|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() Sendt: 25-Maj-2006 kl. 13:37 |
||
Jeg har et 40 " Sony Bravia lcd-TV med kun een HDMI indgang og ingen DVI indgang. Desuden en HTPC fra Small-pc. Herfra bruger jeg den Coaxiale lydudgang der går til min forstærker. Nu til spørgsmålene og forhåbentlig gode svar Jeg vil næste uge købe selector 2,- hvordan tilslutter jeg den til min HTPC ? Jeg havde selv tænkt mig at bruge Scart fra Selector til s-video(composite) indgangen på PCén til billedet, som så ikke kan blive HD kvalitet. Lyden ville jeg tilslutte via optisk audio in på pc'en. Er det den rigtige måde ?? Selectoren vil jeg samtidig tilslutte via HDMI til fladskærmen (når jeg ser tv uden om HTPC'en i HD kvlitet) hvortil jeg vil bruge en HDMI switch så der kan tilsluttes to HDMI-enheder til Sony'en ( både HTPC og Selector). Hermed kan jeg så se VM i HD kvalitet ( Men desværre ikke optage i HD kvalitet). Er det måden at tilslutte enhederne på ?? -eller er det bare min egen amatørteori. Kan man iøvrigt bruge til medfølgende MCE IR-øjne til Selector, så man kan bruge MCE fjernbetjeningen til at styre Selector ? ( så er man også fri få at se på denne grimme enhed Redigeret af ajaj - 27-Maj-2006 kl. 12:59 |
|||
![]() |
|||
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
||
Kan det virkelig passe, at der i dette ellers fine forum ikke er nogen Selector-brugere der kan hjælpe med svar til en helt ny kommende selector-bruger ???
|
|||
![]() |
|||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
||
Det er ikke nemt at koble disse eksterne bokse (selector) ordentlig til en HTPC.. Den mest elegante løsning for en HTPC-løsning er at indsætte et DVB-C TV-kort i HTPC-en, så er signalet digtalt hele vejen ud til fladskæmen...(og dermed undlade selector-boksen) Denne løsning har sin pris med hensyn til valg af HTPC-software... Prøv at søg i dette forum, det er beskrevet flere steder.... |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Et af de svage punkter ved en HTPC, er videoindgange i en god kvalitet. Det normale med en HTPC, er at man køber en digital-modtager og putter ind i PC'en. Så får man en langt bedre kvalitet, samt ikke mindst kontrol over de enkelte kanaler. Spørgsmålet er mere, om der findes et DVB-C kort med MPEG2/MPEG4 og HD mulighed som kan erstatte en Selector.
Det er rigtigt. Du kan ikke få HD kvalitet ind i din HTPC fra en udvendig boks, uden en HDMI indgang.
Det lyder fint. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
||
Den er ikke kommet på markedet endnu, så brugere af ihvertfald den nye model kunne ikke svare dig i forgårs eller nu i dag. "Selector 2" er vist noget, du selv har fundet på. Den nyes navn er Selector HD (den hedder nok udover TDC's navn også Sagem og så et nummer). Mere om den på http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=762&z=5 og på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12059& PN=1 Det, du skriver om tilslutninger, lyder umiddelbart meget fornuftigt. Redigeret af Carser - 27-Maj-2006 kl. 14:30 |
|||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tusind tak for de fine svar Det er dejligt også at kunne bruge forummet som sparringspartner, man kan jo ikke selv være hjemme i alle emner |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg glemte lige at få svar på om der på den nuværende selector er en indgang så man kan koble et af de to medfølgende MCE- IR øjne til selectoren.
Redigeret af ajaj - 27-Maj-2006 kl. 16:19 |
|||
![]() |
|||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
||
Der sidder som i andre fjernbetjente apparater en IR-sensor, et "øje". Og den/det sidder her V bag "ruden" Det, der kræves for at styre Selectoren er ikke en tilslutning, men en sender, som ikke er et "øje" men en IR-lysdiode som den i toppen af en remote. Jeg indrømmer, at jeg ikke aner, om det du har er MCE IR-modtagere eller IR-sendere eller en af hver eller... Redigeret af Carser - 27-Maj-2006 kl. 16:43 |
|||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for svaret Jeg må indrømme, at jeg så heller ikke selv ved hvad de to øjne er til ( de er hver forsynet med en 1m ledning og et lille jack-stik for enden ), de følger automatisk med når man køber et mediecenter. Jeg troede at de var til at koble på en extern enhed ( fx en selector) , som så kunne styres af mediecentrets fjernbetjening. Men det er nok bare ønsketænkning Redigeret af ajaj - 27-Maj-2006 kl. 23:20 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Velbekomme. Spørg evt. forhandler eller se, om der fulgte noget dokumentation med om de der "øjne med ledning". Eller tag et makrofoto af den interessante ende og upload det i næste besked - så kan jeg eller andre nok se, om de er til at modtage eller sende med. |
|||
M.v.h. Carser
|||
![]() |
|||
t0PPy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 52 |
![]() |
||
Nice trick med digitalkameraet.. ser kewl ud
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, det er meget skægt. I en anden tråd var der en gang debat om, hvor kraftigt div. remotes sendte og så testede jeg mine - med spejl og kamera: |
|||
M.v.h. Carser
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |