Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Nicoleif
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
|
Emne: Selector til Monitor; Scart til VGA? Sendt: 08-September-2009 kl. 14:02 |
Jeg har købt et scart til vga kabel som jeg vil tilslutte min Sagem60 selector (uden kort her efter 15. september) til en Samsung Syncmaster 961bf der supportere Analog RBG i videosignal! Bør dette ikke fungere?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 14:16 |
Kommer der ikke et interlaced signal ud af den boks? 961BF har næppe en de-interlacer indbygget.
|
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 14:29 |
Denne monitor har så vidt jeg kan se kan et VGA stik. Vga er et progressivt signal.. Uderlige har VGA to separate sync signaler, mens scart har et kombineret sync-signal...
Sagem60 udsender også et 576i signal, det vil andre kunne fungere..
En løsning kunne være at anskaffe et DVB-c TV-kort til computeren. Det er relativt billigt til ikke kodet signaler, f.eks. fra terratec eller technotrend.
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 14:36 |
avh skrev:
Denne monitor har så vidt jeg kan se kan et VGA stik. Vga er et progressivt signal.. Uderlige har VGA to separate sync signaler, mens scart har et kombineret sync-signal...
Sagem60 udsender også et 576i signal, det vil andre kunne fungere..
En løsning kunne være at anskaffe et DVB-c TV-kort til computeren. Det er relativt billigt til ikke kodet signaler, f.eks. fra terratec eller technotrend.
|
Alt er selvfølgelig relativt men 800 kr på edbpriser for en DVB-C tuner er jo også en sjat penge!
|
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 14:51 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 17:27 |
|
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 18:09 |
Kom til at tænke på om det letteste ikke istedet er at købe en scart til S-video(og 3xRCA) adapter og så kører fra Sagem60 med scart ind i grafikkortet! Det må da virke!
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 18:17 |
Nicoleif skrev:
Kom til at tænke på om det letteste ikke istedet er at købe en scart til S-video(og 3xRCA) adapter og så kører fra Sagem60 med scart ind i grafikkortet! Det må da virke! |
Jo, hvis du har S-video input, altså et capture kort. Det fungerer ikke hvis S-video på dit grafikkort er en udgang til TV-OUT. Den eneste ordentlige løsning er at købe et rigtigt DVB-C kort.
Redigeret af JesperLund - 08-September-2009 kl. 18:18
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 18:28 |
JesperLund skrev:
Nicoleif skrev:
Kom til at tænke på om det letteste ikke istedet er at købe en scart til S-video(og 3xRCA) adapter og så kører fra Sagem60 med scart ind i grafikkortet! Det må da virke! |
Jo, hvis du har S-video input, altså et capture kort. Det fungerer ikke hvis S-video på dit grafikkort er en udgang til TV-OUT.
Den eneste ordentlige løsning er at købe et rigtigt DVB-C kort.
|
Surt, det er jo så nok s-videoudgang mit grafikkort har! Fadme bøvlet at få sagem60 til at føde pc&skærm!
|
Nicoleif
Guld medlem
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 18:41 |
Kom lige til at tænke på at sagem60 har både antenne-indgang og antenne-udgang. så må det være muligt at kører antenne-ud fra sagem60 og ind i computeren via et gammelt pci tv-kort jeg har. Det må så blot kræve at signalet laver pass-through over tv-kortet! Det må afprøves!
|