recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - se Parabol på MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketse Parabol på MCE

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ClausØ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: se Parabol på MCE
    Sendt: 24-Februar-2005 kl. 10:07

Hej

Jeg har nu fået men HTPC op at køre med Windows MCE 2005, men har at problem. er det muligt både at tilslutte antenne og min parabol til, jeg her prøvet med opsætning på MCE men her er det kun muligt at kunfigurer den til enten at bruge antenne indgang eller S-Video indgang. jeg har sat SmartGuide op men kan heller ikke her se hvordan det kan lade sig gøre, er der nogen der har prøvet dette eller nogen forslag.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2005 kl. 11:36

Har du et sattelitmodtagerkort i PCen? Hvis ja skal du nok bruge noget andet software idet WMCE ikke i den nuværende udgave understøtter DVB.

Flemming

Til top
ClausØ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2005 kl. 12:05

nej jeg har ikke noget Sat kort, jeg prøver at bruge S-Video ind på mit hauppage 150MCE kort, hvis heg installer WinTV kan jeg godt vælge dene indgang.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2005 kl. 12:10

OK. Det vil sige at du har en ekstern SAT modtager koblet på S-video indgangen. Det skulle ikke give problemer.

Flemming

Til top
DKTiger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2005
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2005 kl. 14:17

Det er ikke muligt at tilslutte både antenne og sat.
MCE understøtter endnu ikke mere end én signalkilde!
Til top
ClausØ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2005 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

OK. Det vil sige at du har en ekstern SAT modtager koblet på S-video indgangen. Det skulle ikke give problemer.

Flemming

hvordan får man smartguide til at registrer at signalet kommer fra s-video ind.

Til top
amoll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2005
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2005 kl. 13:44

Er der nogen der har fået dette til at virke?

Jeg har nemlig også analog kabel-tv og en settop box (Canal Digital), som jeg vil prøve at køre ind i MCE. Formentlig er det nødvendigt at have et tunerkort til hvert input, så jeg venter nu på mit bestilte 500MCE som skal bruges til det analoge input, sammen med 150MCE til det digitale fra settop boxen via S-video.

Allan

Til top
Pernille Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2006
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2006 kl. 15:48

Jeg er også mægtig nysgerrig efter at vide, om nogen har fundet en løsning på dette, da vi i dag har fået parabol (Viasat) og selvfølgelig gerne vil have både den og TV2 på vores mce pc.

Vi troede faktisk problemet løste sig selv, da vi så en antenneindgang på Pace parabolmodtageren, men vi kan ikke finde TV2 på den, selv om vi sætter antennestikket i. Manualen nævner intet om, hvad indgangen er til... Er det os, som gør noget forkert, eller er løsningen bare ikke så enkel?

Kan det være en mulighed at anskaffe en ekstra tv-tuner?

På forhånd tak for hjælpen.

Pernille

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 07:40

I opsætning af antennesignal kan der vælges om det skal være antenne indgang eller composite/svhs (PVR150), dvs. i kan kun bruge den ene indgang, ikke begge. Med PVR500 hvor der er 2 tunere er det ikke noget problem. I kan også køre med 3 tuner kort, men det kræver en lille smule tweaking. Desuden understøtter MCE både DVB C/S/T også med CI modul.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 18:03

#Pekr

Hvordan får du MCE til at benytte s-video indgangen?

Jeg har en PVR500 men kan kun vælge Cable/Sattelite/Antenna

Vælger jeg Sattelite kommer der flere muligheder, jeg vælger S-video 1 og den lille skærm viser fint signalet fra S-video indgangen, men derefter går den igang med at konfigurere fjernbetjeningen til settop boksen, og det virker ikke rigtig med min Thomson 35.

Du skriver at man evetuelt kan benytte et tredie tunerkort, hvilket jeg har prøvet, men ikke fået det til at virke.  Du skriver at man skal Tweake lidt, hvordan?

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 05:54
Du er på rette spor. Du skal bruge de IR tingster der følger med din MCE fjernbetjening. Der skal sættes en på din parabol modtager, så du kan skifte canal med MCE fjernbetjeningen. Desværre kan kun 3 knappes programmeres på den. Jeg har selv købt en Logitech Harmony Xbox edition remote, virker bare perfekt..
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2006 kl. 15:06

Nu fik jeg det til at virke, men men men!

Da jeg enedelig fik fjernbetjening til Thomson SAT boxen til at køre og fik hentet EPG viste det sig der intet Canal Digital er i EPG listen, SUK! Kun Viasat som jeg ikke gider eje

Det gik ellers fint. MCE skifter lystigt kanaler på satboxen, men hvad hjælper det, når det som skulle være Canal+ Film bliver identificeret som et eller andet Rumænsk folkedanserprogram

Er der nogen der ved hvem der vedligeholder de her EPG lister?

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu