recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector har fået en lille??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector har fået en lille??

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2004 kl. 00:12

www.selector.dk : bestilling, står følgende under beskrivelsen:

Sagem 60 er både lille og kvik. Den har en hurtigere load-hastighed, og du kan programmere den til at tænde og skifte kanal selv, så du kan optage op til 6 forskellige udsendelser på 6 forskellige kanaler. Og så kan du spærre for enkelte kanaler med pinkode.

Om ikke andet kan du vel bare sætte din optager til at optage på selector-kanalen, og stille selectorens timer til at tænde 1 min. før optageren starter.

Keld

Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2004 kl. 16:48

Til bcman og P-HD.

Hvis I ikke har fået anskaffet en Sagem 60 endnu, kan jeg besvare et par af ovenstående spørgsmål.

Jeg har tekster på alle C+ kanalerne, uden at jeg har skulle indstille noget som helst.

Vedr. "automatisk optagelse fra saterlittuner" som Pioneer kalder det: Det fungerer bare perfekt. Man skal bare huske at stille Selector i stand by.

Efter at have fået Sagem 60 virker det nærmest, som om mit 12 år gamle Panasonic fjernsyn er et nyt digitalt. Der er kun 2 - 3 kanaler, hvor jeg oplever lidt flimmer i baggrundsbilledet.

Da jeg opsagde mit abonnement på TV 1000, og skiftede til C+ med 12 mdr. binding, fik jeg den gratis med, så det sparede jo lige 1.600,- kr.

Keld

Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2004 kl. 20:11

Jeg er selv ved at overveje at springe på det tilbud Canal+ køre for tiden, men læste så om Sagem60 at den ikke kan modtage anlogt, og man skal se anloge kanaler via sit TV.

Hvilke kanaler drejer det sig om, jeg har fuld pakke på TDC KabelTV?

Hvad er dine erfaringer på det punkt?

Har på nuværende tidspunkt en at de gamle, tror faktisk den første type, Selectore, og det fungere fint, elsker nu og næste funktionen men den er godt nok sløv ved kanal skift.

Hvad med den nye har den stadigvæk de samme funktioner som de gamle og er der komme flere nyttige til?

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2004 kl. 22:19

Du skal da ikke bruge analog til noget som helst.

Alle programmer i pakken sendes digitalt via selectoren, og i en kvalitet der ALTID ligger klart over den du kan se på det analoge signal.

Droppede den gamle selector for længe siden p.g.a. den var analog, og er på den nye med stor tilfredshed.

Til top
bcman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2004 kl. 22:45

Den gl. Selector er bestemt ikke analog !!! Den er akkurat lige så meget digital som den nye. At den nye er bedre på flere punkter gør den ikke til mere digital end den gamle.

Den gl. har dog de problemer som allerede er nævnt flere gange i dette udemærkede forum.

Begge Selectors er istand til at modtage den digitale stream af signaler som sendes underlagt "TV Danmark" frekvensen i TDC's sendenet, hvilket er årsagen til at netop denne kanal kun modtages analogt, ligesom TV2 gør. TV2's sendeudstyr er analogt og stammer tilbage til 1987-88 og da TV2 slet ikke (indtil videre) udsender en digital MPEG stream, ja så er denne kanal også analog via Selectoren, desværre.

Alle andre er digitale og det giver en stor forskel i kvalitet fra de alm. composite analoge TV-signaler man normalt kan se via Hybridnettet.

For at få den optimale kvalitet (læs:farveopløsning) fra Selector'en skal denne opsættes til at give RGB i output og ikke Y/C (eller S-VHS).

mvh

Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2004 kl. 01:07

"TV2's sendeudstyr er analogt og stammer tilbage til 1987-88 og da TV2 slet ikke (indtil videre) udsender en digital MPEG stream, ja så er denne kanal også analog via Selectoren, desværre."

Den har faktisk været digital på dekoderen i over en måned nu. Det kan du bl.a. høre ved at der er stereo på, når du kører den igennem dekoderen. Det var der ikke før, da den var analog. Det samme med TV-danmark. Københavnerkanalen er til gengæld stadig analog. Den nye dekoder kan slet ikke trække analoge kanaler ind, derfor er københavnerkanalen ikke på den nye dekoder.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2004 kl. 06:55

Hej bcman

Oprindeligt skrevet af bcman bcman skrev:

TV2's sendeudstyr er analogt og stammer tilbage til 1987-88 og da TV2 slet ikke (indtil videre) udsender en digital MPEG stream, ja så er denne kanal også analog via Selectoren, desværre.

Nej, det er ikke rigtigt.

Årsagen til at TV2 ikke har været digitalt på Selector er alene at den digitale teknik forsinker signalerne mange sekunder, og dermed ødelægger de interaktive tjenester og spil som har været på TV2 i mange år (Hugo, TVFonen m.fl).

Derudover var der - dengang Selector startede - problemer med at TV2 jo ikke er ét signal men hele 8 forskellige signaler der skal ud forskellige steder i landet - for at regionaludsendelserne kommer ud de rigtige steder. Så de ikke pludselig modtager Lorry oppe i Nordjylland eller TVSyd på Bornholm.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
bcman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2004 kl. 16:07

Så er det bare det - at der er ingen forskel i billedkvalitet når TV2 ses analogt via hybridnet og når den ses igennem Selector'en. Dette fortæller mig at signalet igennem Selector'en stammer fra et komposit analog signal og IKKE fra et ægte MPEG2 P@ML 4:2:0 signal stream.

Samme sag gælder "TV-Danmark".

Jeg fik forklaringen direkte fra en TDC serviceteknikker - men, yes man skal jo ikke altid tage alt derfra for gode varer ! -  men det stemmer overens med, hvad man oplever m.h.t billedekvalitet på de to nævnte kanaler via Selectoren (den gl.).

Mig bekendt sender TV2 ikke digitalt, (ligesom f.eks. DR1+2), hverken igennem hybridnettet eller til Satellit - men udelukkende via det alm. analoge UHF sendenet og det analoge TDC kabelTV. Af selv samme årsag understøtter TV2 (desværre) ikke udsendelser i ægte 16:9 Anamorphic (som DR1+2, SV1,2,SVTV4 & Canal Plus Film 1 & 2 m.v.)

mvh

Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2004 kl. 16:16
Efter at TV2 er kommet på dekoderens kanal 3 kan jeg se en stor billedforbedring - også på TV-Danmark. Men du har ret, på selve hybridnettet har billedet ikke forandret sig - og slet ikke efter at der er skiftet kanal. Så det er meget muligt, at det er, som du beskriver :-)
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2004 kl. 19:57

Har lige købt Sagem60 selectoren, og hold da helt op en forbedring fra den "Oldgamle" selector jeg havde før.

Men det med Digital 5.1, ved nu ikke, har zappet lidt rundt på filmkanalerne, og har endnu ikke stødt på ægte 5.1 lyd.

Kan klart anbefale den.

Andre som har tilsvarende selctor, hvordan er jeres setup? Køre i direkte fra TV out til TV eller looper i igennem jeres DVD-optager?

Jeg har valgt at køre TV-out til Tv´et, og bruger Video-out til DVD-optageren, men er lidt i tvivl om det er i en dårligere kvalitet på den udgang, da der kun kan vælges enten "VHS" eller "S-VHS" på den som hedder "Video standart".

Hvad er jeres erfaringer?

Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2004 kl. 20:11

Det er ikke alle film, som er i 5.1, og  det er kun canal F2, der sender.

Du skal i din lydopsætning sætte den til home cinema og ikke til stereo. Når du så er i canal F2, trykker du på NU og den røde knap A. Så skifter du lyden fra pcm-lyd til dolby digital. - enten 2.0 eller 5.1, alt afhængig, hvad de sender filmen i.

Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2004 kl. 20:19

Har sat selctoren op som beskrevet, og har luret audio omskifteren i "Nu" menuen, sidder faktisk nu og ser "DreamCatcher" lige nu med 5.1 surround, så det er åbenbart ikke så mange film de sender i 5.1

Men det virker, er faktisk ret okay at se film via antenne og så i 5.1 surround.



Redigeret af Jever
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu