|
Seagate archive 8tb hdd |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tornsanger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-December-2014 Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-December-2014 kl. 16:06 |
Hej
Vil høre om der er nogen der ved om seagates nye 8tb hdd med SMR fungerer i en nyere alm computer? Den data jeg lægger ind skal ikke slettes hvorfor denne hdd lyder ideel for mig. Glædelig jul til alle på recordere.dk |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der burde ikke være nogen problemer i en 5 år eller nyere computer, men du kan ikke boote fra den uden et nyt styresystem.
Jeg ville personligt ikke bruge sådan en disk til andet end midlertidig data medmindre den er sat i en raid 1 konfiguration eller har en backup af indholdet. Diske kan gå i stykker, eller sætte sig i lejerne, hvis de ikke er benyttet i længere tid. Selv en slukket disk er ikke sikker på at være intakt, hvis man ved et uheld taber den. Det er mange data at miste. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
tornsanger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-December-2014 Status: Offline Point: 13 |
Bruger windows 8, så det bliver ikke noget problem så.
Mht. Til det med lejrerne, hvad er forskellen på en alm disk kontra denne? Er det en svagere disk end andre diske og hvorfor? Jeg har læst at den generelt er langsommere til at skrive og læse fra disken, hvilket er fint nok da hastigheden ikke behøver være mere end 20MB/s. Min plan var at lave et raid 6 med 2 stk wd 8tb når de kommer som ikke benytter smr. Den gemte data skal bruges dagligt og bliver ikke udskiftet med ny data, hvorfor jeg synes denne disk lød tiltalene især pga prisen. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Alle harddiske med mekaniske komponenter kan sætte sig i lejerne, hvis man ikke benytter dem i længere tid.
Jeg vidste ikke om planen var at kopiere data til den og så efterfølgende lægge den på hylden. Som jeg kan læse er hastigheden 150 MB/s til at skrive og 190 MB/s til at læse. Men du mener vel raid 1 og ikke raid 6? Raid 6 kræver minimum 4 diske. |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Tak for svar
Nej, jeg mente nu raid 6 med 4+ diske. kører i dag raid6 med 8 diske, hvorfor jeg var interesseret i at skifte dem ud med disse diske, da den i forhold til størrelsen er billig(og måske gå ned i antallet). Jeg var mere i tvivl om SMR var understøttet af nyere pc'ere og af Windows. Men godt nytår. |
|
![]() |
|
zumosol ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
Jeg har overvejet det samme, da jeg pt har omkring 8-10 tb film, fordelt på 2x 3tb og 1 stk 4 tb ..uden back up
![]() -og en eller anden dag går det jo nok galt.. så.. min plan var at bruge de gamle diske som back up, og så bruge en enkelt 8tb og senere 2 som arbejdsdiske, altså stadig kun til film. Resten af Pc'en "ligger" på et ssd drev. Er de nye 8tb diske OK til dette brug, mht hastighed osv?..har ikke så vanvittigt meget forstand på forskellen på diske :).. Eller er der en bedre og da også gerne billigere løsning? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |