|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hasse78 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() Sendt: 18-Januar-2008 kl. 15:44 |
Hej
Jeg skal, som så mange andre, i gang med at bygge et Media Center / HTPC. Systemet skal hovedsagelig bruges til at se Tv, HD-optager, billedfremvisning, men også lidt spil.
Systemet skal stå i et hulrum under en trappe, og er derved gemt godt af vejen (ej synligt), så der er ikke de store krav til kabinet.
TV = Pana 42px70 Signal = Stofa
Nogle af mine kravspecifikationer til systemet er høje, mens andre er mere ubetydelige:
Jeg har set på følgende komponenter, men mangler lidt dele så vil gerne have lidt input, samt bedømmelse af de valgte komponenter.
MANGELLISTE:
Håber I vil komme med jeres inputs.
HASSE
|
|
![]() |
|
Gormack ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Pænt goddag Hasse Du må ikke købe den CPU, du skal vente på E8200 den er godt nok lidt dyrere men en del bedre og bruger mindre strøm. Dit motherboard kan man sige meget om, men jeg ville bruge lidt flere knaster og købe eksempelvis et G33 eller G35. Din ram kunne lige så godt være Geils CAS 4, de koster også lidt mindre http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230534 Jeg ville kraftigt overveje at anskaffe mig et passivt kølet AMD 3850, specielt hvis der skal spilles bare en lille smule. Mht. til combodrevet ville jeg nok vente lidt hvis du altså kan. Ser vi på TV-tuner kan du evt. slippe lidt billigere med technotrends DVB-c tuner. Kabinet er smagssag, men jeg har en svaghed for Antecs Fusion kabinet. Mvh Gormack Redigeret af Gormack - 18-Januar-2008 kl. 21:36 |
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() |
Gormack: Er helt enig med dig mht cpu. synes dog at han skal tage et gainward 8600gt silent fx med hdmi og holde sig til floppydtv
JAcob |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
hvis du skal have intel ville jeg også vente på den E8200. jeg har selv en E4400 i min stationær PC, og jeg har prøvet at den hakkede ved afspilning af 1080p HD. har nu clocket den til 2,6 så kører det fint.. |
|
![]() |
|
Gormack ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Mulle: Hvis han ønsker at spille et nogenlunde moderne spil, mener jeg at et 8600gt er for langsomt. Jeg selv ville nok investere i et 3870 eller 8800gt, men jeg forventer også at min HTPC skal kunne fungere som spillekonsol. Gormack Redigeret af Gormack - 18-Januar-2008 kl. 21:36 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |