recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sender LG Smart TV Personlig Information?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sender LG Smart TV Personlig Information?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Pip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Januar-2014
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 15:52
har LG 47LM649T, og harddiscrecorder LG HR925N.

Og der ER slet ikke den nævnte option på tv'et:
'send/ikke info baglæns' - men jeg er nu slet ikke i tvivl om at de gør det!

og som anden bruger i den engelske blogtråd skriver : - man kan jo ikke undgå at tage TV'et i brug, for at valget - og fravælger man det, kan man efterfølgende ikke bruge de funktioner man købte tv'et for!

ForbrugerVILDledning så det basker, og jeg vil returnere mit tv.
Har erfaring med, at en samlet flok hurtigere får sådanne rimelige ting igennem.

Vil nogen være med i et samlet krav?

Redigeret af Pip - 26-Januar-2014 kl. 16:53
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Pip Pip skrev:

har  LG 47LM649T, fra februar 2013 og harddiscrecorder LG HR925N fra april 2013.

Og der ER slet ikke den nævnte option på tv'et:
'send/ikke info baglæns' - men jeg er nu slet ikke i tvivl om at de gør det!

og som anden bruger i den engelske blogtråd skriver : - man kan jo ikke undgå at tage TV'et i brug, for at valget - og fravælger man det, kan man efterfølgende ikke bruge de funktioner man købte tv'et for!

ForbrugerVILDledning så det basker, og jeg vil returnere mit tv.
Har erfaring med, at en samlet flok hurtigere får sådanne rimelige ting igennem.

Vil nogen være med i et samlet krav?

Ikke på den måde du skriver det her. "man kan jo ikke undgå at tage TV'et i brug, for at  valget - og fravælger man det, kan man efterfølgende ikke bruge de funktioner man købte tv'et for!".

Det giver ingen mening det du skriver (eller citere en anden for at skrive). 
Hvis det kræver nogle ting at kunne udnytte nogle funktioner, så må du jo enten acceptere det eller leve uden. Det er muligt at du/han ikke vidste, at det krævede dette, eller at LG ikke ligefrem skiltede med det. Men du kan ikke forvente at få funktioner, du ikke kan/vil/har lyst til at opfylde kravene for. Nærmest uanset hvad de så end havde krævet.

For mig handler LG´s stunt ikke så meget om krav. Det handler om information til forbrugerne, INDEN de vælger at købe produktet. For min skyld må LG kræve hvad som helst. Bare forbrugerne bliver gjort opmærksom på dette. Og helst inden købet. Skulle det vise sig, at LG ikke helt har informeret nok om dette, så må de acceptere hvis folk vælger at leverer deres produkter retur.

Det er den her del vi som forbrugere skal kæmpe for. Ikke den anden del. 

Og så selvfølgelig den såkaldt "fejl", at når noget er slået fra, så er det også SLÅET FRA. Den del er helt og aldeles indiskutabel. LG skal/burde bløde for sådan en såkaldt "fejl" i en så voldsom grad, så det bliver til skræk og advarsel for alle andre. Og så skal de måske fremover afholde sig fra at lave sådanne systemer, når de tilsyneladende ikke helt har styr på det alligevel. Det er en fejl der ikke burde kunne ske.
Til top
Pip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 16:39
slet gerne her.

Redigeret af Pip - 14-Januar-2014 kl. 16:44
Til top
Pip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Ikke på den måde du skriver det her. "man kan jo ikke undgå at tage TV'et i brug, for at  valget - og fravælger man det, kan man efterfølgende ikke bruge de funktioner man købte tv'et for!".

Det giver ingen mening det du skriver (eller citere en anden for at skrive). 
Hvis det kræver nogle ting at kunne udnytte nogle funktioner, så må du jo enten acceptere det eller leve uden. Det er muligt at du/han ikke vidste, at det krævede dette, eller at LG ikke ligefrem skiltede med det. Men du kan ikke forvente at få funktioner, du ikke kan/vil/har lyst til at opfylde kravene for. Nærmest uanset hvad de så end havde krævet.

For mig handler LG´s stunt ikke så meget om krav. Det handler om information til forbrugerne, INDEN de vælger at købe produktet. For min skyld må LG kræve hvad som helst. Bare forbrugerne bliver gjort opmærksom på dette. Og helst inden købet. Skulle det vise sig, at LG ikke helt har informeret nok om dette, så må de acceptere hvis folk vælger at leverer deres produkter retur.

Det er den her del vi som forbrugere skal kæmpe for. Ikke den anden del. 

Og så selvfølgelig den såkaldt "fejl", at når noget er slået fra, så er det også SLÅET FRA. Den del er helt og aldeles indiskutabel. LG skal/burde bløde for sådan en såkaldt "fejl" i en så voldsom grad, så det bliver til skræk og advarsel for alle andre. Og så skal de måske fremover afholde sig fra at lave sådanne systemer, når de tilsyneladende ikke helt har styr på det alligevel. Det er en fejl der ikke burde kunne ske.

beklager min dårlige formulering - jeg er syg og har feber - er med på det med sort fremhævede!

Jeg anede intet og fik intet at vide om 'den lille fikse detalje', da jeg købte mit tv.

Redigeret af Pip - 14-Januar-2014 kl. 18:46
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 17:08
Jeg er ikke enig! Det må stoppes! Men ikke stort bedre end Apple, der kræver man skal læse og godkende 38 siders betingelser for at opdatere købte apps mm.
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 18:22
I den nye firmware logger de eks kun første bogstav, (Det burde de ikke men,,,)
Problemet er at man betalet xxxx for et tv med smarttv, og fravælger du at de må sende
disse data(også til reklame) lukker TVet for ALT smarttv, og derved halverer man jo omgående
værdien og derfor burde man få 50% retur... i mine øjne.
Jeg har du valgt at leve med det da Smarttv dele bare ruller for fedt...
Til top
Pip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 15:35

Er der nogen her på forum der har klaget til LG og/eller butikken hvor de har købt dere LG Smart tv, over det som tråden her handler om?

Jeg har ikke teknikforstand - eller apparatur vel - til at undersøge det på eget apparat.

Og da jeg forleden var i Elgiganten og påtale problemet, var det  'sjovt nok' allerførste gang den rimeligt voksne sælger hørte om problemstillingen...

svært at tro på, da jeg kan læse i andre tråde her, at de åbenbart sælger mange LG skærme...

LG 47LM649T, harddiscrecorder LG HR925N.

Redigeret af Pip - 26-Januar-2014 kl. 16:53
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 15:42
Ikke sikkert de viste det,,, jeg viste det ikke før jeg læste det her, skrev et brev til LG dk, men de har ikke svaret :-)
Den log de laver nu genere ikke mig, men det burde selvfølgelig være en valg mulighed...
Til top
Pip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Ikke sikkert de viste det,,, jeg viste det ikke før jeg læste det her, skrev et brev til LG dk, men de har ikke svaret :-)
Den log de laver nu genere ikke mig, men det burde selvfølgelig være en valg mulighed...

Skal det forstås sådan , at du kan se/bevise!, at de sender info FRA dit tv tilbage til LG?

hvilken LG model har du?

Redigeret af Pip - 26-Januar-2014 kl. 16:52
Til top
Pip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg er ikke enig! Det må stoppes! Men ikke stort bedre end Apple, der kræver man skal læse og godkende 38 siders betingelser for at opdatere købte apps mm.

Du er forhåbentlig ENIG ? ;-) - at det burde stoppes.

Kender du andre der har LG Smart TV, så send dem gerne hen i tråden her.

Redigeret af Pip - 26-Januar-2014 kl. 16:56
Til top
Pip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 18:32

Har lige fundet den her på LG.com - de må have tilbagedateret den - jeg faldt i hvert fald ikke lige ovr den før jul.....:

http://www.lg.com/dk/support/support-meddelelse/DKNTC131122103404
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 19:54
Sønnen har et LG Smarttv, sidste gang smart tv delen blev opdateret blev vi stillet for valget.

Men nu ikke noget jeg tager så tungt. Så længe man bliver gjort opmærksom på det, og aktivt kan vælge det fra hvis det er det man ønsker.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu