recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sennheiser ambeo soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sennheiser ambeo soundbar

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2020 kl. 21:59
Nå en lille status opdatering herfra.
Jeg har haft ambeo hjemme i en lille uge nu og har primært testet 5.1 film.
Min altid “go to” film master and commander var en voldsom imponerende oplevelse.
Ambeo skal have lidt volumen på for at være rigtig god, men så er den også utrolig.
Jeg har en pv1d sat til og ville bestemt heller ikke undværre en subwoofer, men scenen hvor de beskydes af acheron er en forrygende scene og med ambeo er jeg vitterligt omsluttet af lyd.
Jeg har foretaget en del kalibreringer og først nu oplever jeg en reel lydboble. Eller manglede jeg lidt mere lyd, end bare en stor lydvæg foran mig.
Lyden er simpelthen enorm stor og kvaliteten af lyd er bare skarp, dynamisk og jeg får lyst til at sige ren.
Kalibreringen gør en kæmpe forskel og det er reelt et system som spiller med en enorm “krop”.
Jeg har haft b&w panorama, alt i sonos, bose soundtouch og senest bluesound (som nok tidligere var min favorit), men ingen er tæt på ambeo - wow.
Dialog især står fyldig og på ingen måde tynd eller indelukket. Det være sig kvinde eller mandestemme.

Jeg så hacksaw ridse med atmos og der var sekvenser hvor lyden vitterligt kom oppe fra. Af de test jeg tidligere kort lavede med samme film var det ikke så overbevisende som nu her ved min seneste kalibrering, hvor min sofa er rykket lidt og et usamlet køkken på højre side af tv’et nu er væk:)

Jeg skulle virkelig overbevises om et køb af soundbar til 19.000kr, nu er det omvendt i virkeligheden - jeg skal overbevises om IKKE at købe den:).
Jawdropping

Edit: et lille tillæg. - for mig er det en fordel, men for andre helt sikkert en ulempe. Men jeg er glad for at det er en soundbar der ved lav volumen gengiver tale suverænt, den tiltrækker ikke så meget opmærksomhed ved lav volumen, mens den virkelig ophøjer sit game fra plus 30 i volumen.
Perfekt til mit brug.


Redigeret af Bromberg5 - 04-Juni-2020 kl. 20:36
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 17:07
"min sofa er rykket lidt og et usamlet køkken på højre side af tv’et nu er væk:)"

Haha, vild med de skæve indlæg her!

Fortæl mere hvis du køber
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

"min sofa er rykket lidt og et usamlet køkken på højre side af tv’et nu er væk:)"

Haha, vild med de skæve indlæg her!

Fortæl mere hvis du køber

Men det er den skinbarlige virkelighed😂.
Det har givet en del luft til højre;).
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 20:07
Kan man få et billede? 
Ning
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Kan man få et billede? 


Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 18:56
Det var du længe omLOLLOL
Har læst du vil ha den op på vægge. Er det så meningen at skænken skal væk/flyttes? 
Ning
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2020 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Det var du længe omLOLLOL
Har læst du vil ha den op på vægge. Er det så meningen at skænken skal væk/flyttes? 
Jeg så slet ikke du havde skrevet dengang og heller ikke denne gang:).

Jeg tror måske jeg hæver tv’et lidt mere og får soundbaren på væggen, mens jeg beholder møblet. Det er skide praktisk til alt det andet hejs.
Jeg overvejer hvordan en vogels op1 ville se ud med soundbar og c8, men det blir nok noget makværk.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2020 kl. 12:20
I øvrigt smart med den lille hylde til igangværende cover... Tror jeg skal ha lavet noget lign.. Er det ikke af de billedhylder fra Ikea? 
Ning
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2020 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

I øvrigt smart med den lille hylde til igangværende cover... Tror jeg skal ha lavet noget lign.. Er det ikke af de billedhylder fra Ikea? 

Jo det er det:).
Har dog skiftet den ud nu, den var bare midlertidig.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2020 kl. 14:53
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2020 kl. 20:58
hvor er soundbaren :)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2020 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

hvor er soundbaren :)
Til rep - mit subkabel sad fast imellem møbel og væg, da jeg skulle smide hdmi kabel bagi soundbaren og så knak jeg fan....
subudgangen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu