recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector pixeleringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector pixeleringer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 14:37

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

meget interessante tal, og en god beskrivelse af problematikken  

Tak. 

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ukomprimerede signaler er nok lige i overkanten af hvad jeg forventer mig  og i de fleste tilfælde rækker 4,5mbps også til en acceptabel kvalitet, men ikke altid.

Nej, jeg forventer nu heller ikke ukomprimeret kvalitet, men har bare sammenlignet. Og Audio CD'er har faktisk ukomprimeret digitalt signal. NICAM er en ret mild komprimering.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Men hvordan er det lige det er med det, sendes der over kabelnettet med en constant bitrate, eller benyttes der rent faktisk variabel bitrate ?

Det ved jeg ikke med sikkerhed, jeg vil tro, den er konstant. Og så har vi den igen:

I øvrigt mener jeg, at alt digitalt modtage- og gengiveudstyr (pånær CD-afspillere) burde kunne udlæse aktuel bit-rate.

Jeg har ikke ombestemt mig!

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Man kunne også spørge hvor meget båndbredde er der ialt at arbejde med ? Hvis antallet af kanaler begynder at eskalere, vil bitraten så nødvendigvis falde pga. tekniske begrænsninger i sendenettet ?

Uden tvivl. Kabelnettet er pakket med skohorn. Jeg har set det på spectrum analyzers. En analog TV-kanal, Nicam oveni, Selector-signal ind i mellem, næste kanal, mere lyd, mere Selector, Infokanal, o.s.v. Ja - det må være et puslespil for TDC at få plads til det hele og lidt til: Webspeed og Cabletalk.

Ledige frekvenser og båndbredde både i kabler og i æteren er ikke noget, der hænger på træerne. Der er desuden både økonomi og politiske beslutninger involveret i hvad der kan opnås eller ej.

Så når vi får vores HDTV-Selectorer e.l. skal vi næppe regne med, at vi kan zappe mellem synderligt mange kanaler i HDTV kvalitet. Det er der simpelthen ikke plads til. Og nok heller ikke penge.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 14:43

ja, jeg er bestemt glad for det ikke er mig der skal få det puslespil til at gå op, og samtidig forsøge at tilfredsstille alle kunders ønsker - puha :-)

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
hjulskov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2005
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 20:11
Lige nu på DR1 sender de "Krigerne" og her er det helt slemt på min Selector.
Der er IKKE tale om kompressionsstøj -lyden hakker også
Jeg har optaget lidt med min recorder -se nedenstående grab:




Redigeret af hjulskov
Til top
hjulskov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2005
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 21:07
Jeg har lige sendt en klage til TDC.

For en god ordens skyld skal det måske lige nævnes at jeg bor i Gladsaxe -hvis problemet skulle være lokalt. Hmmmmm..... der er kun 200 meter over til TV-byen -så skulle signalet da være helt perfekt??
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 22:23

Ja, det ser godtnok fælt ud, det billede.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
hjulskov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2005
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af hjulskov hjulskov skrev:

Jeg har lige sendt en klage til TDC.

TDC har nu fejlmeldt mit kabel-tv. I mellemtiden er signalet på DR1 og DR2 helt forsvundet .
Samtlige andre Selectorkanaler virker fint, hvilket virker en smule mærkeligt -synes jeg.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 17:38

Hej hjulskov,

Ja, det er noget usædvanligt. Jeg håber, TDC ikke bruger for meget tid på at få fejlen rettet.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
hjulskov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2005
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Ja, det er noget usædvanligt. Jeg håber, TDC ikke bruger for meget tid på at få fejlen rettet.



Ja, det håber jeg heller ikke -de er i hvert fald på sagen, jeg har lige fået flg. svar fra TDC:
Tak for din tilbagemelding.
Vi er opmærksom på at der i øjeblikket er fejl på DR1 og DR2 i store dele af Københavns amt , vi har tekniker på sagen og fejlen vil blive rettet hurtigst muligt.  

Du har stadig mulighed for at finde Dr1 og DR2 på din selector på henholdsvis 501 og 502.

Så jeg krydser fingerne.
Hjulskov


Redigeret af hjulskov
Til top
hjulskov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2005
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2006 kl. 18:56
Så nu er signalet tilbage igen uden fejl i billede / lyd.

/Hjulskov
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2006 kl. 19:28
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu