recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector -> forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector -> forstærker

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 01:13

Tak for hjælpen, jeg vil prøve. Det er meget muligt at min PC har lavet kuk i kredsløbet. Godt jeg stadig har nogle års forsikring.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 01:17
Oprindeligt skrevet af Soma Soma skrev:

Kanalmulighederne er /.../ 

Selectoren har jeg forsøgt med indstillinger Stereo og Home Cinema. Alle muligheder er blevet kombineret. Jeg er løbet tør...

Måske er de digitale kanaler kaputte fordi det virker ikke som om der modtages signal

Det her skrev du, mens jeg skrev mit forrige. Jeg er med på, hvad du har prøvet. Men vi er begge kommet på det røde og selvom det er trist, kan det jo være det, der er galt.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 01:20

Tak for hjælpen, jeg vil prøve. Det er meget muligt at min PC har lavet kuk i kredsløbet. Godt jeg stadig har nogle års forsikring.

Ja. Nu slutter jeg af for i dag, men jeg er bestemt int. i, hvad du finder frem til. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 01:35

Har testet min playstation påny i de forskellige optiske indgange og de virker allesammen og recieveren detekterer selv signalet. Så da jeg testede den tidligere må jeg have gjort noget galt.

Jeg har også udført dit forsøg med at slukke og sætte coax kablet i en analog udgang med ovennævnte sikkerhedsforanstaltninger og der er ingen lyd. Hermed er det vel nemt at konkludere at det er kablet eller selectorens lydudgang der er defekt.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 07:53

Har testet min playstation påny i de forskellige optiske indgange og de virker allesammen og recieveren detekterer selv signalet. Så da jeg testede den tidligere må jeg have gjort noget galt.

Jeg har også udført dit forsøg med at slukke og sætte coax kablet i en analog udgang med ovennævnte sikkerhedsforanstaltninger og der er ingen lyd. Hermed er det vel nemt at konkludere at det er kablet eller selectorens lydudgang der er defekt.

Hvis du bruger dette kabel fra AV-connection

http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?Hierac hyID=39

er det mulivis lodet (forbundet) forkert i minijackstikket! Det var mit nemlig. Jeg fixede mit stik selv. Prøv at bruge et alm. minijackstik til stereo-phono - og benyt så det hvide (ikke røde) phonostik til digital-in på reciever.

filmfreak

Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 09:59

Jeg bruger netop det kabel (dvs jeg bruger det ikke da det ikke virker ) og efter alle mine forsøg er det også min konklusion at det er kablet der er noget i vejen med.

Men jeg har også prøvet dit forslag med stereo/minijack kablet i digital indgangen...ingen lyd desværre

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 10:04

Prøv at bruge et alm. minijackstik til stereo-phono - og benyt så det hvide (ikke røde) phonostik til digital-in på reciever.

[/QUOTE]

Det er det Røde stik som skal bruges, når et Lydkortkabel anvendes.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 10:13

Hverken hvid eller rød giver lyd fra sig. Så måske er det selectoren...

Er der en måde at teste det selectorkabel på og se om der er "hul" igennem?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 10:17

Tilslut det til forstærkeren, og sæt en lydkilde på. Eller brug brum testen, berøring af minijacken vil lave brum i HT.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 10:35

Tak, jeg har nu testet med en lille bærbar radio og tilsluttet en af indgangene der ikke er den digitale indgang. Der er hul igennem på kablet selvom lyden er meget lav.

Det er lidt ærgeligt for nu er det vel ikke kablet der er noget galt med men enten selectoren eller min reciever (eller mig)

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 11:13

Hej igen.

Nu tyder det efter min mening mest på, at det er Selectoren, den er gal med, hvis ikke der er en eller anden overset detalje m.h.t. receiverens indstillinger.

Om mini-jack udgangen så er helt død eller...

Dette er baseret på filmfreaks oplevelse og på, at han nævnte hvid:

Hvis der rent faktisk i Selectoren sidder en mini-stereo-jack bøsning, og den er loddet eller monteret forkert m.h.t. L/R, så kunne du prøve at sætte lydkortkablets to phono-stik til hhv. coax 1 og coax 2 og se, om der er hul igennem på den med den røde (som der officielt skal være).

Viser det sig, at der derimod er det på den hvide, er problemet stort set løst - forklaringen er fundet, Sagem har enten skrevet forkert i manualen eller monteret/loddet forkert (og måske også fået av-connection til det).

Også her kan du alternativt kortvarigt bruge en analog lyd-indgang og tjekke for digitalt signal = støj.

Kommer der tilsyneladende ikke noget som helst ud til din receiver, ved vi, at kablet duer (miniradio-testet) og at Selectoren ikke sender noget ud på sin dig. lydudgang.

M.v.h. Carser

Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 13:28

Hej igen

Så skete der endelig noget...

Jeg har forbundet et lydkortkabels to phono-stik til coax 1 og 2 som du skrev. Rød i 1 og hvid i 2.

Det røde giver lyd igennem og jeg kan modtage det digitale signal. Endvidere har jeg testet 5.1 surround på canal+ filmkanalerne og det fungerer også.

Er konklusionen så at det kabel jeg har modtaget er loddet forkert?

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu