recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sennheiser ambeo soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sennheiser ambeo soundbar

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sennheiser ambeo soundbar
    Sendt: 12-Maj-2020 kl. 14:28
nogen der ejer sådan en og vil knytte nogle ord til købet?
Til top
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 08:44
Nej, men jeg har hørt den og var ret imponeret over hvor god surround oplevelsen var. 

Den var dog lidt for klodset til at jeg fik lov til at købe den til stuen så det blev en Beosound stage i stedet som på ingen måder kan give den samme surround oplevelse. 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 09:19
Jeg testede den i sin tid på flatpanelsDK og det er helt klart den bedst spillende Atmos-soundbar jeg endnu har hørt, men det er også tæt på at være den grimmeste. Jeg har ikke prøvet nogen endnu, hvor lydbilledet fylder rummet så godt ud ved hjælp af soundbar alene.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 10:26
Jeg kommer nok til at prøve den af hvis jeg kan få en prøveperiode.
Ja den vinder ikke skønhedskonkurrencer, men hvis den lyder fed så er det ok.

Hvad med musikdelen?
Jeg vil fortsat bruge min pv1d subwoofer til den.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 10:44
Hvis du køber Ambeoen, kan du så ikke skrive et par ord om dine oplevelser, når du er klar til det Bromberg5
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg kommer nok til at prøve den af hvis jeg kan få en prøveperiode.
Ja den vinder ikke skønhedskonkurrencer, men hvis den lyder fed så er det ok.

Hvad med musikdelen?
Jeg vil fortsat bruge min pv1d subwoofer til den.

Musik-ydelsen dækkes også i testen Smile
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 21:09
Jeg syntes der er lidt delte meninger om musikperformance. Nogle skriver den er ganske habil og andre ikke så meget.

Hother - Det skal jeg nok, lige pt skal jeg lige forhandle lidt mere med mig selv:) Jeg er klar på at bruge pengene, men jeg kan endnu ikke helt forlige mig med tanken om at smide det på en enkelt soundbar. Så lyden SKAL overbevise mig:).




Redigeret af Bromberg5 - 15-Maj-2020 kl. 21:10
Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2020 kl. 03:14
Har nu haft denne soundbar siden oktober og har kun rosende ord for den. Til film er den uovertruffen og fylder min stue ud med lyd overalt og selv dolby atmos afspiller den til ug Smile Musik synes jeg personligt også den gør godt, selvom den selvfølgelig ikke kan hamle op med en god stereoforstærker og 2 seperate kvalitetshøjttalere. 
Jeg har envidere koblet en SVS subwoofer til den, men jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke har den tændt så ofte, da de 30 Hz Ambeoen kan gå ned, faktisk i de fleste sammenhænge er nok for ut., som bor i lejlighed. 
Det eneste irriterende ved at have en subwoofer koblet til er, at når man tænder soundbaren, så bliver subwoofer altid registreret, som værende koblet til, trods det at den er slukket, hvilket betyder, at man skal ind i Sennheiser appen og slå subwoofer fra. Men forhåbentlig kommer der en opdatering på et tidspunkt, så dette ikke bliver nødvendigt. 
Jeg har dog haft min Sennheiser indleveret x 1, da den pludselig begyndte med mudret dialog. Dette blev klaret ved Sennheiser (videresendt til Sennheiser via Hifi-klubben) og tog ca. 3 uger (meget lange 3 uger) og der har siden ikke været problemer. 
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2020 kl. 06:58
Må indrømme at jeg selv er meget fristet.

Men mangler stadig at få den hørt ordentelig .

En af de ting der afholder mig for køb er den fejlrate den har.
mange melder om samme fejl med mudret dialog.   

Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér And.- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2020 kl. 20:30
Jeg fik selv min for knap 2 måneder siden, der er åbenbart en "ny version" uden fejl med mudret dialog, jeg har ihvertfald ik selv oplevet det =P 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Jeg fik selv min for knap 2 måneder siden, der er åbenbart en "ny version" uden fejl med mudret dialog, jeg har ihvertfald ik selv oplevet det =P 

Det ville også være smart af Sennheiser at udbedre kendte svagheder før salg.

Synd at sådanne top modeller fejler i de tidlige serier
Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér And.- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Jeg fik selv min for knap 2 måneder siden, der er åbenbart en "ny version" uden fejl med mudret dialog, jeg har ihvertfald ik selv oplevet det =P 

Det ville også være smart af Sennheiser at udbedre kendte svagheder før salg.

Synd at sådanne top modeller fejler i de tidlige serier

Når som jeg læser det, ombytter eksisterende modeller til nye, så tager de ansvar, så kan jeg lettere acceptere en brøler, det er selvfølgelig surt sådan en fejl sker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu