da den kan lære 33 af et TV's fjernbetjenings knapper, behøver man KUN en fjernbetjening.

Og G30 Air Mouse er en 'Original Replacement Remote Control Controll' for: H96, H96 pro+, MXQ, MXQ 4K, mx9, MXQ PRO, MXQ PRO 4K, M8, M8C, M8N, M9C, M10, T95, T95M, T95N T95X Android Boks

Og til i8 Keyboard:

Der er ikke nogen forskel på, om man bruger fingeren på en tablets Touch Pad, eller på en Air Mouse's Touch Pad. Men kan enda dobbelt clicke på i8 Air Mouse'ns Touch Pad.

De fleste tablets har 2 eller 3 knapper: Hjem, Tilbage og OK.
De findes også på en i8 Keyboard. Så alle Android Apps man kan betjene fra en tablet, kan man også betjene med en i8 Keyboards Touch Pad og 3 af dens taster. 

Jeg har selv både en G30 IR Learning air mouse og et i8 mini keyboard, har prøvet dem af, og de virker uden problemer med Windscribe App'en samt mange andre Android App's.

Til sidst vil jeg skrive at hvis den Gratis version af Windscribe med 10 GB VPN data om måneden ikke er nok til det OL man ønsker at se, kan man tilmelde sig f.eks. den 30 juni. Så vil ens forbrug blive nulstillet hver den 30. hver måned. Og så vil man kunne se OL fra begyndelsen og til den 30. juli i en 10 GB periode. Og fra den 31. juli og til afslutningen af OL i en anden 10 GB periode.

Hilsen Carsten. 

Redigeret af csell - 25-Juni-2021 kl. 11:30
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2021 kl. 10:47
Hej.

Citat: 'Flere YouSee seere havde i går store problemer med at se Tour de France. 
Det er især på Yousees facebookside, at folk var meget utilfredse, da de har store problemer med at se etapen.' 

Hvis man har en Android mobil eller tablet, kan de se det fra udenlandske TV stationer med det gratis Windscribe VPN.
Deres gratis option har 10 forskellige lande:

United States
 Canada
 United Kingdom
 Hong Kong
 France
 Germany
 Netherlands
 Switzerland
 Norway
 Romania

Og her er et link der viser hvilke TV Stationer der sender Tour de France i de forskellige lande:

Windscribe er en Canadisk VPN udbyder, der som reklame giver mulighed for at brugerne kan prøve det af, inden man forhåbentligt køber et abonnement.

Der findes 2 forskellige gratis versioner af Windscribe VPN:

Op til 2 GB VPN data pr løbende måned. Man skal bare downloade deres Android App og begynde at bruge den.
Op til 10 GB VPN data pr løbende måned. Man skal registrere sig med en email og verificere den. Den sidste måned har jeg modtaget 4 reklame email fra dem.

Og her kan man Registrere sig til Gratis 10 GB VPN data om Måneden:

Til sidst spørges der om at Enable R.O.B.E.R.T.?
R.O.B.E.R.T. er nogle ekstra features der 'block ads and trackers' og som KUN virker i Windows. Så Android brugere kan sagtens disable R.O.B.E.R.T.

Efter registrering taster man sin email og password ind i konto indstillinger under de tre streger. Her kan man også enable streaming.

Ellers vil jeg skrive at jeg har checket hvor meget TV man kan se hver måned med det gratis Windscribe VPN. Begge gange vi har set EM fra Hollandske NOS er der brugt ca 20 MB pr minut. Så med 10 GB VPN data pr løbende måned, kan det bruge i lidt over i lidt over 8 timer om måneden.

Til sidst vil jeg skrive at jeg fik nulstillet vores forbrug i går sidst på eftermiddagen. Det skete automatisk. Jeg registrerede mig med en email adresse den 10. i en måned. Og er så blevet lovet at de vil nulstille vores forbrug, hver den 10. i de følgende måneder.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 10:28
Hej.

Jeg ved ikke hvor meget direkte TV, der vil blive set fra OL i Tokyo, da tidsforskellen er minus 7 timer.
Og alt det spændende sker om Natten. Men valgfriheden bliver større, hvis man bruger en VPN forbindelse.

På Fredag den 23 juli 13:00 - 16:35 sender DR Åbningsceremonien, direkte fra Tokyo 2020.
Her er nogle links til TV Programmer, så at man kan se hvad, der sendes hvornår de følgende dage, fra nogle forskellige TV Stationer:

'Vandaag' er i dag og 'Ochtend, Middag, Avond' er Morgen, Eftermiddag, Aften.

Og fra Nordamerika:

Jeg er i gang med at finde nogle få Android Apps. De vil alle kræve VPN og deres links vil blive posted senere.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 22-Juli-2021 kl. 10:28
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2021 kl. 08:15
Hej.

Jeg fik i går testet Windwcribe VPN fra nogle TV Stationer, som jeg forventer vil sende OL. Det gjorde jeg ved at se noget af det program, som der tilfældigvis blev vist live.

Det var fra ARD1, ZDF, Tysksprogede SRF Play fra Schweiz, Hollandske NOS, IPlayer fra BBC samt Canadiske CBC.ca App. De virkede Alle. Her er et skærm dump.

Jeg kan desværre ikke længere finde BBC iPlayer App på Google Play Store: https://play.google.com/store. Men jeg har fundet den på en af de to alternative sites som jeg
selv bruger og tror på. Her er et link:

Der står i linket: 'Min: Android 5.0 (Lollipop, API 21), Target: Android 11 (API 30)' og den downloadede fil er 333 bytes større end den jeg selv bruger.

Jeg har selv et flere år gammelt login til BBC, som virker med VPN. Så vidt jeg husker, skulle man dengang oplyse ens Britiske Post Code.

Men ellers har Canadiske CBC grebet det anderledes an. De har laver deres egen CBC Olympics Android App. Som også viser live OL TV. Og det virker. Jeg så en lille smule live Softball. Her er et link:

Og et skærm dump:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 22-Juli-2021 kl. 10:29
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2021 kl. 09:02
du ved godt du kan se hvem der helt specifikt har rettigheder til at sende OL ikke og ikke bare "hvem du forventer"?
i Tyskland er det ARD/ZDF, DK er det kun DR, norge og sverige - avis medier! - dog er der 1 samlet spiller - Eurosport. De sender i samtlige lande.

Så i stedet for at købe sig til en VPN - så køber man sig bare en måneds brug af eurosport player i stedet - så er man fri for at fifle med VPN!

og her kan man se hvad DR sender. - så er man til andre sportsgrene, så er man nødsaget til at finde andre veje end DR.
https://www.dr.dk/sporten/ol/program

Redigeret af claus_jac - 21-Juli-2021 kl. 09:15
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2021 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

du ved godt du kan se hvem der helt specifikt har rettigheder til at sende OL ikke og ikke bare "hvem du forventer"?
i Tyskland er det ARD/ZDF, DK er det kun DR, norge og sverige - avis medier! - dog er der 1 samlet spiller - Eurosport. De sender i samtlige lande.

Så i stedet for at købe sig til en VPN - så køber man sig bare en måneds brug af eurosport player i stedet - så er man fri for at fifle med VPN!

og her kan man se hvad DR sender. - så er man til andre sportsgrene, så er man nødsaget til at finde andre veje end DR.
https://www.dr.dk/sporten/ol/program

Nu må du ikke gøre Carsten ked af det, han elsker jo at promoverer sit elskede Windwcribe VPN og billige Kina bokse
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2021 kl. 10:59

Nemlig.

Eller Discovery+
På det her link kan man få 3 mdr. Discovery+ Sport for 99 kr./md. Normalt 149 kr.
https://www.feltet.dk/livestream

Jeg kan ikke finde ud af om Discovery+ sender sport i 1080 50 Hz, eller kun 25 Hz. Flere af de gratis udsendelser på Discovery+ var kun i 25 Hz, hvorimod alt på Eurosport Player er i 1080 50 Hz.
Venlig hilsen
KB
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2021 kl. 11:35

du ved godt du kan se hvem der helt specifikt har rettigheder til at sende OL ikke 

Hej.

Først tak for dit link. Det kendte jeg ikke. Jeg havde en mistanke om at Eurosport havde aftale for hele Europa. Det er hovedårsagen til at jeg også nævner CBC fra Canada.

Det jeg ser i en VPN løsning er bruger flexibilitet. Når jeg ser i de TV Program links, jeg selv har postet. Ser jeg at de enkelte TV stationer sender forskellig slagt sport, på det samme tidspunkt. Noget sendes måske slet ikke, andet sendes måske, så på andre tidspunkter. Jeg ved ikke hvordan Eurosport tackler denne problemstillig?
Men nogle brugere kan godt lide selv at vælge, hvornår de vil se deres OL Sport.

Under EM i fodbold læste jeg meget kritik af ViaPlays tekniske kvalitet. Senere læste jeg at YouSee ikke kunne vise dele af Tour de France. Jeg håber og tror at Eurosport har været mere forudseende og har udbygget deres systemer. Men hvis man er uheldig, og IKKE kan se sin ynglings sport fra OL, syntes jeg at Windscribe kan være en god mulighed. De binder IKKE brugerne til flerårige forudbetalte abonnementer.

Hilsen Carsten. 

Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu