|
Se signalstyrke på ANDRE teleudbydere? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-September-2022 kl. 10:29 |
|
Hej
Datteren er udvekslingsstudent i USA og den udbyder vi fik valgt til hende, har ikke så god en dækning på High School, som deres dækningskort ellers viste. For ikke at få valgt en anden udbyder/carrier med samme problem, tænkte jeg det vil være smart at få mål hvilken udbyder der faktisk har den bedste signalstyrke. Jeg kan ikke finde en app der gør det. Hun har iPhone 11. - findes der en app der kan vise signalstyrken på alle de carriers/udbydere, som telefonen kan se der er? Det er således ikke signalstyrken på det abonnement/sim-kort hun aktuelt bruger. Men alle de øvrige udbydere som telefonen kan se der er. Og det er ikke Wifi (skolen tillader ikke opkobling til deres wifi)
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
var det ikke blot at spørge side manden i klasselokalet ?
|
||
![]() |
||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
|
Det har jeg forsøgt at få datteren til. Men når man er ny udvekslingsstudent i et fremmed land i en helt ny klasse, på et andet sprog, er det ikke lige at få gjort. En teenage datter kommunikerer mere som "Det virker bare ikke, far. Gør noget" ![]() Hvis det er muligt, tænkte jeg det vil være godt at få de faktiske tal frem. Jeg kunne så også forestille mig, at en pæn del af de øvrige teenage piger på skolen reelt ikke ved hvilket abonnnement/udbyder de faktisk har (?)
|
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4984 |
|
Slå roaming til! Og så står det oppe i venstre side af display hvem udbyder er, og i højre side hvad signalstyrken er.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
|
Hun har allerede et amerikansk abonnement. Jeg tænker det ikke tillader roaming. (og hvis det gør vil det sikkert være til en skyhøj pris). Så det er tilsvarende, at jeg sidder med min telefon i Danmark. Har abonnement ved Oister, så det kører på 3's netvæk. Er der så en app der kan vises hvad signalstyrken er på de andre netværk der er i området. YouSee, Telia, Telenor. Selv om man ikke er connected til disse netværk.
|
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4984 |
|
Nå jeg tænkte det kunne være en mulighed, hun skal jo ikke ringe! Bare se hvem der dukker op og hvor høj signalstyrke.
Har ikke kendskab til den app du efterlyser. Har du prøvet at søge i appstore? Redigeret af Munch - 07-September-2022 kl. 13:10 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4650 |
|
Nu er min iPhone på engelsk, men Settings app -> Mobile Data -> Network Selection -> Automatic: Fra.
Nu kan man manuelt skifte imellem teleudbydernes netværk og dernæst se signalstyrken oppe i hjørnet af skærmen.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1570 |
|
Måske kan https://www.cellmapper.net/ hjælpe?
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
|
Det må så hedde på dansk: indstillinger - mobilnetværk - valg af netværk - slå slideren fra på automatisk, så kommer de mobile netværk som er inden for rækkevidde og kan vælges individuelt til kontrol af signalstyrke.
Redigeret af Munch - 07-September-2022 kl. 15:56 |
||
|
||
![]() |
||
Furry ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1093 |
|
Andre selskaber kan kun vælges hvis nuværende udbyder har en roamingen aftale med de andre selskaber. |
||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Det er lidt en omstændig måde at tjekke hvilket selskab der er bedst. Spørg i stedet hvilket selskab andre bruger på stedet. Almindelige telefonlinjer er generelt meget ringe i USA. Brug FaceTime eller lignede med data. Det gør jeg altid.
Som prepaid abonnement synes jeg at T-mobile har en god dækning. Dog skal man være opmærksom på at der bruges andre frekvenser, hvilket kan give nedsat datahastighed. Det er dog ikke noget problem for nyere iPhones.
|
||
![]() |
||
|
Når jeg afprøver det herhjemme i DK (på iPhone), bliver de øvrige udbydere godt nok vist, men jeg kan ikke vælge dem. De bliver ikke aktiveret når jeg forsøger at vælge. Det er på YouSee/TDC abonnement, så YouSee tillader nok ikke indenlandsk roaming - hvilket jeg faktisk antog at ingen udbydere gør. Og jeg antager ligeledes at indenlandsk roaming i USA heller ikke er aktivt. På listen over udbydere der kommer frem, 3, telia, telenor, osv, er der ikke angivet signalstyrke (iPhone) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |