|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
popsi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
|
Hvordan i hele-hule helvede fik du det frem ????? Det eneste jeg får frem er unmappe analog og unmappe digital. Viasat skodder big time, men det er nu det jeg har, så lad mig lige høre nærmere omkring dette... |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Når du vælger unmapped digital skulle den finde en masse sat kanaler, herunder Viasat, men ikke Can. Digital
|
||
![]() |
||
lundbak ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
|
Det gik ellers fint. MCE skifter lystigt kanaler på satboxen, men hvad hjælper det, når det som skulle være Canal+ Film bliver identificeret som et eller andet Rumænsk folkedanserprogram Er der nogen der ved hvem der vedligeholder de her EPG lister? |
||
![]() |
||
lundbak ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
|
Ja undskyld, men jeg må lige berette om min bedrift igår. Jeg har en Kiss DP 558, som jeg købte da jeg gik død i HTPC mareridtet for et års tid siden, men nu er jeg ved at være lun på idéen igen grundet al denne positive omtale af MCE... Jeg havde et par dimser liggende: Hauppauge PVR 500, USBUIRT (usb til IR dims) og en ATI all-in -one remote. og ikke mindst licenser til Beyond TV3 og beyond Media. Jeg smed tunerkortet i en maskine. installerede beyond tv4 (måtte lige prøve updatten) og drivere til IR dims og remote. Og så gik jeg igang med at grabbe XMLTV og importere som det er beskrevet på beyond tv's webside. Det tog 2 timer, og så virkede alting!!!!!!!!!!!!! EPG, vel og mærke ved brug af både antenne, og canal digital parabol. Synes lige i skulle vide at der er en verden uden for MCE |
||
![]() |
||
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
|
lundbak: Nu er XMLTV jo en screen scraping af bla. tv.tv2.dk, så der er godt nok mange ting der kan gå galt....derudover er der mange mangler - nu kan jeg ikke huske om den stadig benytter TV2, men hvis den gør aner den bla. ikke hvilke programmer der er genudsendelser, og hvornår dagens sidste program slutter... Jeg kender godt BeyondTV, jeg har ikke meget til overs for det....så hellere mange af de andre produkter. Mvh Brian |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Prøved en gang for lang tid siden Beyond med mit Hauppage 350. Fik aldrig et godt billede, det var ustabilt, men indrømmet jeg har ikke prøvet med den nuværende version. En af årsagerne til at jeg holder så krampagtig fat i MCE2005 er muligheden for Media Extendere, men indrømmet: MCEer faneme besværligt og elendigt dokumenteret!! Jeg tror jeg vil prøve at kikke på Beyond igen |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er fuldstændig korrekt at XMLTV ripper info fra TV2. Sådan er det stadig, og ja, meget kan gå galt. Derfor også min begejstring over at det virker. Dvs at det så vidt jeg ved nu har virket i +3 år! Mht genudsendelser ved den ikke om det har været sendt før MEN, man kan når man scheduler en recording, bede den om at tjekke at den ikke optager dupliketter... smart feature. Apropo smart feature, tjek Beyonds SmartSkip og SmartSquezze: Det første sætter kapitler v reklamer. Så er man fri for dem. Det andet encoder dine optagelser til hvilket format du vælger, og gør det i det timeslot du vælger (mit er mellem 2 og 7 om natten) Jeg skal helt sikkert ha fingre i MCE, men I må gi mig at det her sparker r... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu gik jeg ind og kastede et helt frisk XP Pro image på maskinen, Satte et Happag 500MCE kort i, installerede de friskeste updates fra MS og hentede BeyondTV ver. 4 i en 21 dages trial version. Interfacet var rigtig godt, men da jeg så hvorledes den gengav TV billedet Det var, selv på min 19" LCD med DVI, et skodbillede at se på. Når ikke MCE til sokkeholderne. Det kan godt være jeg ikke har sat det rigtig op, men jeg kunne altså ikke finde nogen steder at ændre, bortset fra de sædvanlige 16:9 kontra 4:3 indstillinger og noget interlace som ingen ændring gav. Det hele var uldent at se på, som om det var et lidt dårligt antennesignal Den kunne heller ikke rigtig finde ud af at vise TV billedet på mit 42" TV via VGA, og PC skrivebordet på min 19" monitor via DVI (i dual view). Så hvis det ikke er mig der har klokket i det så vil jeg ikke bruge mere tid på BeyonTV Hvis der er noget jeg har gjort forkert så giv mig lige et praj, så hælder jeg det på igen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Patience my friend... Hvor langt ville man nå med MCE hvis man brugte den tid på det som du nu har brugt på BTV??? Ville der komme billede frem??? Jeg er ikke den store Kvalitetsfetischist, men jeg fandt denne link på et par minutter. Du skal fidle med noget der hedder webadmin... læs selv http://forums.snapstream.com/vb/showthread.php?t=26581&h ighlight=quality -men tak for tilliden. Fedt at du har tjekket det ud...
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jamen kære Lundbak Jeg har stor "patience" Nu skal vi ikke gøre MCE værre end det er selv om det pain in the * sometider. Jeg har brugt tid på det! Jeg er så heldig at jeg har dannet rå images af operativsystemerne (xp pro og MCE etc.) så det tager ca. 7 min at hælde det ind. Så skal der bare hældes lidt programmel ind, f.eks. BeyondTV ca. 5 min. og resten går så med opsætning. Så min dyrbare tid går med det spændende: at få skidtet til at virke. At BeyondTV ikke default vælger en acceptabel opløsning, således at det er værd at se på, er efter min mening et kvalitets problem. At det ikke kommer og spørger: Ønsker du at se God eller skod TV (=god HW eller Dårlig HW) eller selv måler sig frem til at det her er en god eller dårlig kasse at køre på. Jeg kan bare konstatere at MCE giver fremragende billeder både på min Dual Core Pentium D og min ældgamle P4 med et ældgammelt Nvidia grafikkort Jeg er ikke kvalitetsfetischist, men det er fandeme irriterende at sidde og se 24 timer med brudeslør på Jack Bauer under hele seancen Jeg vil selvfølgelig i morgen hælde Beyond på kassen igen og prøve de gode råd, og vende tilbage |
||
![]() |
||
sn1009 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
Lidt OT. Hvordan foregår det nemmest nu til dags. Jeg har rodet lidt med ghost for et par år siden men er det stadig måden frem?
Det kommer vel helt an på de-interlacingen i programmet. Har du ikke mulighed for at opsætte eller vælge en ekstern de-interlacer? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu er det ikke for at smide håndklædet i ringen, men jeg vil lige prøve at lukke den her: Grunden til at jeg nævnte BTV, er at det oprindelige spørgsmål i denne tråd gik på Parabol+antenne på htpc. Det kan BTV! Mht. kvalitet har jeg aldrig haft problemer med BTV, men det kan som sagt være mine øjne den er gal med. Man skal huske at BTV optager ALT hvad man ser, og sender det ud forsinket, så alle ens settings af f.eks. optagekvalitet har indflydelse på det "normale" billede. Jeg kunne også godt tænke mig at høre mere om imagemaking og interlacingen, men er vi ikke ved at flytte os lidt langt fra den oprindelige forespørgsel?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |