|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej igen og velbekomme. Som du kan se i mit øverste indlæg på siden hér har jeg ikke selv tilsluttet min Selector med digital lyd. Så jeg kan ikke vurdere, om der evt. er en bug. Hvis ikke Selectoren selv skifter til 5.1 lyd, når det modtages og "home cinema" er valgt og der er stik i bøsningen er det da lidt uheldigt. Men NU + RØD skulle klare det, hvis det altså er et problem. At din receiver ikke selv skifter er ikke Selectorens fejl, og du kan sikkert lave om på det. Mange receivere har et valg mellem optisk, coax, analog og auto som kilde til multi-kanal lyd på en indgang (DVD eksempelvis). |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
k.k. ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Jeg har nogle udfordringer med at få surround sound fra Selector ud gennem min surround forstærker. Jeg bruger coax-kabel mellem min digitale audio out på min DVD Recorder, DR-MH300, og min digitale audio in på min JVC RX-F31 forstærker. DVD Recorderen har ikke et optisk audio out stik! Forstærkeren har yderligere to digital audio in stik - men de er begge optiske! Jeg har altså ikke flere ledige coax indgange i forstærkeren! Hvis jeg vil have fuld udbytte af min TDC selector Sagem 60, så siger manualen (og TDC) at jeg skal bruge et mini-jack til 2 RCA stik fra selector til et ledigt RCA stik på forstærkeren. Men jeg kan ikke finde ud af at få lyd fra et ledigt RCA stik (f.eks. "video" ud gennem forstærkeren mens jeg ser TV via selector - fordi forstærkeren så sender videosignalet videre til TV'et (altså sort skærm, fordi jeg ikke har en video). Både DVD og TV er forbundet med forstærkeren. Hvad kan jeg gøre anderledes? |
|
Hilsen K.K.
JVC DR-MH300, JVC RX-F31 forstærker, Samsung PS42S5H Plasma, Sagem 60 Selector |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej K.K. Du kan købe en anden forstærker eller en anden recorder. Men det er jo nok lige lidt over, hvad du ønsker at ofre på projektet... Så hvad med denne lille sag: http://av-connection.com/?GroupID=60&ClassID=293 til at skifte mellem digital lyd fra hhv. recorder og Selector? Den er muligvis ikke optimal og "politisk korrekt" til digitalt signal, men vil sikkert alligevel virke uden dikkedarer - ligesom et lydkortkabel (se tidligere i denne tråd). Ellers kan man for et lidt højere beløb skaffe sig en omsætter (SPDIF Coax > SPDIF Toslink), et eksempel ser du her: http://av-connection.com/?ProductNo=15-013 M.h.t. billedet og ingen video m.m. må jeg melde pas - der er så mange forstærkerdetaljer og muligheder for tilslutninger, at jeg ikke ved nok. Du kunne se i manualen, evt. undlade at sende videosignaler gennem forstærkeren - eller se, om andre svarer dig. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
Sir_Golf_Alot ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 251 |
![]() |
>> Soma: Hej Jeg har præcist samme problem med samme type kabel fra AV connection. Har du fået dit kabel byttet? og har du nu fået et der virker?
JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306 Panasonic DMP-BD35 Yousee HD box Dac Magic Dali lektor 2 Dali Concept Dali Sub Jamo Center Hitachi HDD |
|
![]() |
|
AV-Con ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 24-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Vedr. evt. defekte Sagem60 kabler fra AV-Connection: Alle vores specialfremstillede kabler, Selector kablet inkl., bliver målt igennem efter produktion og der er derfor normalt ingen defekter i disse kabler. Problemet kan evt. være pga. tollerancer eller løse forbindelser i bøsningerne på apparaterne. Prøv om du/I kan få lyd igennem med et alm. lydkort kabel, som der står beskrevet i manuaelen, hvis det så ikke virker, så kan det tænkes kablet er taget skade efter det er sendt; ellers ikke særligt sansynligt. Man kan også prøve at rykke kablet en halv millimeter ud af apparatet og se om det ændrer noget. Vi har solgt ekstremt mange af disse kabler og kun fået et enkelt retur, som i øvrigt bestod vores test da det kom retur. |
|
Ronni, AV-Connection
www.av-connection.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |