recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sende TV retur til tyskland?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSende TV retur til tyskland?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jackyl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 17:50
kan du ikk aftale med forhandleren at du sænder det i to pakker tv en pakke maks 20kg 355kr fjernbetjening og manual en pakke maks 1kg 165kr så kan han vel godt pakke det sammen for dig
allan

Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 21:47
Jeg købte sidste år et samsung crt med hdmi, som efter sigende skulle være verdens første hd ready billedrørs tv. Det suttede, og jeg sendte det retur til tyskland. Jeg købte det fra den tyske hjemmeside technikdireckt.de, og de ydede en kanon service. DFDS transportfirmaet kom og hentede det, og det kostede mig ikke en krone. og tv'et vejede 80 kg....
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
Neru Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Maj-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 23:32
har lige nærlæst deres side igen efter jeg fandt ud af hvordan man laver købs betingelser om til engelsk og fandt derefter noget interessant:

VII. Return guarantee

The customer has a return guarantee by German legal requirements (§ 356 BGB). The customer can send us the articles back without any reasons in the space of two weeks. The period starts when the customer receive the products and this information in written form. Only if you ordered bulky goods, you can use your return guarantee by request (for example by mail, fax or email) hwv hardwareversand.de GmbH to pick up the articles. The address for the return and the request is: hardwareversand.de GmbH, Gewerbepark Möhnesee, Daimlerweg 4, 59519 Möhnesee. To comply with the term it is necessary to send the articles back just in the term of two weeks. The reconsignment take place on our account and risk.

Har besluttet mig for at få pengene tilbage og købe indenlands istedet så jeg ikke står med skæget i postkassen hvis der skulle ske noget med det jeg for istedet

En kasse på 20.6 kg må vel betegnes som "bulky goods". Afhentede det i onsdags i sidste uge på det lokale posthus så man skull tro det var muligt at få dem til at hente det og returnere pengene?

Tror jeg vil ringe til dem i morgen igen og læse op for dem hvad der står ovenfor da der intet sker via mail jeg har sendt og de 2 gange jeg har ringet omkring det.

Redigeret af Neru - 23-Maj-2007 kl. 23:33
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 00:12

Sendte et plasma-tv retur(Maxx-Store.de) indenfor returretsperioden, - ca 1. juli , UDEN at blive bonnet for forsendelse . Blev så til gengæld bonnet for nogle ridser,som de påstod produktet havde - på bagsiden -  ved modtagelsen.

Husker desværre ikke hele historikken . . .

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 22:20
lyder skuda også til grin at post.dk ikke vil sende pakker over 20 kg. snakker vi 2007 nu eller hva.. det kan da bare tage flere penge for det jo større pakken er..
Til top
Gelardi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Point: 574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2007 kl. 10:46

Oprindeligt skrevet af Ole G Ole G skrev:

Som jeg læser postdanmarks prislister, så kan man som privat kun afsende pakker på under 20 kg og det gælder både indland og udland.

Det betyder vel at der er et generelt problem med fortrydelsesretten for pakker over 20 kg.

mvh Ole

Ubrugelig svbar..jeg har købt alle mine ting(fjernsy, sourround) i tyskalnd og har aldrig haft problemer emd det...og mit næste fjrensyn skal også komme fra tyskland, når man sparer over 3000 kr. så skal man da tage med i overvejelsen.

Til top
Inquisitor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-December-2004
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2007 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Gelardi Gelardi skrev:

Ubrugelig svbar..jeg har købt alle mine ting(fjernsy, sourround) i tyskalnd og har aldrig haft problemer emd det...og mit næste fjrensyn skal også komme fra tyskland, når man sparer over 3000 kr. så skal man da tage med i overvejelsen.

Jeg tror at dit svbar er mere ubrugelig! 3000kr? Sparet på hvad? 20000? 25000? Dumt sparede 15% i mine øjne, men du har måske ikke lært procentregning? Hvis du antager at skulle sende varen (>20 kg) retur én gang er din besparelse reduceret til et stort nul og hvad så hvis den skal retur igen?
Mit råd er: Køb aldrig tunge ting i udlandet med mindre at du ikke kan få det i Danmark. Jeg køber meget på eBay (har 141 i feedback) og sælger også meget, så jeg ved at det koster r.ven ud af bukserne at sende fx 4kg fra/til et andet EU land. Så lær at regne i procenter og sig til dig selv: "Når jeg investerer 20000 i tungt grej så er 3000 kun 15% og hurtigt brugt, hvis jeg fortryder eller hvis der er problemer".
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2007 kl. 00:12

Når jeg køber fra udlandet tænker jeg på hvor meget jeg kan spare mod risikoen at tabe det hele. Hvis jeg ikke har råd til at tabe det hele ville jeg ikke købe. Men heldigvis har jeg ikke tabt endnu. Ved ikke hvad jeg ville gøre hvis et fjernsyn til 8000 ikke virker, men måske skal det bare skrottes. Hvis jeg ikke havde penge til det ville jeg vente til jeg kunne købe i Danmark.

Leif

Til top
Bykovsky Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-December-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2007 kl. 17:53

Hvis du ikke kan få Hardwareversand til at hente dit TV kan du evt. ringe rundt til nogle forskellige fragt selskaber, som DSV (DFDS), Danske Fragtmæd, Systemfragt og hvad de ellers hedder. De må kunne sende det derned til en rimelig sum penge.

DHL, UPS er alt for dyre.....

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu