recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector HD - Feedback til TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector HD - Feedback til TDC

 Besvar Besvar Side  <1 4546474849 113>
Forfatter
Besked
claus_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 12:02

Mine oplevelser med HD selector:

- Kan tilslutte mig de fleste af de problemer der allerede er beskrevet under oversigten.

- Min selector kan også finde på at slukke af sig selv...

- Hvert 5 mins falder lyden ud på HDMI, skal så skifte kanal og så virker det igen. Det er min umiddelbar kur på det problem.

- Når man ser en TV kanal og så trykker på "?" for at bringe menuen op er der følgende problemer:

* ALT for trægt...

* Tit fejl i tiden

* Ofte viser den det næste program og ikke hvor langt man er i det nuværende.

* Burde udbygge dette system mere, således man kunne se flere linier og dermed hele den valgte kanals program ved at scrolle ned eller fx vælge en udvidet menu.

 

Jeg har haft den gamle selector i mange år og der virkede systemet altså bedre end det gør nu. Jeg havde egentlig håbet på en seriøs forbedring og udbygning, men det er skridt tilbage synes jeg. Desværre.

Håber de fixer det ! :)



Redigeret af claus_dk - 05-Juli-2006 kl. 12:03
Mvh Claus
~ Panasonic PV60E ~ Sanyo Z3 ~ Pioneer AX2AV-S ~ Denon 1920 ~
~ HT.AudiovectorC2 ~ BH.KEFQ15 ~ CH.B&WCC6 ~

Til top
Lars Lautrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 12:07
Oplevelser i går:

22:32 - Selectoren slukker og genstarter.
22:52 - Lyden forsvinder og Selectoren reagerer ikke længere på fjernbetjeningen. Eneste kur er at tage strømmen fra den.

Selectoren stod på kanal 148. Billede via HDMI - lyd via SPDIF



Redigeret af Lars Lautrup - 05-Juli-2006 kl. 12:08
Med venlig hilsen

Lars Lautrup
www.geocaching.dk
Til top
mllprivat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af claus_dk claus_dk skrev:

Mine oplevelser med HD selector:

- Kan tilslutte mig de fleste af de problemer der allerede er beskrevet under oversigten.

- Min selector kan også finde på at slukke af sig selv...

- Hvert 5 mins falder lyden ud på HDMI, skal så skifte kanal og så virker det igen. Det er min umiddelbar kur på det problem.

- Når man ser en TV kanal og så trykker på "?" for at bringe menuen op er der følgende problemer:

* ALT for trægt...

* Tit fejl i tiden

* Ofte viser den det næste program og ikke hvor langt man er i det nuværende.

* Burde udbygge dette system mere, således man kunne se flere linier og dermed hele den valgte kanals program ved at scrolle ned eller fx vælge en udvidet menu.

 

Jeg har haft den gamle selector i mange år og der virkede systemet altså bedre end det gør nu. Jeg havde egentlig håbet på en seriøs forbedring og udbygning, men det er skridt tilbage synes jeg. Desværre.

Håber de fixer det ! :)

Tror også de er fuld gang,

Selvf. er den gamle selector bedre mht. guides osv. da den nye selectors software stortset ikke er lavet endnu..

Jeg glæder mig til slutningen af i år / starten af næste år, der tror jeg den bliver vild :-)

Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 12:55
Jeg oplevede også (igen-igen) at HD Selector genstartede... og så var det lige inden det blev afsløret, hvem MORDEREN var!! gisp! . Der er mange løse ender for HD Selector, og jeg glæder mig også til problemerne bliver løst . Jeg er nu mest -allermest!- bekymret over genstarterne, for jeg er bange for, at de er hardware-relaterede, og ikke software-relaterede... det kan ende med at blive problematisk for TDC at løse det problem... (læs: dyrt!). Jeg oplever også at informationerne i guiden slet ikke er opdateret på mange kanaler... hvis kl. er 14, viser guiden at det næste program kommer kl. 01 eller noget andet helt tosset. Det er vildt irriterende, og jeg kan også tilslutte mig, at den virker meget træg ved søgning på information på kanalnumre, der ligger langt fra den kanal, man aktuelt ser... det ta'r "TIIIIMER", at zappe forbi de tyske kanaler (som ikke er del af den fulde pakke), til man kommer til Canal+ kanalerne.. det er irriterende, men bli'r nok rettet ved ny software.. Steen, vi håber du stornyder din velfortjente ferie, men vid lige, at du er ...... S A V N E T !!
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 13:14

Ja håber du nyder din ferie steen, vejret er ihvertfal pragtfuldt.

Jeg har hørt fra en tdc butik, at selector hd ikke skulle blive opdateret før september-oktober? Kan det virkelig være rigtigt? I så fald, har dem der har Canal+ abbonement da et problem når teksterne ikke virker ordenligt på alle de kanaler, og hvem vil så betale for det abbonement?

Til top
mllprivat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

-> Steen.

Ved jo godt at spørgsmålet ville komme, så kunne jeg jo lige så godt, være den der kastede den første "steen" :-)

Vi er nu midt i ugen, og det begynder at lugte lidt af beta :-), hvordan ser det ud.

Desværre ser det ud til at der har indsneget sig en mindre forsinkelse - Softwaren er i hus, men de praktiske ting omkring test/verifikation tager længere tid end forudset.

Vi skynder os, men det bliver nok først om en uges tid. Beklager!

-Steen

Ja ?

Den er så gået nu

Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 21:08

 

Min selector Hd genstartede igen igår ca kl. 22:20, den genstartede imens jeg zappede med fjernbetjningen.

Det kunne være rart med en kommentar fra TDC omkring genstarterne...

MVH

Lars N

 

Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 21:13

Da jeg skulle til at se optakten til Portugal-Frankrig kampen vil selectoren ikke vise 720P billede den stod bare og blinkede men der var ikke nogle problemer når den kørte 576P. Jeg måtte tage strømmen fra i 10 sekunder og derefter lave en factory reset og herefter måtte jeg skifte til 576P og derefter 720P og så virkede det igen. Håber at der er noget i det nye software som kan afhjælpe alle de mærkelige fejl som selectoren har .

PS Den har kørt i 4 uger hvor der ikke har været problemer med at vise 720P men kan det være varmen der er skyld i dette problem

Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 21:16
@Lars N - ja, det ville være rart med lidt feedback fra TDC... jeg troede egentlig, at der ville være andre fra TDC, der "tog over og skrev aktivt" her i forummet, når nu Steen nyder feriens lyksalige frihed i sommervarmen???
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 22:51
For tiden er HD selectoren nærmest ubrugelig. Alle Canal+ kanalerne hakker i et omfang der grænser til det ubrugelige. 
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 23:59

Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

@Lars N - ja, det ville være rart med lidt feedback fra TDC... jeg troede egentlig, at der ville være andre fra TDC, der "tog over og skrev aktivt" her i forummet, når nu Steen nyder feriens lyksalige frihed i sommervarmen???

Nej, Steen er kontakten hos TDC i dette forum.

Det er ham der kender udviklingen på Selector bedst, samtidig med at det er smart i sådanne situationer at have ét kontakt-punkt som ved hvad der loves, aftales og registreres.

Men han vender snart stærkt tilbage - og vel udhvilet 

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Lautrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 04:24
Oplevelser 05-07-2006:

21:00 Tændte for kanal 148
21:39 Lyd forsvandt. Selector reagerede ikke på fjernbetjening.
22:21 Lyd forsvandt. Selector reagerede ikke på fjernbetjening.
22:31 Selector slukkede og genstartede
22:36 Lyd forsvandt. Ved tryk på tænd/sluk knappen på fjernbetjeningen viste displayet "tu" (hvad betyder det egentlig?), hvorefter intet skete. Måtte tage strømmen fra boksen.

Hvor jeg dog håber at den kommende beta fikser disse problemer.

Med venlig hilsen

Lars Lautrup
www.geocaching.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4546474849 113>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu