recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector kanal udbud/kvalitet/format?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector kanal udbud/kvalitet/format?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: Selector kanal udbud/kvalitet/format?
    Sendt: 29-Januar-2006 kl. 16:49
Hej,

Jeg er igang med at skifte min HTPC fra analog TDC kabel TV til digitalt kabel TV. I den forbindelse har jeg fået dertil indrettede smartcard fra TDC. Men så lagde jeg lige pludselig mærke til at der stod noget med at mange steder kunne man ikke få fuld pakke kanalerne digitalt. Desværre ved jeg ikke helt hvilket netværk i københavn jeg er på (Firkant, koppel etc).

Tilgengæld kender jeg en anden der bor i samme antenne forening som mig selv og har en selector hvorpå han kan se alle sine fuldpakke kanaler.
Nu er det vel ikke sådan at selectoren både har en DVB-C og en analog tuner og på den måde kan vis alle kanalerne vel? Jeg ville blive rimelig bitter hvis jeg bruger mange tusinder kroner på DVB-C tunere og CAM's for blot at kunne se DR1 og DR2 digitalt.

Derudover forstår jeg at nogle kanaler digitaliseres udfra en analog kilde af TDC, hvilke(/hvor mange) kanaler drejer det sig om. Hvordan er kvaliteten af disse kanaler? Jeg ville jo håbe at TDC havde et rigtig godt støjfrit signal at digitalisere.

Til sidst har jeg lige nogle ekstra spørgsmål:
1. Hvordan står det til med 16:9 vs. 4:3 på diverse kanaler.

2. Er det bare mig, eller er informationen på selector/tdc kabel tv hjemmesiden ikke exceptionel dårlig?

3. Hvis man køber 2 smartcards til 199 kr/år og gerne vil abonnere på nogle ekstra pakker, skal man så betale måneds abonnement per kort, eller per hustand?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2006 kl. 17:10

 

 Du skulle på dit kabelanlægs Infoside, se hvilke kanaler der er tilgængelig, Digitalt og Analogt.

 Som du skriver, ham du kender i samme antenneanlæg kan se alle kanaler, så skulle du også kunne, hvis du har samme pakke. Sagem 60 har kun Digital modtager.

 Der kommer da heldigvis mere og mere 16:9 på kanalerne, og 1.April kommer TV2 også med 16:9 udsendelser (på Digi-net).

 Det er rigtigt at nogle af de digitale kanaler er af Analog oprindelse.

 Hvis du har mere end et Smartcard, så skal der betales for hvert kort. 

 



Redigeret af Radiomanden
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2006 kl. 17:20
Se http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8968&P N=1 vedr. kvalitet mv.
Jeg har den fulde pakke som sendes til KBH amt og kan modtage alle kanaler undtagen Kanal København (analog signal). Jeg syntes det hele ser skarpt ud, dog er jeg nødt til at sætte en alm. antenneforstærker op alligevel. Hvis ikke jeg bruger antennestærkeren, kan jeg nogle gange komme ud for, at billedet bliver en smule pixeleret. Jeg har forstærkeren permanent på nu, så jeg ved ikke om problemet stadigt er der.

Som du kan læse i ovenstående link er kvaliteten max 4½ Mbps, og da min Kiss DP-558 kan optage i 8 Mbps holder jeg nok op med at bruge min Selector. Oprindeligt skiftede jeg til Selctor fordi mit signal var meget dårligt men jeg fandt et andet stik derhjemme som havde et meget bedre signal.
Udover antenne forstærkeren har jeg købt nogle nye antenne kabler hos HIFI Klubben, de siger selv de er verdens bedste antenne kabler (40 kr/m + 15 kr for hvert han/hun stik).

Jeg kan ikke længere se forskel på billedet, og det er nu meget nemmere at optage udselndelser med Kissen. Før var jeg nødt til at sætte Selectoren til skifte til den rigtige kanal og jeg kunne ikke bruge Kissens EPG fordi jeg var nødt til at bruge SCART som recording source.
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2006 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

  Du skulle på dit kabelanlægs Infoside, se hvilke kanaler der er tilgængelig, Digitalt og Analogt

Jeg tror ikke rigtig at der er en :)

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Som du skriver, ham du kender i samme antenneanlæg kan se alle kanaler, så skulle du også kunne, hvis du har samme pakke. Sagem 60 har kun Digital modtager.



Tak, det er nyttigt at vide, det er netop en Sagem 60 han har.

Citér

 Hvis du har mere end et Smartcard, så skal der betales for hvert kort. 



Okay, jeg kunne ikke helt bestemme mig til om jeg skulle købe to smartcards til 2x200kr/år eller 1x200kr/år + en SmartWi splitter( http://www.smartwi.net/ ) til 1000-1500kr, men hvis jeg senere risikerer at gange månedsabonnementet op med antallet af tunere, så køber jeg helt sikkert en splitter!


Redigeret af ziphnor
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2006 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af suldrup suldrup skrev:


Jeg syntes det hele ser skarpt ud, dog er jeg nødt til at sætte en alm. antenneforstærker op alligevel. Hvis ikke jeg bruger antennestærkeren, kan jeg nogle gange komme ud for, at billedet bliver en smule pixeleret. Jeg har forstærkeren permanent på nu, så jeg ved ikke om problemet stadigt er der.


Jeg havde nu også regnet med at bruge en forstærker da jeg skal splitte signalet i 4, 1 til fjernsynet(hvis nu HTPC'en ikke har det så godt), 1 til mit analoge dual tuner kort, og så 1 til hver af de to digitale tunere jeg skal have købt.

Citér
Som du kan læse i ovenstående link er kvaliteten max 4½ Mbps, og da min Kiss DP-558 kan optage i 8 Mbps holder jeg nok op med at bruge min Selector. Oprindeligt skiftede jeg til Selctor fordi mit signal var meget dårligt men jeg fandt et andet stik derhjemme som havde et meget bedre signal.


Umiddelbart ville jeg nu regne med at et 4.5Mbps rent digitalt signal var at foretrække frem for selv et rimelig godt analogt signal optaget i 8mbps. Personligt har jeg altid optaget analogt i 4Mbps VBR. Mit analoge signal er ikke noget at råbe hurra for, jeg har prøvet flere forskellige kabler, men får striber og nogle gange lidt bølger på mange kanaler, sammen med en del støj.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu