|
Selvbyg medie/nas pc, idéer!? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du går efter de rigtige blæsere, kan du godt få en maskine ned i et fornuftigt niveau hvad angår larm, har en central stående i stuen i skabet, der smider ud til de andre rum og fungerer afspiller også i stuen.
Det er en i7 processor og har 6 diske i. Ja kan høre den lige når den starter op, men når først den kører er den næsten "lydløs". Min svinger mellem 17 - 22DB med skabslågen lukket, hvis jeg ligger måleren lige over inde i skabet ligger den 28 - 32 DB. Kører med 2 140mm blæsere med 650rpm og en 120mm blæser med 850rpm. Min bærbare jeg bruger i det daglige larmer mere. Edit: Bruger windows 8 til alle mine maskiner i netværket også den i stuen (xbmc), har så indstalleret min egen ftp på den, så jeg kan tilgå den udefra. Til transcoding, kan jeg så vælge bruge plex server fx. Kører ikke med backup af filmene da de altid kan rippes igen hvis det skulle gå galt med en disk. Kører dog med backup af film database, så hvis en disk ryger, kan jeg hurtigt finde ud af hvilke film som er røget i svinget. Har kun haft et harddisk crash på 5 år, og det var i min bærbar, den og fruens køres der backup af til en backup disk dog. Nu sidder vi med fiber herhjemme, ved jeg godt mange andre ikke gør. Men hvis jeg vil lave backup af mine film på et tidspunkt, bliver det eksternt til crashplan fx. På den måde behøves jeg ikke skulle ofre diske i evt. raid eller noget. Men for 4 dollars om måneden er prisen også til overleve kontra køre raid.
Redigeret af JordanDK - 12-Maj-2013 kl. 14:26 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 340 |
Det kunne være noget:).
Dog mangler jeg så i sidste ende stadigvæk softwaren, og der heller jeg mest til synology og qts 4.0. Vil godt have det grafiske overblik. Det jo næsten ligefør jeg tror jeg vil holde mig til en færdig byg, da de godt nok er noget dyrer. Synes bare ikke jeg kan finde noget software der ser godt ud, og fungerer uden der skal rodes med det i time vis(Sovenskab længe leve). Hvilke medie streamer vil kunne trække BD .iso og lignende uden problemer, over et gigabit netværk?. Synes jeg kan læse at der er mange der ikke helt kan trække det.
|
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Du kan også kombinere enten Linux eller Windows med Flexraid. Det koster godt nok lidt penge, men umiddelbart virker det super. Jeg har ihvert tilfald ingen problemer.
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |