recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sender 3+ med dårligere signal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsender 3+ med dårligere signal?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nordic2007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Emne: sender 3+ med dårligere signal?
    Sendt: 08-Marts-2009 kl. 15:02

Jeg får tv-signal gennem Yousee. Jeg har deres Samsung boks (den første, uden harddisk) som står til 720p. Normalt er jeg godt tilfreds med Yousee signalerne. Men jeg har tidligere bemærket, at SAS liga fodbold på 3+ og TV2 Sport ikke altid har et godt billede. Når der er close-up er billedet fint, men så snart kameraet er på afstand og der er bevægelse - det meste af kampen - er det som om spillerne "smelter ind" i græsset, der er med andre ord ingen skaphed i billedet. Jeg bemærkede det senest i går på 3+ (Randers-FCK) og igen i dag på TV2 Sport (Horsens-OB). Da jeg er stor fodboldfan så jeg også La Liga (Barcelona-A.Bilbao) på Kanal5 (eller var det 6'eren?) i går aftes, og her var billedet superskarpt. Det samme i dag på Kanal5 HD hvor det opskalerede billede fra FA Cup'en (Arsenal-Burnley) også er superskarpt. Det samme gælder for SD billedet på Kanal5 SD. Jeg har normalt heller ikke problemer med Premier League kampene på C+ kanalerne.

Er det en "fejl" hos Yousee/TDC eller er det tv-kanalerne der komprimerer tv-signalerne? Eller er det blot dårligere kameraer der anvendes (det er vel de samme der "filmer" alle SAS loga kampene, hvad enten de vises på 3+ eller TV2 Sport?



Redigeret af Nordic2007 - 08-Marts-2009 kl. 15:06
VIDEO:
Sony 65 A1
Sony UBP-X800
Canal Digital OnePlace
AppleTV 4K

AUDIO:
Denon AVR-X1400H
Dali Concept 5.1
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 15:30
Jeg har normalt ikke problemer med billed kvaliteten på TV2sport når de viser superliga kampe, 3+ kan dog godt blive noget fnidret noget.
Dog virker det som om at 3+ er blevet lidt bedre efter de er begyndt at sende kampene i 16:9 selvom det vel egentlig ikke burde betyde så meget.


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:32

 

 Det er det sædvanlige problem med Viaskvatterne, nemlig VOLDSKOMPRIMERING, så meget som muligt på så lidt plads som muligt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nordic2007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:38
Har Viasat også indflydelse på komprimeringen af TV2 Sport? Jeg kan forstå, at de måske vil komprimere deres egne kanaler, for at få plads til flere på deres satellitter. Men må de komprimere andres kanaler? Jeg ved godt, at de har medejerskab på TV2 Sport men TV2 har vel også noget at skulle have sagt?

Redigeret af Nordic2007 - 08-Marts-2009 kl. 16:39
VIDEO:
Sony 65 A1
Sony UBP-X800
Canal Digital OnePlace
AppleTV 4K

AUDIO:
Denon AVR-X1400H
Dali Concept 5.1
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:55

 

 Det er Viasat der har rettighederne til at udsende den på sattelit, så de bestemmer jo hvordan den skal sendes.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu