recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - semi automatisk aktivering af 3D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

semi automatisk aktivering af 3D

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 11:38
Et forslag. Tjek dine HDMI kabler. Jeg havde store problemer med underlig 3D (ved film afspilning), og fandt årsagen i et ellers egnet HDMI kabel ikke var så egnet til 3D alligevel. Da jeg skiftede kablet, så forsvandt alle mine problemer, og 3D film kunne nydes, som 3D skal nydes.
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 14:54
Tror altså bare at det drejer sig om, at du manuelt sætter din ivy bridge i 3d tilstand (med taste kombinationen).
Derfor får du et over/under eller side/side billede på skærmen.
(den har jo ikke modtaget et 3d signal fra dig, i form af en film. Så den prøver bare at vise din 2d desktop som 3d, på bedste vis)

Opdater til TMT3.5 sæt en bluray 3d i eller en mkv 3d sbs og så skal du bare se.

Dit tv vil så skifte til 24 hz og det stereoskopiske signal sendt fra grafikkortet, vil igennem tmt3.5 automatisk sætte dit tv i den rigtige 3d tilstand.

Du skal aldrig behøve at bruge en tastekombination for at aktivere den ønskede 3d tilstand.
Denne bruges alene hvis du ikke har en ordentlig afspiller som tmt3.5 eller lign, der vil gøre det for dig.
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 19:50
[/QUOTE]

Det virker som om at dit tv ikke automatisk skifter´til korrekt format men derimod skifter som 3D side by side eller som 3D top bottom  
[/QUOTE]

Er der en der kan fortælle mig hvordan man evt. skifter det på et LG smarttv fra 2012, jeg kan simpelthen ikke finde det nogen steder i 3d menuen.
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Et forslag. Tjek dine HDMI kabler. Jeg havde store problemer med underlig 3D (ved film afspilning), og fandt årsagen i et ellers egnet HDMI kabel ikke var så egnet til 3D alligevel. Da jeg skiftede kablet, så forsvandt alle mine problemer, og 3D film kunne nydes, som 3D skal nydes.

Det vil jeg prøve at bytte om en anden dag jeg lige for tid, håber det kan hjælpe.
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Tror altså bare at det drejer sig om, at du manuelt sætter din ivy bridge i 3d tilstand (med taste kombinationen).
Derfor får du et over/under eller side/side billede på skærmen.
(den har jo ikke modtaget et 3d signal fra dig, i form af en film. Så den prøver bare at vise din 2d desktop som 3d, på bedste vis)

Opdater til TMT3.5 sæt en bluray 3d i eller en mkv 3d sbs og så skal du bare se.

Dit tv vil så skifte til 24 hz og det stereoskopiske signal sendt fra grafikkortet, vil igennem tmt3.5 automatisk sætte dit tv i den rigtige 3d tilstand.

Du skal aldrig behøve at bruge en tastekombination for at aktivere den ønskede 3d tilstand.
Denne bruges alene hvis du ikke har en ordentlig afspiller som tmt3.5 eller lign, der vil gøre det for dig.

Det kan jeg godt se fornuften i det du siger, for med Ivy bridge skulle den jo netop skifte helt selv, så kunne jo godt tænkes det er TMT der driller, det må jeg også prøve at lege lidt med. Tak for fiffet.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu